«بمب‌افکن‌های اسرائیل سوریه را بمباران کردند»!/ سقوط اتومبیل سفارت انگلیس به دره و کشته شدن دو انگلیسی!/ «به وجود ایران افتخار کنید»/ وسیله نقلیه در تهران کم و خیابان‌ها هم گنجایش این وسایل را هم ندارد!/ هدیه اشرف پهلوی به یک پرورشگاه پاکستانی!/ وزیر کشاورزی: حدود اراضی برای کشاورزی مکانیزه محدود نمی‌باشد!
23 آبان 1343
«بمب‌افکن‌های اسرائیل سوریه را بمباران کردند»! روزنامه‌های امروز نوشتند: «به دنبال نبرد خونینی که در تاریخ چند ساله اخیر جنگ‌های اعراب و اسرائیل بی‌سابقه بود بمب‌افکن‌های اسرائیل سوریه را بمباران کردند».
واحدهای ارتش اسرائیل از مرز سوریه گذشته و وارد خاک آن کشور شدند.
نبرد ابتدا بین واحدهای تانک و توپخانه طرفین درگرفت و سپس نیروی هوایی در آن دخالت کرد.
چندین دهکده مرزی ویران شد و پرواز هواپیماها از بیروت به دمشق قطع گردید.
دولت سوریه، به دنبال وقوع حادثه به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرد. ستاد ارتش سوریه اعلام کرد تلفات سربازان آن کشور فقط 46 کشته و زخمی است، ولی به ارتش مهاجم تلفات سنگینی وارد شده است.1
  سقوط اتومبیل سفارت انگلیس به دره و کشته شدن دو انگلیسی! طی یک حادثه اتومبیل در جاده چالوس، دو تن انگلیسی که با اتومبیل شماره سیاسی عازم چالوس بودند کشته شدند و یکی دیگر نیز به سختی مجروح گردید.
یک ساعت بعد از ظهر دیروز اتومبیل سواری از نوع «زودیاک» به شماره 8192 سیاسی انگلستان که با سه نفر سرنشین از تهران به طرف چالوس حرکت می‌کرد، در فاصله 50 کیلومتری مرزن‌آباد در محلی به نام «خاکک» از جاده منحرف گردید و معلق‌زنان به دره‌ای به عمق بیش از یکصد متر سقوط کرد.
در این حادثه دو نفر از سرنشینان اتومبیل به نام آقای جورج کالیر و خانم نورمن داربیشایر کشته شدند و یک نفر دیگر از سرنشینان اتومبیل به سختی مجروح گردید که مأمورین ژاندارمری مرزن‌آباد وی را برای معالجه به بیمارستان نوشهر منتقل و بستری کردند.
امروز سفارت انگلستان اعلام نمود که در حادثه دیروز خانم نورمن داربیشایر، همسر یکی از دبیران اول سفارت، و همچنین جورج کالیر، یکی از منشی‌های سفارت، کشته شده‌اند.
آقای داربیشایر، دبیر اول سفارت کبری انگلستان، نیز در این حادثه مجروح شده است.2
  «به وجود ایران افتخار کنید» پروفسور پوپ، ایران‌‎شناس بزرگ، در میهمانی ناشر جهانی کتاب «بررسی تاریخ هنر ایران» گفت: به وجود ایران افتخار کنید. کمتر کشوری در جهان هست که چنین هنر و تمدن درخشان و کهنی داشته باشد.3
  وسیله نقلیه در تهران کم و خیابان‌ها هم گنجایش این وسایل را هم ندارد! روزنامه «اطلاعات» در گزارشی نوشت: وسیله نقلیه در تهران کم است و ضمنا خیابان‌ها گنجایش افزایش این وسایل را هم ندارد.
تهران امروز، با مشکل بزرگی به نام مشکل «ایاب و ذهاب» روبه‌روست و هر روز که می‌گذرد این مشکل بزرگ‌تر و پیچیده‌تر می‌شود.
این مشکل بزرگ با عوامل دیگری از قبیل مشکل عبور و مرور وسایط نقلیه که خود ناشی از عدم گنجایش خیابان‌های شهر است، توسعه ناهماهنگ شهر و تمرکز فعالیت‌های مردم در یک محدوده مرکزی همراه است و در عین حال کمبود وسایط نقلیه عمومی برای ایاب و ذهاب مردم محسوس می‌باشد.
در بعضی ساعات روز یافتن وسیله نقلیه ایاب و ذهاب برای مردم به سختی صورت می‌گیرد؛ نه تاکسی پیدا می‌شود و نه اتوبوس.
به طور کلی در ساعت‌های بین 7 تا 8 صبح، 12 تا 1 بعد از ظهر و 6 تا 7 بعد از ظهر در شهر تهران نه اتوبوس به راحتی پیدا می‌شود و نه تاکسی. بنابراین، 9 هزار تاکسی و 1400 دستگاه اتوبوس در ساعت‌های فوق‌الذکر کفاف ایاب و ذهاب مردم را نمی‌دهد.
  هدیه اشرف پهلوی به یک پرورشگاه پاکستانی! آسوشیتدپرس 13 نوامبر از لاهه گزارش داد: «والاحضرت شاهدخت اشرف، خواهر توأمان پادشاه ایران، دیروز جمعه از چند سازمان خیریه و اجتماعی پاکستان و نیز از رهبران زنان این کشور دیدن کردند».
والاحضرت که برای یک مسافرت یک‌هفته‌ای در پاکستان به‌سر می‌برند مبلغ دوهزار دلار به یک پرورشگاه محلی هدیه کردند و سپس از مراکز تاریخی دیدن نمودند.
 
وزیر کشاورزی: حدود اراضی برای کشاورزی مکانیزه محدود نمی‌باشد! روزنامه «اطلاعات» نوشت: تیمسار سپهبد ریاحی، وزیر کشاورزی، روز سه‌شنبه گذشته با قطار راه آهن وارد گرگان شد.
تیمسار سپهبد ریاحی، وزیر کشاورزی، اظهار داشت: اشخاص مختلف در این منطقه داوطلبانه آمده‌اند، احراز مالکیت کرده‌اند و امروز سند یک قسمت زمین را به اختیار دارند. این وظیفه دولت است و وظیفه مأموران دولت است که حقوق اینها را در این زمین بشناسند. بنابراین تطبیق این زراعت با قانون اصلاحات ارضی ضروری است. من صاحب پنجاه هکتار زمین، باید خودم را معرفی کنم به سازمان اصلاحات ارضی محل که آقا این زمین من؛ این سند من؛ این هم مدارک من. اینجا را مکانیزه کار می‌کنم. خودم تراکتور ندارم، ولی تراکتور اجاره کرده‌ام؛ هنوز آب تحصیل نکرده‌ام، ولی فردا به‌دست خواهم آورد. زارعینی داریم صدها هکتار زراعت می‌کنند. صادرات مملکت را از نظر تولید پنبه به‌وجود می‌آورند ارزهاست که وارد مملکت می‌کنند و یکی از مقدس‌ترین خدمات را به دولت و مملکت و شاهنشاه انجام می‌دهند. اینها باید منافعشان حفظ باشد.
من امروز نمی‌آیم اینها را قیچی بگذارم تکه تکه بکنم. بخش کنم و عاطل و باطل بگذارم. کسی که بیشتر متنعم می‌شود بیشتر مالیات می‌دهد. مالیات بر عواید می‌دهد. مالیات بر صادرات می‌دهد. مالیات بر واردات می‌دهد همه اینها را خواه ناخواه تقبل می‌کند و سرمایه بیشتری را به کار انداخته است. اشخاصی که میلیون‌ها ثروت را در راه کشاورزی که باشرف‌ترین کاری است که امروز بتوان به آن مشغول باشیم به کار انداخته‌اند پس حقوق آنها امنیت آنها با ماست که کاملا حفظش بکنیم.4
 
روزنامه اطلاعات، 23 آبان 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdccx1qs.2bqmi8laa2.html
iichs.ir/vdccx1qs.2bqmi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما