حمله بی‌سابقه ویت کنگ‌ها به پایگاه هوایی آمریکایی‌ها!/رکورد جرائم شکست!/همه شاغلین باید مالیات بپردازند/معاون وزارت فرهنگ: نگرانی فرهنگیان از قانون استخدام مورد ندارد!/تحول در امور نفتی!/تمرکز صنایع در چند نقطه کشور باعث عقب‌ماندگی سایر نقاط شده است!/خط هوایی تهران ـ مسکو افتتاح شد/وزیر جدید پست و تلگراف: به مردم وعده بی‌جهت ندهید!/نرخ دارو در سراسر کشور یکنواخت می‌شود!
11 آبان 1343
حمله بی‌سابقه ویت کنگ‌ها به پایگاه هوایی آمریکایی‌ها!
جراید امروز کشور نوشتند: «به دنبال حمله بی‌سابقه چریک‌های ویت کنگ به پایگاه هوایی «بین هوا» در ویتنام رسما اعلام شد «نیمی از نیروی هوایی آمریکا در ویتنام جنوبی منهدم گردید.»
چریک‌ها شبانه وارد پایگاه شدند و از نزدیک هواپیماها را منفجر کردند.
در محافل سیاسی گفته شد این حادثه ممکن است در انتخابات آمریکا اثر بگذارد.
گلدواتر اعلام کرد من هنوز عقیده دارم جنگل‌‎های ویتنام را باید با بمب اتمی عریان کرد.
جانسون، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز دستور داد تمام بمب‌افکن‌های ب-52 حامل سلاح‌های اتمی ویتنام را تخلیه کنند.1
 
رکورد جرائم شکست!
روزنامه «کیهان» نوشت: اداره آمار قضایی وزارت دادگستری امروز آماری منتشر ساخت که در آن نوع جرائم در سه‌ماهه اول سال جاری در استان مرکزی از نظر محکومیت‌های کیفری، سن محکومین، وضع سواد و سابقه محکومین و سایر خصوصیت‌های آنها تعیین شده است.
در این آمار از 1158 متهمی که از طرف دادسراهای استان علیه آنان ادعانامه صادر گردیده تنها 407 نفر سواد خواندن و نوشتن داشته‌اند.
در بین محکومین هیچ یک سابقه محکومیت جنایی نداشته و فقط 35 نفر سابقه محکومیت جنحه داشته‌اند در حالی که بین متهمین 18 نفر سابقه جنایی و 319 نفر سابقه محکومیت جنحه و بقیه بدون سابقه می‌باشند.
از سال 1313 تا 1343 از لحاظ کثرت جرایم سال 1342 در درجه اول بوده و کمترین جرایم در سال 1314 اتفاق افتاده است؛ همچنین اکثریت جرایم منازعه و بعد تلفات و جرایم رانندگی است به طور کلی اکثر جرایم در شهرها وقوع یافته و از مجموعه جرایمی که منجر به محکومیت شده 91 فقره در شهر و بقیه در ده و خارج از شهر اتفاق افتاده است.2
 
همه شاغلین باید مالیات بپردازند
روزنامه «اطلاعات» نوشت: طبق طرحی که برای مالیات بر درآمد در دست تدوین است کلیه شاغلین و صاحبان درآمد باید مالیات بپردازند.
طبق قانون جدید مالیات بر درآمد که در دست تدوین است درآمدهای کمتر از دوازده‌هزار تومان در سال، مالیات جزئی و مقطوع می‌پردازند.
 
معاون وزارت فرهنگ: نگرانی فرهنگیان از قانون استخدام مورد ندارد!
دکتر سام، معاون کل وزارت فرهنگ در اجتماع فرهنگیان اعلام داشت: نگرانی فرهنگیان از قانون استخدام مورد ندارد و اعتبار پرداخت اضافات فرهنگیان از بودجه عمومی و وزارت فرهنگ تأمین می‌شود.
بیمه فرهنگیان نیز مستقیما تحت نظر وزارت بهداری قرار خواهد گرفت.
 
تحول در امور نفتی!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: با تعیین برندگان مزایده نفتی و آغاز فعالیت آنان تحول عظیمی در امور نفتی به‌وجود می‌آید.
برندگان مزایده می‌توانند سه نوع قرارداد برای اکتشاف و استخراج پیشنهاد کنند: نوع اول مشارکت با شرکت ملی نفت ایران است که در آن صورت حداکثر اجازه استفاده از هشت‌هزار کیلومتر مربع خواهند داشت.
نوع دوم شبیه قرارداد با کنسرسیوم نفت ایران است که در این صورت منافع 50-50 بین کمپانی برنده مزایده و ایران تقسیم خواهد شد.
برای هر نوع قرارداد حداکثر چهارهزار کیلومتر مربع مساحت در نظر گرفته شده است. نوع سوم عاملیت است که در این صورت به برنده مزایده بیش از 3250 کیلومتر مربع اجازه بهره‌برداری داده نخواهد شد.
پیش‌بینی می‌شود پیشنهادات اکثرا از نوع اول و دوم باشد.
در مزایده بزرگ نفتی جهان که مربوط به باقی‌مانده بخش یک نفتی در خلیج فارس است، چند گروه و چند کمپانی بزرگ نفتی جهان برنده خواهند شد؛ زیرا باقی‌مانده بخش یک 45 هزار کیلومتر مربع است و به هر برنده مزایده حداکثر هشت‌هزار کیلومتر مربع و حداقل 3250 کیلومتر بیشتر اجازه اکتشاف و تولید داده نخواهد شد.
 
تمرکز صنایع در چند نقطه کشور باعث عقب‌ماندگی سایر نقاط شده است!
180 کارشناس خارجی برای مدت پنج سال به استخدام وزارت اقتصاد درمی‌آیند. کارشناسان مزبور که همگی افراد متخصص در رشته مدیریت صنعتی هستند بنا به تقاضای صاحبان صنایع خصوصی در اختیار ایشان قرار می‌گیرند تا برای اجرای طرح صحیح مدیریت صنعتی در کارخانجات اقدامات لازم را به عمل آورند.
دکتر عالیخانی، وزیر اقتصاد، در این زمینه اظهار داشت: متأسفانه در کشور ما مدیران مجرب که به فنون جدید مدیریت صنعتی آشنا باشند تعداد کافی وجود ندارد و اغلب مؤسسات خصوصی ما به دست کسانی اداره می‌شود که از رشته تجارت وارد کار صنعت شده‌اند؛ البته باید تصدیق کرد که در چند سال اخیر گروهی مدیران مجرب در کارصنعت وارد شده‌اند و همین‌ها بودند که در دوران رکود اخیر با کمک‌های خود و اطلاعات وسیعی که داشتند توانستند از خطر دور بمانند.
وزیر اقتصاد افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر صنایع ایران در چند نقطه متمرکز شده و این امر موجب عقب‌ماندگی سایر نقاط کشور شده است؛ البته تا هنگامی که زیربنای لازم برای توسعه صنعت، در نقاط عقب‌مانده کشور فراهم نشود، نمی‌توان صنایع را به آن نقاط سوق داد و با توجه به این مسئله یک برنامه توسعه صنعتی برای آذربایجان شرقی و غربی تنظیم شده که چون هدف اصلی آن توسعه فعالیت رشته‌های خصوصی است طرح‌های تهیه‌شده  که مربوط به ایجاد کارخانه‌ها و مؤسسات مختلف است در اختیار صاحبان صنایع خصوصی گذاشته می‌شود تا مشغول اقدام شوند.3
 
خط هوایی تهران ـ مسکو افتتاح شد
دیشب با ورود اولین هواپیمای شوروی، سرویس هوایی تهران ـ مسکو گشایش یافت.
با این هواپیما معاون اداری خطوط بین‌المللی هوایی شوروی نیز وارد تهران شد و مدت چند روز در ایران اقامت خواهد داشت.
وی در راه بازگشت این هواپیما از خاور دور به مسکو تهران را ترک می‌گوید.
در فرودگاه مهرآباد آقای اربابی، معاون وزارت راه، تیمسار سرلشکر خادمی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی، زایتسف، سفیر کبیر شوروی در ایران، و عده‌ای از اعضای سفارت شوروی از آقای الکساندر بسیدین، معاون اداره خطوط بین‌المللی تهران شوروی، استقبال کردند.
بسیدین در مصاحبه‌ای اظهار داشت: هواپیمای این خط برای اولین بار از مسکو 25 نفر مسافر داشت که پس از 1:10 توقف در تهران و بنزین‌گیری به کراچی، کلمبو از آنجا به جاکارتا می‌رود و ساعت 1:30 بعد از ظهر سه‌شنبه، وارد جاکارتا می‌شود و پس از 10:30 توقف، در جاکارتا مجددا به کلمبو و از آنجا به کراچی، تهران و مسکو باز می‌گردد.
برقراری سرویس منظم هوایی بین ایران و شوروی، امکانات وسیعی ایجاد می‌کند. این خط، یکی از بزرگ‌ترین خط‌های هوایی است که طول آن بیش از ده‌هزار کیلومتر است و از خط استوا عبور می‌کند و نیم‌کره شمالی و جنوبی کره زمین را اتصال می‌دهد.4
 
وزیر جدید پست و تلگراف: به مردم وعده بی‌جهت ندهید!
بامداد امروز دکتر نصیری و مهندس ستوده، وزرای مشاور و پست و تلگراف و تلفن، به وزارت پست و تلگراف و تلفن رفتند و وزیر مشاور وزیر جدید پست و تلگراف ر ا به مأموران آن وزارتخانه معرفی کرد.
وزیر جدید پست و تلگراف گفت: تکلیف مردم را در قبال کارها و برنامه‌‎های خود روشن کنید و به من گزارش دهید و سعی کنید به مردم وعده بیخودی داده نشود و امکانات و موانع را بگویید.
 
نرخ دارو در سراسر کشور یکنواخت می‌شود!
روزنامه «اطلاعات» در گزارشی نوشت: در مورد لغو پروانه داروهای خارجی که مشابه آنها در لابراتوارهای داروسازی ایران ساخته می‌شود، میزان احتیاجات کشور در نظر گرفته خواهد شد.
بهای داروهای خارجی نیز با توجه به بهای تمام‌شده در کارخانه سازنده تحت نظارت و کنترل شدید وزارت بهداری قرار می‌گیرد و چنانچه اجحافی شده باشد، در تنزل نرخ داروها اقدام خواهد شد و قیمت دارو برای سراسر کشور تثبیت می‌گردد.
کمیسیون خاص رسیدگی به انواع اقلام داروهای خارجی که مشابه آنها در لابراتوارهای داروسازی ایران ساخته می‌شود، همچنان سرگرم بررسی پاسخ پرسش‌نامه‌هایی است که از طرف واردکنندگان  دارو و مدیران لابراتوارهای داخلی به وزارت بهداری رسیده است.5
 
روزنامه اطلاعات، 11 آبان 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcayun6.49n0015kk4.html
iichs.ir/vdcayun6.49n0015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما