قرارداد خرید گندم به مقدار 140 هزار تن از آمریکا به امضا رسید!/نخست‌وزیر: گندم کافی در مملکت ذخیره می‌شود!/دولت نمی‌تواند برنامه‌های خود را با اعتبارات موجود اجرا کند!/تشکیل «سپاه صیادان» تکذیب شد!/«پرونده کارکنان وزارت کشور در کمیته‌ای با شرکت معاونین و مدیران کل بررسی می‌شود»!/«تهرانی‌ها تا به حال 9100 گوسفند خریداری‌شده از ترکیه را مصرف کرده‌اند»!/آماری از کارگران بیمه‌شده در سال 1343!/دادستان تهران برای قاتل «نسرین» تقاضای اعدام می‌کند!
7 مهر 1343
قرارداد خرید گندم به مقدار 140 هزار تن از آمریکا به امضا رسید!
سخنگوی وزارت دارایی امروز اظهار داشت: ساعت ۱۲ ظهر امروز قرارداد خرید 140 هزار تن گندم از آمریکا بین هویدا وزیر دارایی و راکول، کاردار سفارت آمریکا در ایران، طی مراسمی در وزارت دارایی به امضا رسید.
امروز از طرف وزارت دارایی تلگرافی دستور حمل گندم‌‎های خریداری‌شده به نماینده اقتصادی ایران در آمریکا داده شد.
در دو ماه اخیر هفتادهزار تن گندم خریداری‌شده از آمریکا به بنادر ایران وارد و تخلیه گردیده است.
سخنگوی وزارت دارایی گفت: با اقداماتی که از طرف وزارت دارایی به عمل آمده است تا پایان آذرماه در حدود سیصدهزار تن گندم‌های خریداری‌شده به بنادر ایران وارد خواهد شد.
هویدا، وزیر دارایی، پس از امضای قرارداد اظهار داشت: امضای این قرارداد نشانه دیگری از روابط دولتی و مودّت دیرین ایران و آمریکاست و علی‌هذا لازم می‌دانم از دولت آمریکا تشکر کنم.
دولت ایران امسال تا به حال هفتادهزار تن گندم از آمریکا خریداری و وارد کرده است.
در ضمن تا پایان پاییز قرارداد خرید در حدود صدهزار تن گندم دیگر منعقد شده و از آمریکا به ایران حمل خواهد شد.
بدین ترتیب امسال جمعا حدود سیصدهزار تن گندم از آمریکا خریداری می‌گردد.1
 
نخست‌وزیر: گندم کافی در مملکت ذخیره می‌شود!
مجلس شورای ملی امروز به درخواست دولت جلسه فوق‌‎العاده تشکیل داد و نخست‌وزیر [: حسنعلی منصور] گزارش کارهای دولت را در چند ماه گذشته به اطلاع مجلس رسانید.
قبلا قرار بود که مجلس جلسه عادی داشته باشد، ولی در جلسه خصوصی که تشکیل گردید گفته شد که طبق آیین‌نامه مجلس تعطیلات تابستانی تا 14 مهر است و قبل از آن فقط جلسه فوق‌العاده بنا به تقاضای دولت و یا نمایندگان می‌توان تشکیل داد.
پس از انجام امور مقدماتی، نخست‌وزیر پشت تریبون قرار گرفت و چنین اظهار داشت: برای رفع نگرانی مردم و تأمین احتیاجات گندم مملکت، امروز قرارداد خرید 140 هزار تن گندم با آمریکا به امضا رسید و با قرارداد دیگری که چند روز دیگر به امضا می‌رسد ذخیره گندم مملکت تأمین می‌گردد و رفع نگرانی از همه می‌شود و دولت همه گونه تدابیر لازم برای حفظ نرخ نان در سراسر کشور به عمل خواهد آورد.
نخست‌وزیر افزود: اصلاح وضع اداری مملکت یکی از اقدامات مؤثر توسعه اقتصادی و اجتماعی است و تا در استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و تشکیلات اداری افراد مؤمن به انقلاب نداشته باشیم، بدون تردید سرمایه‌گذاری مردم از بین خواهد رفت.
 
دولت نمی‌تواند برنامه‌های خود را با اعتبارات موجود اجرا کند!
نخست‌وزیر ضمن اشاره به برنامه‌های وسیع عمرانی گفت: دولت نمی‌تواند برنامه‌های وسیع خود را فقط با اعتبارات موجود اجرا کند و با آوردن قانون و کسب مجوز اعتبارات لازم را تأمین خواهد کرد.
 
تشکیل «سپاه صیادان» تکذیب شد!
روزنامه «اطلاعات» با انتشار جوابیه‌ای به نقل از شرکت سهامی شیلات ایران نوشت: عطف به مقاله‌ای که تحت عنوان «سپاه صیادان تشکیل می‌شود»، در روزنامه شماره 6350 مورخ شنبه 5 مهرماه «کیهان» منتشر گردیده خواهشمند است دستور فرمایند مراتب زیر در آن روزنامه محترم درج گردد.
اخیرا مشاهده می‌شود از طرف «یکی از مقامات مطلع» و یا از طرف «مدیر عامل شرکت سهامی شیلات ایران» مطالبی تحت عناوین مختلف از قبیل ممنوعیت صید ماهی، محدودیت صید یا آزادشدن صید و یا تشکیل سپاه صیادان در روزنامه کیهان عنوان و درج می‌گردد؛ بدین وسیله کلیه مطالبی که از طرف این شرکت نقل و درج شده است تکذیب و اضافه می‌نماید که در صورتی که شرکت سهامی شیلات ایران هرگونه تصمیمی نسبت به وضع و چگونگی صید ماهی در دریای خزر و رودخانه‌های حوزه آن بگیرد مراتب را به وسیله انتشار آگهی و درج در جراید به اطلاع عموم خواهد رسانید و در آینده نیز هر گونه مقاله‌ای در اطراف نحوه و چگونگی صید ماهی که رسما از طرف شرکت سهامی شیلات ایران برای درج ارسال نگردیده باشد مورد تأیید نخواهد بود.
 
«پرونده کارکنان وزارت کشور در کمیته‌ای با شرکت معاونین و مدیران کل بررسی می‌شود»!
افراد کمیته بررسی پرونده‌های کارکنان وزارت کشور تعیین شدند و رسیدگی به سوابق کارکنان این وزارتخانه آغاز گردید.
به دنبال مصاحبه دیروز وزیر کشور امروز اطلاع حاصل شد که به دستور دکتر صدر، وزیر کشور، کمیته‌ای با شرکت معاونین وزارت کشور و دو نفر از مدیران کل این وزارتخانه برای بررسی سوابق کارکنان وزارت کشور تشکیل و کار این کمیته آغاز شد.
این کمیته پرونده‌های فرمانداران، شهرداران، و سایر کارکنان وزارت کشور را مورد رسیدگی قرار می‌دهد و آن دسته از کارمندان وزارت کشور که سوابق سوئی دارند در تصفیه کلی وزارت کشور کنار گذاشته می‌شوند.2
«کیهان» نیز نوشت: 34 پرونده از سوء استفاده و خلافکاری‌های مأمورین وزارت کشور در آذربایجان به دیوان کیفر ارسال شده است و هم‌اکنون مقامات قضایی در آذربایجان مشغول رسیدگی به سایر پرونده‌ها می‌باشند.
این موضوع را امروز یک مقام مسئول در دادسرای دیوان کیفر به خبرنگار ما گفت و متذکر شد: همان طوری که روز قبل آقای دکتر صدر، وزیر کشور، موضوع سوء استفاده چند تن از فرمانداران و شهرداران و مأمورین وزارت کشور را در استان آذربایجان اعلام داشتند در رسیدگی‌هایی که در آذربایجان شده معلوم گردیده است که سوء استفاده‌هایی از طرف مأمورین وزارت کشور شده است.
چندی قبل آقای خلیقی، بازپرس دادسرای دیوان کیفر، برای رسیدگی به اتفاق یکی از مأمورین وزارت کشور به استان مزبور عزیمت کردند و پس از رسیدگی پرونده‌های متعدد به سوء جریاناتی برخورد نمودند که تاکنون تعداد 24 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است و جهت اقدام به دادسرای دیوان کیفر فرستاده شده و هم‌اکنون بازپرسان دادسرای دیوان کیفر مشغول رسیدگی هستند تا سوء استفاده‌کنندگان را تحت تعقیب قرار دهند.3
 
«تهرانی‌ها تا به حال 9100 گوسفند خریداری‌شده از ترکیه را مصرف کرده‌اند»!
امروز اعلام شد تاکنون مردم تهران ۹۱۰۰ گوسفند ترکیه را که به تهران رسیده مصرف کرده‌اند.
شرکت معاملات خارجی ایران که عامل خرید شصت‌هزار گوسفند از ترکیه می‌باشد اعلام کرد: شرکت حمل و نقل ایرانی برنده مناقصه حمل گوسفندهای ترکیه از بازرگان به تهران کامیون کافی برای بارگیری و حمل گوسفندها به مرز نمی‌فرستد.
بدین جهت با آنکه قبلا قرار بود روزانه هزار گوسفند به تهران وارد شود به واسطه کمبود کامیون، گوسفند کمتری هر روز وارد می‌شود و در نتیجه تحویل ده‌هزار گوسفند بیش از دو ماه به طول خواهد انجامید.
 
آماری از کارگران بیمه‌شده در سال 1343!
«متجاوز از یک میلیون و نهصد هزار کارگر و افراد خانواده آن‌ها از مزایای بیمه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. سازمان بیمه‌های اجتماعی سال گذشته یک میلیارد و 700 هزار ریال درآمد و یک میلیارد و 490 هزار ریال هزینه داشته فعلا سازمان روی پای خود بند است، ولی وقتی مستمری‌بگیر زیاد شد احتیاج به کمک دولت دارد.»
این ارقام مربوط است به قسمتی از گزارش مدیرعامل سازمان بیمه‌های اجتماعی که روز گذشته در مراسم بازدید نخست‌وزیر و نمایندگان مجلس شورای ملی از بیمارستان سرخه‌حصار عنوان شده  است.
 
دادستان تهران برای قاتل «نسرین» تقاضای اعدام می‌کند!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: امروز کسب اطلاع شد که ظرف 24 ساعت آینده فیلسوفی، دادستان تهران، علیه عادل کوتوالی، متهم به قتل نسرین دختر هفده‌ساله‌ای که جنازه وی روز 2 شهریورماه گذشته پیدا شده بود، کیفرخواست جنایی صادر می‌کند.
به قرار اطلاع در این کیفرخواست دادستان عادل را متهم شناخته و برای وی تقاضای مجازات اعدام می‌نماید.
روز شنبه 2 شهریورماه گذشته جنازه دختر هفده‌ساله‌ای به نام «نسرین» در حیاط خلوت یک عمارت پنج‌طبقه در خیابان ملک‌الشعرای بهار، در حالی که نیمه‌عریان بود کشف شد.
مأمورین کلانتری محل و سپس بازپرس دادسرا ضمن تحقیقاتی که به عمل آوردند، لباس‌های این دختر را در یکی از آپارتمان‌های این ساختمان کشف کردند.
روز بعد هویت این دختر ناشناس معلوم شد و پدر وی ضمن مراجعه به کلانتری خبر داد که دختر هفده‌ساله‌اش نسرین از روز جمعه از منزل خارج شده و دیگر برنگشته است.
مأمورین ضمن تحقیقاتی که به عمل آوردند مستأجر آپارتمان را شناختند و او را دستگیر کردند. وی گفت: من دوستی دارم به نام عادل کوتوالی. چند روز پیش به وسیله عادل با نسرین آشنا شدم و از آن پس دیگر او را ندیدم. این جوان اضافه کرد که کلید آپارتمان وی نزد عادل بوده است.4
 
روزنامه اطلاعات، 7 مهر 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcauun6.49niw15kk4.html
iichs.ir/vdcauun6.49niw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما