منصور: با خرید گندم از خارج دیگر نگرانی وجود ندارد!/«شناسنامه‌های جدید صفحه مرگ ندارد»!/شاه «باشگاه شاهین» را عفو کرد!/کسب موفقیت فیلم‌های ایرانی در سمینار فیلم‌های مستند آسیایی/معدن گوگرد سمنان همچنان می‌سوزد/توصیه اخلاقی فرح به دختران ورزشکار!/سد لتیان بیمه شد/معاملات ملکی در دفتر کارمند وزارت دادگستری!/کاغذ وارداتی به ایران در سال 1343!/برای تعیین وقت اعدام پرونده «هوشنگ امینی» به دادسرا فرستاده شد!
9 مهر 1343
منصور: با خرید گندم از خارج دیگر نگرانی وجود ندارد!
حسنعلی منصور، نخست‌وزیر، پیرامون تأمین غله کشور اظهار داشت: با خرید گندم از خارج در سراسر کشور نگرانی از کمبود غله وجود نخواهد داشت.
وی همچنین گفت: طبیعت محصول بسیاری از دهقانان را نابود کرد، ولی اقدامات به موقع و خرید گندم خطر کمبود غله را به طور کلی مرتفع کرد.
نخست‌وزیر سپس درباره افزایش سهمیه نانوایان گفت: چون دولت متوجه شد که نانوایی‌های تهران آرد مرغوب بیشتری لازم دارند دستور داده شده است که روزانه دویست تن آرد مرغوب بر سهمیه نانوایان تهران اضافه شود و به این ترتیب هیچ گونه نگرانی از جهت کمبود آرد یا غله و علوفه در کشور وجود نخواهد داشت.1
 
«شناسنامه‌های جدید صفحه مرگ ندارد»!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: قانون مربوط به شناسنامه (احوال شخصیه) تغییر می‌کند و لایحه قانونی آن تهیه شده و در مرحله بررسی نهایی است.
به موجب لایحه تازه‌ای که در دست تهیه است شناسنامه‌های جدید صفحه مرگ ندارد و در هیجده‌سالگی تغییر می‌کند. عکس اثر انگشت و گروه خون افراد در شناسنامه آنها ثبت می‌شود.2
 
شاه «باشگاه شاهین» را عفو کرد!
روزنامه‌های «کیهان» و «اطلاعات» امروز نوشتند: شاهنشاه موافقت فرمودند باشگاه ورزشی شاهین که پروانه آن به مدت دو سال لغو شده بود مجددا فعالیت‌های ورزشی خود را شروع کند.
صبح امروز تیمسار ایزدپناه، رئیس سازمان تربیت بدنی، طی نامه‌ای به مدیر باشگاه شاهین اطلاع داد که برای صدور پروانه باشگاه شاهین تقاضانامه خود را با مدارک لازم ارسال نماید.
در مردادماه به علت اینکه فوتبالیست‌های عضو باشگاه شاهین از رفتن به شوروی برای انجام مسابقه در معیت تیم فوتبال ایران امتناع کردند، باشگاه شاهین به مدت دو سال از فعالیت‌های ورزشی محروم گردید و پروانه آن لغو شد و شش نفر فوتبالیست عضو باشگاه مزبور نیز یک سال از شرکت در مسابقات و تمرینات فدراسیون محروم گردیدند، ولی امروز باشگاه شاهین مورد عفو همایونی قرار گرفت.3
 
کسب موفقیت فیلم‌های ایرانی در سمینار فیلم‌های مستند آسیایی
عصر دیروز آخرین جلسه سمینار فیلم‌های مستند آسیایی پایان یافت و هیئت داوری چهار فیلم ایرانی، سه فیلم ژاپنی، دو فیلم هندوستانی و یک فیلم پاکستانی را به عنوان بهترین فیلم‌های شرکت‌کننده در این سمینار معرفی کردند.
طبق نظر هیئت رهبری فنی سمینار از میان 32 فیلم ده فیلم در جمع امتیازات، موفقیت بیشتری کسب کردند که چهار فیلم ایرانی است.
فیلم‌های «طلوع زمستان» به کارگردانی احمد فاروقی ، «گود مقدس» به کارگردانی هژیر داریوش ، «تارهای پشم» به کارگردانی هوشنگ شفتی و «شقایق سوزان» به کارگردانی هوشنگ شفتی چهار فیلم ایرانی بودند که حائز به ترتیب رتبه‌های اول، دوم، سوم و پنجم سمینار فیلم‌های مستند آسیایی شدند.
 
معدن گوگرد سمنان همچنان می‌سوزد
روزنامه «اطلاعات» نوشت: آتش در معدن گوگرد سمنان بیداد می‌کند؛ چهل ساعت است که بزرگ‌ترین معدن گوگرد ایران در حال سوختن است و از ارتش نیز برای خاموش کردن کمک خواسته شده است.
حریق نیمه‌شب اتفاق افتاد و به همین جهت هیچ گونه تلفات نداشت، ولی خسارات وارده زیاد است.
آخرین گزارشی که ساعت 11 صبح امروز به تهران رسیده حاکی است که معدن بزرگ گوگرد سمنان همچنان در حال سوختن است و تلاش مأمورین آتش‌نشانی و کارگران محلی و مأمورین ژاندارمری سمنان برای خاموش ساختن آن به نتیجه‌ای نرسیده است.4
 
توصیه اخلاقی فرح به دختران ورزشکار!
پنج تن از دختران قهرمان دو و میدانی و ژیمناستیک که عازم المپیک هستند با فرح پهلوی دیدار کردند. به گزارش روزنامه «اطلاعات» «علیا حضرت فرح پهلوی شهبانوی ایران درباره وضع قهرمانان سؤالاتی کردند و در خاتمه اظهار داشتند: رکوردهای شما خیلی کمتر از رکوردهای جهانی است، ولی سعی کنید که از نظر رفتار و اخلاق نمونه باشید و از این راه امتیازی برای خود کسب کنید».5
 
سد لتیان بیمه شد
امروز قرداد بیمه سد لتیان بین شرکت بیمه ایران و سازمان آب تهران به امضا رسید.
سد لتیان به مبلغ دو میلیارد و 665 میلیون ریال نزد شرکت بیمه ایران بیمه شده است.
به موجب این قرارداد سد لتیان در مقابل آتش‌سوزی، دزدی، سیل، طوفان، زلزله و هر گونه خرابی و شکستگی بیمه می‌باشد.
سد لتیان توسط شرکت بیمه ایران به طور اتکایی بیمه شده است.
 
معاملات ملکی در دفتر کارمند وزارت دادگستری!
امروز سخنگوی دادگستری اعلام کرد چون ضمن بازرسی معلوم شد یکی از کارمندان اداری دادگستری در دفاتر کار خود به جای انجام وظایف اداری، به کارهای خارج که ارتباطی با کار وی ندارد پرداخته و محل کار خود را به انجام کارهای خصوصی خود تبدیل کرده لذا به دستور دکتر باقر عاملی، وزیر دادگستری، به خدمت وی خاتمه داده شد.
بر اساس گزارش روزنامه «اطلاعات» کارمند مزبور در اداره حسابداری وزارت دادگستری کار می‌کرده و در اتاق خود مشغول انجام معاملات ملکی بوده است.
 
کاغذ وارداتی به ایران در سال 1343!
برای مصارف وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی تا پایان سال جاری حدود 3500 تُن کاغذ توسط شرکت معاملات خارجی ایران از کشورهای مختلف خریداری می‌شود.
دولت سالانه در حدود شش‌هزار تُن کاغذ احتیاج دارد که توسط شرکت معاملات خارجی به ایران وارد می‌گردد.
از آغاز امسال تاکنون حدود 2500 تُن کاغذ از ژاپن و فرانسه به ایران وارد و مورد استفاده مؤسسات دولتی قرار گرفته است.6
 
برای تعیین وقت اعدام پرونده «هوشنگ امینی» به دادسرا فرستاده شد!
روزنامه «کیهان» نوشت: پرونده هوشنگ امینی امروز پس از مطالعه معاون وزارت دادگستری به دادسرای استان فرستاده شد تا پس از تعیین وقت حکم اعدام درباره او به مرحله اجرا گذارده شود.
هوشنگ امینی، که به جرم دو فقره قتل عمدی در دادگاه محکوم به مرگ شده است، محکومیتش در دیوان عالی کشور تأیید شد. وی اینک آخرین روزهای زندگی خود را در زندان می‌گذراند.
او چندی قبل از کمیسیون عفو و بخشودگی تقاضای یک درجه عفو کرد، ولی اعضای کمیسیون درخواست او را به دلیل جنایات وحشتناکی که مرتکب شده بود رد کردند.
پس از اینکه تقاضای عفو هوشنگ امینی در کمیسیون عفو و بخشودگی رد شد نامبرده تقاضای اعاده دادرسی کرد ولی این درخواست او نیز به علت اینکه دلیلی برای انجام تقاضایش وجود نداشت رد شد.
خبر دیگر این است که «پس از 44 روز که از حادثه قتل نسرین، قربانی آپارتمان شماره 429 خیابان تخت جمشید، گذشته است از طرف هدایت بازپرس فوق‌العاده دادسرای تهران که به پرونده این واقعه رسیدگی می‌کند برای عادل کوتوالی به اتهام شروع به هتک ناموس و قتل عمد قرار مجرمیت صادر شد و بلافاصله از طرف جهانگیر فیلسوفی، دادستان تهران، برای متهم به استناد ماده 170 قانون مجازات عمومی تقاضای اعدام گردید».7
 
روزنامه اطلاعات، 9 مهر 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdca6un6.49ni615kk4.html
iichs.ir/vdca6un6.49ni615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما