از ایران به آفریقا و بالعکس!/بین کشورهای خاورمیانه رفع کدورت می‌شود؟!/دولت قصد توسعه و تکمیل سازمان رهبری جوانان را دارد!/تلویزیون تجارتی ایران رضایت مردم را جلب نکرده است!/«حزب ایران نوین» می‌خواهد مثل کشورهای بزرگ دارای ساختمان بزرگ باشد!
10 مهر ۱۳۴۳
از ایران به آفریقا و بالعکس!
«سپید و سیاه» نوشت: مسافرت اخیر امپراتور کشور اتیوپی به ایران از یک طرف و عزیمت هیئت حسن نیت ایران به چند کشور آفریقایی و بازگشت آنها به تهران از طرف دیگر، خود به خود توجه مردم کشور ما را بیش از پیش به قاره آفریقا جلب کرده است.
هیئت حسن نیّت ایرانی که به آفریقا رفته و برگشته موفقیت‌های مهمی به‌دست آورده و به دنبال آن صحبت از این است که تا چندی دیگر متناوبا رؤسای چند کشور جدید آفریقایی به ایران خواهند آمد و چند روزی در کشور ما میهمان خواهند بود و متقابلا ممکن است در سال آینده ابتدا شاهنشاه به کشور اتیوپی و سپس به کشورهایی که هیئت حسن نیّت ایرانی به آنجا رفته بود مسافرت بفرمایند.
 
بین کشورهای خاورمیانه رفع کدورت می‌شود؟!
«سپید و سیاه» نوشت: در این هفته در بین بعضی از رجال سیاست شایع بود که به احتمال قوی تا پایان سال جاری قسمت عمده کدورت‌هایی که میان بعضی از ممالک خاورمیانه وجود دارد به وضعی دلخواه مرتفع خواهد شد.
محافلی که در این باب اظهار عقیده کردند مقصود خود را صریح و روشن بیان ننمودند، ولی تلویحا معتعد بودند تا چندی دیگر ممکن است شخصیت‌هایی از کشوری به کشور دیگر مسافرت کنند و قبلا زمینه رفع کدورت‌ها را آماده سازند و سپس با اقدامات بعدی موجبات دوستی و مودّت کامل فراهم آید.
 
دولت قصد توسعه و تکمیل سازمان رهبری جوانان را دارد!
«سپید و سیاه» نوشت: انتخاب گرجی به مدیر کلی سازمان رهبری جوانان نشان می‌دهد که دولت توجه خاصی نسبت به این سازمان مهم پیدا کرده است و قصد توسعه و تکمیل آن در میان است.
به قرار اطلاع گرجی در نظر دارد در سازمان رهبری جوانان تغییرات مهمی که با تحولات اخیر کشور هماهنگی داشته و منطبق با اصول «انقلابِ سفید ایران» باشد به‌وجود بیاورد.
 
تلویزیون تجارتی ایران رضایت مردم را جلب نکرده است!
«سپید و سیاه» نوشت: متأسفانه تلویزیون تجارتی فعلی تهران تا به امروز نتوانسته است آن طور که شاید و باید (و لو به حداقل) رضایت دارندگان گیرنده تلویزیون راجلب کند.
اینک همه منتظرند تلویزیون وابسته به وزارت اطلاعات شروع به کار کند که البته این انتظار تا مدتی به ناچار طول می‌کشد.
هم‌اکنون عملیات مقدماتی ساختمان‌های رادیو تلویزیون دولتی در اراضی جنوبی هتل هیلتون آغاز شده و به موازات این کار کلیه اقدامات اداری و فنی نیز شروع گردیده و متصدیان امر، مشغول‌اند تا در موقع مقرر بهره‌برداری از سازمان مجهز تلویزیون دولتی مواجه با کوچک‌ترین اشکالی نباشد.
در سازمان تلویزیون دولتی در حدود پانصد نفر کارمند فنی و اداری سرگرم خواهند بود.
 
«حزب ایران نوین» می‌خواهد مثل کشورهای بزرگ دارای ساختمان بزرگ باشد!
«سپید و سیاه» نوشت: به قرار اطلاع به زودی مقدمات ساختمان معظمی برای حزب ایران نوین در جلالیه آغاز خواهد شد.
محلی که برای ساختمان حزب اختصاص یافته ده‌هزار متر مساحت دارد و حزب قصد دارد مانند احزاب کشورهای بزرگ خارجی بنایی که دارای سالن‌های سخنرانی و قرائت‌خانه و اتاق‌های لازم برای یک حزب باشد برای خود بسازد.1
 
مصاحبه مطبوعاتی سران حزب ایران نوین
مصاحبه مطبوعاتی سران حزب ایران نوین
شماره آرشیو: 1-1033-288م
 
https://iichs.ir/vdcfv0dy.w6dvyagiiw.html
iichs.ir/vdcfv0dy.w6dvyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما