صید ماهی در سه سال آینده ممنوع خواهد شد!/«دبیران زن در دبیرستان‌های پسرانه تدریس خواهند کرد»!/حمله مجلس سنا به مندرجات «اکونومیست لندن»!/انتقال دانشجویان شهرستان‌ها به تهران ممنوع شد!/تاج گلی که مقام آلمانی نثار قبر رضاشاه کرد!/سرپرست دانشجویان ایرانی در انگلیس منصوب شد/معرکه‌گیری ممنوع شد!
۲۷ مهر ۱۳۴۳
صید ماهی در سه سال آینده ممنوع خواهد شد!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: به دنبال محدودیت یک‌ساله صید ماهی در شمال امروز اعلام شد صید ماهی در سه سال آینده ممنوع خواهد شد.
صید در رودخانه شهسوار و حویق نیز ممنوع اعلام شد.
بر اساس این گزارش چون تصمیم ممنوعیت در سال جاری قابل اجرا نبود صید در سال جاری محدود اعلام گردیده بود تا از سال آینده طرح ممنوعیت اجرا شود مع‌هذا در نقاط حساس به‌خصوص نقاطی که از نظر تخم‌ریزی ماهی فلس‌دار اهمیت دارد صید ماهی ممنوع می‌باشد.
 
«دبیران زن در دبیرستان‌های پسرانه تدریس خواهند کرد»!
بر اساس گزارش روزنامه «اطلاعات»، فرهنگ تهران در نظر دارد از این به بعد دبیران زن را در دوره اول دبیرستان‌های پسرانه به کار تدریس بگمارد. مقامات فرهنگی درباره علت اتخاذ این تصمیم اظهار می‌دارند: همه‌ساله عده‌ای از دختران که تحصیلات دانشگاهی خود را تمام می‌کنند داوطلب شغل دبیری می‌شوند.1
 
حمله مجلس سنا به مندرجات «اکونومیست لندن»!
در جلسه امروز مجلس سنا پیش از دستور به مندرجات روزنامه «اکونومیست محرمانه» حمله شد و پروفسور جمشید اعلم درخواست کرد که باید به این غرض‌ورزی‌ها و تحریکات رسیدگی شود. در این جلسه دو سؤال نیز از دولت تقدیم شد و چند لایحه نیز بررسی گردید.
جمشید اعلم در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: آقایان سناتورهای محترم قطعاً سرمقاله «اطلاعات» و مقاله «مهر ایران» را خوانده‌اید و توجه فرموده‌اند که آن جا روزنامه‌ای به اسم "اکونومیست محرمانه" یک مشت مزخرفات گفته است؛ راجع به خوزستان نوشته. این روزنامه جای تأسف است که آن‌قدر مزخرف گفته که اصلا نفهمیده که یک قطار در خوزستان از خط خارج نشده یک پل خراب نشده و اگر خراب شده بود ما خودمان می‌دانستیم و بوق و کرنا را راه می‌انداختیم. یک قطار از خط خارج شد آن هم در طرف‌های شمال آن هم به واسطه سرعتی بود که داشته شاید این اشتباه را با آن جا کرده است. به هر حال من خیلی خوشوقتم که نماینده وزارت امور خارجه هست و از ایشان خواهش می‌کنم که تحقیق در این قسمت‌ها بکنند ببینند به چه علتی یک روزنامه‌ای که خودش را متین می‌داند یک هم چو مزخرفاتی گفته است شاید ویسکی خواسته و یک خورده خاویار به او نداده‌اند؛ اگر این طور است به سفارت بگویید یک قدری خاویار به او بدهد شاید این را قطع کند.
در این موقع مجلس وارد دستور شد و لایحه مربوط به عهدنامه بازرگانی و اقامت و دریانوردی بین کشور متحد بریتانیای کبیر و کشور شاهنشاهی ایران مطرح شد و بدون اظهار نظر تصویب و به مجلس شورای ملی فرستاده شد.2
 
انتقال دانشجویان شهرستان‌ها به تهران ممنوع شد!
طبق تصمیم دیروز شورای معاونین دانشکده‌های دانشگاه تهران انتقال دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان‌ها به استثنای دو دانشکده معقول و منقول و ادبیات، به دانشکده‌های دانشگاه تهران ممنوع شد.
اگر دانشجویان شهرستان‌ها بخواهند به دانشگاه تهران منتقل شوند باید در امتحان ورودی دانشگاه شرکت کنند.
 
تاج گلی که مقام آلمانی نثار قبر رضاشاه کرد!
اشمید، معاون پارلمان آلمان غربی که به دعوت وزارت اطلاعات مدت یک هفته از ایران بازدید می‌کند، عصر دیروز از موزه جواهرات سلطنتی دیدن کرد و صبح امروز تاج گلی نثار قبر رضاشاه نمود و سپس از «موزه آرامگاه» دیدن کرد.
اشمید پس از بازدید از مدرسه آلمانی‌ها در تهران ظهر امروز در کاخ مرمر با شاه دیدار کرد.
 
سرپرست دانشجویان ایرانی در انگلیس منصوب شد
از طرف وزارت فرهنگ اعلام شد که شمس‌الدین دستغیب، به سمت سرپرست دانشجویان ایرانی مقیم انگلستان منصوب و مشغول کار شده است.3
 
معرکه‌گیری ممنوع شد!
«کیهان» نوشت: به منظور جلوگیری از ازدحام و تجمع در خیابان‌ها مأمورین از این پس از برپا شدن انواع معرکه‌ها جلوگیری می‌نمایند و از کار معرکه‌گیرهایی که به طرق مختلف در معابر نمایش برپا کرده و ایجاد مزاحمت می‌کنند ممانعت خواهند کرد.4
 
روزنامه اطلاعات، 27 مهر 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcaiun6.49nii15kk4.html
iichs.ir/vdcaiun6.49nii15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما