نگرانی ساواک از پرداخت وجوه شرعی به آیت‌الله میلانی!/ممانعت ساواک از رسیدن تلگراف آیت‎‌الله خویی به آیت‌الله میلانی!/دستور افزایش بهای بنزین چگونه ابلاغ شد؟!/حبس ابد با اعمال شاقه به اتهام قتل!/یک دبیر خودکشی کرد!/دستور اعدام قاتل صادر شد!/دو آمریکایی مجروح شدند!/وزیر اطلاعات در منزل بستری است!
4 آذر 1343
نگرانی ساواک از پرداخت وجوه شرعی به آیت‌الله میلانی!
بر اساس یک سند ساواک به تاریخ 4 آذر 1343 «شخصی به نام شیر محمد اهل قریه دوغابی قوچان در تاریخ 19 /8 /43 ساعت 8:30 حامل مبلغی وجه جهت میلانی بوده است. خواهشمند است دستور فرمایند ضمن تعیین مشخصات کامل مشارالیه تحقیق شود که این وجه را به چه عنوان می‌خواسته به میلانی بپردازد.
رئیس سازمان اطلاعات و امنیت خراسان
سرتیپ بهرامی1»2
 
ممانعت ساواک از رسیدن تلگراف آیت‎‌الله خویی به آیت‌الله میلانی!
بر اساس یک سند ساواک به تاریخ 4 آذر 1343 که توسط سرتیپ بهرامی، رئیس ساواک خراسان، ارسال شده است «تلگرافی به مفاد زیر از نجف جهت میلانی رسیده است که از تسلیم آن به میلانی جلوگیری به عمل آمد؛
حضرت آیت‌الله میلانی دامت برکاته جریانات اخیر و گرفتن حضرت آیت‌الله خمینی و رسیدن اخبار موحشه موجب نگرانی از سلامتی خود و چگونگی اطلاع دهید.
ابوالقاسم خویی».3
 
دستور افزایش بهای بنزین چگونه ابلاغ شد؟!
روزنامه «اطلاعات» در گزارشی به افزایش بهای بنزین پرداخته و نوشت: افزایش بهای بنزین دیروز در تهران با وضع خاصی انجام شد.
آقای نخست‌وزیر [: حسنعلی منصور] که در مجلس شورای ملی مشغول سخنرانی درباره نظرات دولت و افزایش بعضی از عوارض بود هنگامی که عقربه‌های ساعت‌شمار و دقیقه‌شمار روی رقم 12 قرار گرفت اعلام کرد که از این ساعت بنزین در تهران لیتری ده ریال شد.
ولی از چند ساعت قبل این در سازمان پخش شرکت ملی نفت یک فعالیت پنهانی و شدیدی به چشم می‌خورد که هیچ کس از آن اطلاع نداشت و فقط چند نفر از رؤسای شرکت در جریان امر بودند و یک نماینده اداره روابط عمومی شرکت ملی نفت هم در مجلس ناظر اعلام آن بود.
نیم ساعت قبل از ظهر پاکت‌هایی توسط عده‌ای با اتومبیل‌های متعدد به تمام پمپ‌های بنزین ارسال شد. حاملین نامه از مفاد آن اطلاع نداشتند. در روی پاکت به رئیس فروشگاه بنزین نوشته شده بود: «5 دقیقه قبل از ظهر پاکت را باز کنید». با رسیدن این نامه‌ها هیجان عجیبی در تمام پمپ‌های بنزین به‌وجود آمد.
ساعت 11:55 دقیقه در تمام پمپ‌های بنزین پاکت‌های ارسالی باز شد. در نامه‌های داخل پاکت به رئیس فروشگاه دستور داده شده بود بلافاصله ارقام مصرف بنزین را روی پمپ‌ها یادداشت کنند و از اول ظهر بنزین را به لیتری ده ریال بفروشند.
رؤسای پمپ‌های بنزین مفاد نامه را به موقع اجرا گذاردند.
افزایش بهای بنزین روی وسایط نقلیه مختلف تأثیر متفاوت گذاشت. از همان عصر دیروز خرید اتومبیل‌های بزرگ متوقف شد؛ چون خریداران معتقد بودند که قیمت اتومبیل‌های بزرگ که مصرفش زیاد است باید پایین آید و فروشندگان حاضر نبودند که یک‌مرتبه از قیمت اتومبیل خود چیزی بکاهند.
 
حبس ابد با اعمال شاقه به اتهام قتل!
جوانی که بر سر طرز قرار دادن استکان چای، با قهوه‌چی نزاع کرده و با چاقو موجب مرگ او شده بود، در دادگاه جنایی به حبس ابد محکوم گردید.
حادثه روز 25 تیرماه گذشته در یکی از قهوه‌خانه‌های جنوب شهر تهران اتفاق افتاد.
غلام علیشاهی در بازپرسی و حتی در دادگاه منکر این موضوع بود که قهوه‌چی را با چاقو مجروح کرده است، اما پرونده حاکی از این بود که هنگامی که مأمورین انتظامی وارد قهوه‌خانه شدند و منازعین را بازداشت کردند، چاقوی خون‌آلود را در جیب غلام به‌دست آوردند و این موضوع دلیل قاطعی علیه متهم شد.
شعبه چهارم دادگاه جنایی به ریاست دکتر صفائی پس از رسیدگی به پرونده و استماع مدافعات متهم و وکیل مدافع او دادرسی را ختم کرد و قضات پس از مشاوره، جرم متهم را منطبق با قسمت اول ماده 171 قانون مجازات عمومی دانستند و او را به حبس ابد با اعمال شاقه محکوم کردند.4
 
یک دبیر خودکشی کرد!
«اطلاعات» نوشت: عصر دیروز دبیر یکی از دبیرستان‌های کرج در منزل شخصی خود با شلیک گلوله تفنگ شکاری به قلبش خودکشی کرد.
ساعت 6 بعد از ظهر دیروز آقای سیامک نخستین، دبیر دبیرستان دهخدای کرج، در منزل مسکونی خود واقع در انتهای خیابان پدیدار این شهرستان با تفنگ دولول شکاری که هر دو لوله آن پر بود گلوله‌ای به قلب خود شلیک کرد و به این ترتیب خودکشی کرد.
وی قبلا همسر و سه فرزند خود را به تهران فرستاده و قرار بود یکی از فرزندانش در تهران تحت عمل جراحی قرار گیرد.
«کیهان» از یک خودکشی دیگر خبر داده و نوشت: مردی به خاطر بدهکاری زیاد، خود را از بالکن طبقه دوم یک ساختمان به داخل حیاط پرت کرد و برابر دیدگان همسر و فرزندانش جان داد.
این مرد که رضا دقوقی نام داشت روز گذشته هنگامی که همسر و فرزندانش از خانه بیرون رفته بودند به بالکن رفت و خود را به حیاط پرت کرد.
در یکی از جیب‌های متوفی نامه‌ای به‌دست آمد که در آن نوشته بود: اکنون که من آخرین لحظات زندگی خود را می‌گذرانم و تصمیم قطعی خود را گرفته‌ام، در حدود بیست‌هزار تومان بدهکار هستم و چون نمی‌توانم بدهی خود را بپردازم و از زندگی خود نیز ناراحت هستم، دیگر نمی‌خواهم زنده بمانم.
رضا در پایان نامه‌اش نوشته است: در حال حاضر فقط 1200 تومان در بیمه دارم و تقاضا می‌کنم آن را وصول نمایید و به همسر و فرزندانم بدهید.
 
دستور اعدام قاتل صادر شد!
«کیهان» نوشت: دستور اجرای حکم اعدام دوست‌محمد نوری، فرزند اکبر 28 ساله که چندی قبل در زابل با گلوله مرتکب قتل شخصی به نام رستم شده بود از طرف مقامات قضایی صادر گردید و برای اجرای حکم به دادسرای استان فرستاده شد.5
 
دو آمریکایی مجروح شدند!
دیشب اتومبیل سواری شماره 8102 سیاسی آمریکا به سرنشینی یک زن و مرد آمریکایی که هویتشان مشخص نیست، در سه‌راه فرمانیه با کامیون شماره 85617 که در کنار خیابان متوقف بود تصادف کرد.
در این تصادف هر دو نفر آمریکایی مجروح شدند و جهت معالجه به بیمارستان آمریکایی‌ها منتقل گردیدند.6
 
وزیر اطلاعات در منزل بستری است!
«کیهان» نوشت: آقای معینیان، وزیر اطلاعات، کماکان در منزل بستری است و به درمان خود ادامه می‌دهد.
به طوری که از آقای دکتر سیف‌الدین نبوی، پزشک معالج ایشان، کسب اطلاع شد بیماری آقای معینیان روماتیسم مفصل و خستگی عصبی و اثرات ناشی از آن بر روی قلب است.
عوارض وزیر اطلاعات رو به بهبود است و گمان می‌رود برای ادامه معالجه ضروری تشخیص داده شود که وزیر اطلاعات هفته آینده به اروپا مسافرت کند و ضمن ادامه درمان مدتی به استراحت بپردازد.7
 
روزنامه اطلاعات، 4 آذر 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdccm1qs.2bqmp8laa2.html
iichs.ir/vdccm1qs.2bqmp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما