در قانون جدید به استانداران اختیارات فوق‌العاده‌ای داده شده است!/ روابط ایران و عربستان با صادرات سیمان رو به بهبود می‌رود!/ مسابقات آینده المپیک در ایران برگزار می‌شود؟!/ می‌خواهند سینماها را کنترل کنند/ جوانان از محیط درس دور و خود را به سینما می‌رسانند!/ در ایران آسایشگاهی برای معلولین ساخته می‌شود!/ دولت آلمان در ایران مدارس حرفه‌ای دایر خواهد کرد!
24 مهر 1343
در قانون جدید به استانداران اختیارات فوق‌العاده‌ای داده شده است! «سپید و سیاه» نوشت: به قرار اطلاع در قانون جدید انجمن‌های ایالتی و ولایتی به استانداران اختیارات فوق‌العاده داده شده است.
 به جز انتصابات که از مرکز با نظر استاندار صورت می‌گیرد بقیه امور در خود استان، زیر نظر استاندار انجام خواهد شد. فقط امور لا ینحل از تهران سؤال می‌گردد.
  روابط ایران و عربستان با صادرات سیمان رو به بهبود می‌رود! «سپید و سیاه» نوشت: در گیرودار وضع خاصی که در بعضی کشورهای عربی به‌وجود آمده دولت عربی سعودی سعی وافر دارد روابط خود را اعم از امور سیاسی و اقتصادی با ایران توسعه دهد.
دو هفته قبل خبر دادیم به‌زودی رادیو جده، که از فرستنده‌های معروف است، از روز 4 آبان‌ماه هر روز یک ساعت برنامه زبان فارسی پخش خواهد کرد.
ظرف یکی دو ماهه اخیر دولت مذکور که مصالح ساختمانی مورد احتیاج خود را از سایر کشورها تهیه می‌کرد چندین هزار تن سیمان از ایران خریداری نموده و هنوز هم طبق قراردادهایی که بسته شده است حمل سیمان از ایران به عربستان ادامه دارد.
  مسابقات آینده المپیک در ایران برگزار می‌شود؟! «سپید و سیاه» نوشت: با اینکه ایران در تاریخ المپیادهای جهانی از کشورهایی است که فقط در سال‌های اخیر جای خود را باز کرده است مع‌ذلک عالم ورزش ایران در محافل ورزش جهانی از همه حیث جلب نظر کرده و موفقیت‌های قهرمانان ما در مسابقات متعدد المپیک راه را برای پیروزی‌های بیشتری هموار ساخته است.
گفته می‌شود ممکن است مسابقات المپیک آینده در ایران و در شهر تهران برگزار شود و اکنون عده‌ای از زعمای قوم سرگرم تهیه نقشه دهکده المپیک ایران می‌باشند.
شهرت دارد که دهکده المپیک به صورتی بی‌سابقه و با سبکی که توأم با معماری کهن ایران و معماری جدید خواهد بود در فاصله بین تهران و کرج ایجاد خواهد شد.
  می‌خواهند سینماها را کنترل کنند/ جوانان از محیط درس دور و خود را به سینما می‌رسانند! «سپید و سیاه» نوشت: از تصمیمات تازه‌ای که اتخاذ گردیده کنترل شدید وضع سینماها به‌خصوص در ساعات قبل از ظهر است. دستور داده شده نسبت به مشتریان سینماها در ساعات صبح در سراسر کشور نظارت دقیق و در عین حال محرمانه و مداوم به عمل آید.
گفته شده است طی چندساله اخیر روحیه جوانان به‌خصوص طبقه محصل از سنین شانزده به بالا طوری در مورد سینما حساسیت پیدا کرده که می‌خواهند به هر بهانه‌ای شده از محیط درس دوری جویند و خود را به سینما برسانند.
در این مورد تعلیمات مهمی به کلیه اولیا و مسئولین آموزشگاه‌ها داده شده و تأکید کرده‌اند حضور و غیاب محصلین را کاملا زیر نظر بگیرند.
  در ایران آسایشگاهی برای معلولین ساخته می‌شود! «سپید و سیاه» نوشت: می‌خواهند در ایران یک آسایشگاه مجهز و وسیع برای ازکارافتادگان معلولین پیرزن‌ها و پیرمردها و به طور کلی اشخاصی که در سنین کهولت قرار می‌گیرند، دایر کنند.
هم‌اکنون در سراسر ایران افراد زیادی هستند که هم تمکن دارند و هم در آستانه کهولت می‌باشند ولی موجبات آسایش خیال یا سرگرمی برای آنها فراهم نیست. اینک فکری به‌وجود آمده تا نسبت به ایجاد چنین محلی شروع به تهیه مقدمات نمایند.
گفته شده است چند تن از سرمایه‌داران مشهور و خیرخواه این کار را متقبل شده‌اند و ضمنا دولت نیز به موقع خود حاضر به همه گو نه همکاری خواهد بود.
  دولت آلمان در ایران مدارس حرفه‌ای دایر خواهد کرد! «سپید و سیاه» نوشت: سفیر آلمان در ایران گفت دولت این کشور هفتادمیلیون مارک پس از تهیه برنامه در اختیار دولت ایران خواهد گذاشت.
همچنین دولت آلمان حاضر است در ایران مدارس حرفه‌ای تأسیس کند.1
 
 
https://iichs.ir/vdcfy0dy.w6dvvagiiw.html
iichs.ir/vdcfy0dy.w6dvvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما