رئیس سپاه صلح نروژ به ایران آمد/دو شخصیت بزرگ نفتی در تهران/هویدا در فکر پایین آوردن قیمت قند و شکری که بالا رفته است!/بانک توسعه آسیایی به توصیه اکافه تأسیس می‌شود/شیوخ خلیج فارس در جنوب ایران هتل خواهند ساخت!/فرهنگ کشور زیر و زبر خواهد شد!
29 آبان ۱۳۴۳
رئیس سپاه صلح نروژ به ایران آمد
«تهران‌مصور» نوشت: روز یکشنبه گذشته، اوسلاند، رئیس سپاه صلح نروژ، برای مذاکره با مقامات دولت ایران وارد تهران گردید.
وی در تهران با وزیر فرهنگ [: عبدالعلی جهانشاهی] و مدیر کل سپاه دانش و رئیس سازمان برنامه ملاقات‌هایی به عمل آورد تا در مورد کمک‌هایی که می‌تواند در اجرای برنامه‌های سپاه بهداشت و دانش در اختیار دولت ایران بگذارد توضیحاتی بدهد.
باید دانست که ابتکار ایجاد سپاه صلح در جهان متعلق به نروژی‌ها بوده که بعدا توسط آمریکایی‌ها مورد استفاده قرار گرفت.
 
دو شخصیت بزرگ نفتی در تهران
در این هفته جی آدیسون، رئیس کل کنسرسیوم نفت، به تهران آمد و پس از ملاقات و مذاکره با رئیس هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران به جنوب رفت.
علاوه بر او قرار است آرمسترانگ، رئیس کمپانی نفت بریتیش پترولیوم انگلستان، نیز به تهران بیاید و مذاکراتی با مقامات ایرانی و کنسرسیوم نفت به عمل آورد.
 
هویدا در فکر پایین آوردن قیمت قند و شکری که بالا رفته است!
«تهران‌مصور» نوشت: وزارت دارایی مشغول مطالعه است تا قیمت قند و شکر را پایین بیاورد.
قیمت این دو کالای کثیرالمصرف در زمان گذشته بالا رفته بود، ولی به علت آنکه اکنون قیمت قند و شکر در بازار آزاد، پایین‌تر از قیمت دولتی است وزارت دارایی خواهد کوشید تا قیمت رسمی آن را نیز تنزل دهد.
 
بانک توسعه آسیایی به توصیه اکافه تأسیس می‌شود
«تهران‌مصور» نوشت: به دنبال توصیه‌های کنفرانس اکافه به دول عضو دائر به تأسیس بانک توسعه آسیایی شنیده شده است که به‌زودی بانک مذکور تأسیس خواهد شد.
در کنفرانس اخیر بانکوک که نماینده ایران نیز در آن شرکت داشت درباره چگونگی تأسیس این بانک مذاکراتی به عمل آمد.1
 
شیوخ خلیج فارس در جنوب ایران هتل خواهند ساخت!
«سپید و سیاه» نوشت: شیوخ خلیج فارس مایلند مراوده خود را با ایران افزایش دهند. شیوخ مزبور ضمن مسافرت اخیر خود به ایران مذاکراتی برای احداث یک یا چند هتل مجهز و مدرن در مناطق جنوبی ایران انجام داده‌اند و حاضر شده‌اند در این راه سرمایه‌گذاری کنند.
گفته شده است: پیشنهاد شیوخ خلیج فارس مورد بررسی قرار گرفته و در صورتی که با پیشنهاد موافقت شود از طریق سازمان جلب سیاحان با آنان همه گونه همکاری به عمل خواهد آمد و اداره امور این قبیل هتل‌ها هم تحت شرایطی به آنان محول خواهد شد.
 
فرهنگ کشور زیر و زبر خواهد شد!
«سپید و سیاه» نوشت: مطلبی که شاهنشاه راجع به فرهنگ اشاره کردند و تصریح فرمودند که «فرهنگ باید متناسب با احتیاجات امروزی زیر و زبر بشود» به زودی عملی خواهد شد و از شورای عالی فرهنگ گرفته تا نحوه تدریس و برنامه دبستان‌ها به کلی در معرض یک تحول وسیع و دامنه‌دار قرار خواهد گرفت.
در صورت لزوم برای انجام تغییرات در افراد شورای عالی فرهنگ طرحی قانونی نیز به مجلس داده خواهد شد.2
 
https://iichs.ir/vdcaien6.49n0y15kk4.html
iichs.ir/vdcaien6.49n0y15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما