سحرگاه امروز، دو قاتل به دار آویخته شدند/مقررات استخدام کارمند جدید اعلام شد/محاکمه متهمین شیلات شروع شد/واردات سه‌هزار گوسفند از ترکیه!/وابسته مطبوعاتی سفارت شوروی تغییر کرد/ملاقات سفیر آمریکا با نخست وزیر/وزیر کشاورزی: از خارج علوفه وارد خواهیم کرد!
8 شهریور 1343
سحرگاه امروز، دو قاتل به دار آویخته شدند
سحرگاه امروز دو قاتل به دار آویخته شدند، یکی از محکومین در کردکوی گرگان و دیگری در کرمانشاه مرتکب جنایت شده بودند.
امروز احمد البرزی در کردکوی و خداداد صادقی در کرمانشاه به دار آویخته شدند.
احمد نامادری و دو تن دیگر از بستگان خود را کشته بود و خداداد همسرش را به قتل رسانده بود.
 
مقررات استخدام کارمند جدید اعلام شد
مقررات استخدام کارمند جدید امروز طی آیین‌نامه اجرایی که به تصویب دولت رسیده است اعلام شد.
تمام استخدام‌های جدید در وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بایستی با نظر شورای عالی اداری کشور باشد.
آیین‌نامه اجرایی تبصره 37 قانون بودجه کل کشور که ناظر بر استخدام کارمندان جدید برای وزارتخانه و مؤسسات دولتی است امروز انتشار یافت.1
 
محاکمه متهمین شیلات شروع شد
محاکمه متهمین شیلات امروز در دیوان عالی کیفر شروع شد. در این پرونده سرتیپ نویسی، مدیر عامل اسبق، و دو تن از اعضای هیئت‌مدیره پیشین شیلات و سه نفر از مدیران شرکت‌های خصوصی متهم می‌باشند.
قبل از تشکیل جلسه دادگاه به ترتیب آقایان تیمسار روح‌الله نویسی، مدیرعامل اسبق شرکت شیلات، سیدمهدی عظیما، عضو سابق هیئت‌مدیره شرکت، جلال‌الدین جلالی و خانم احسان نیکخواه دولو، مشتریان شرکت شیلات، حسام‌الدین نجم‌آبادی، عضو سابق هیئت‌مدیره شرکت شیلات، و نصرت‌الله منتصر برای شروع دادرسی همراه وکلای مدافع خود در دادگاه حاضر بودند.
در کیفرخواست دادستان اتهامات یکایک متهمین که عبارت از فروش ماهی در معابر به ضرر شیلات و به نفع یکی از متهمین، چند بار تدلیس در فروش خاویار به ضرر شرکت شیلات و به نفع خانم دولو، تصرف غیرقانونی و موضوع فروش سرقفلی مغازه‌های شیلات است قرائت شد.
در کیفرخواست ادعای اعضای هیئت‌مدیره پیشین شیلات که مدعی شده‌اند دستور وزیر دارایی وقت را انجام داده‌اند رد شده و گفته شده است با توجه به اینکه اعضای هیئت‌مدیره به وسیله هیئت دولت انتخاب شده‌اند، دستور وزیر دارایی وقت نمی‌توانسته در مورد اتهام مؤثر باشد. بر فرض آنکه به ادعای متهمین وزیر دارایی بتواند در وظایف هیئت‌مدیره دخالت کند، وقتی این تصمیم قابل قبول است که در مجمع عمومی تصویب شده باشد. به این جهت به هیچ وجه دستور وزیر دارایی برای هیئت‌مدیره قابل اجرا نیست.
متهمین پرونده شیلات در سال 1340 در شعبه چهارم دیوان کیفر محاکمه شدند. محاکمه این عده در اواخر آذرماه سال 1340 خاتمه یافت.
سرتیپ نویسی، مدیر عامل اسبق شیلات، به سه سال و نیم حبس و پرداخت 3 میلیون و 950 هزار و 876 ریال و 60 دینار غرامت، آقایان مهدی عظیما و حسام‌الدین نجم‌آبادی هر یک به یک سال و نیم حبس و پرداخت غرامت و انفصال از خدمات دولتی، خانم دولو به یک سال و نیم حبس و غرامت، آقایان نصرت‌الله منتصر و جلال‌الدین جلالی هر یک به شش ماه حبس تأدیبی و غرامت محکوم شدند.
متهمین از رأی صادره فرجام خواستند و پرونده به دیوان کشور رفت. شعبه یازده دیوانعالی کشور قسمتی از رأی را نقض بلاارجاع و قسمت دیگر را نقض کرد و پرونده برای رسیدگی، دوباره به دیوان کیفر فرستاده شد.2
 
واردات سه‌هزار گوسفند از ترکیه!
برای تحویل گوسفند به ایران فروشندگان ترک، سه‌هزار گوسفند از «گوربالاغ» مرز ترکیه به مرز ایران در بازرگان حمل کردند.
هم‌اکنون هیئت اعزامی ایران به بازرگان که مرکب از نمایندگان شرکت معاملات خارجی ایران و شهرداری تهران می‌باشند مشغول معاینه گوسفندهای رسیده می‌باشند تا پس از توزین، تحویل گوسفندها آغاز شود.
حمل گوسفندها به یک مؤسسه حمل و نقل داخلی که برنده مناقصه شناخته شده واگذار شده است. روزانه هزار رأس گوسفند توسط کامیون‌های این مؤسسه به تهران حمل خواهد شد. مدت حمل هر پارتی از بازرگان به تهران 24 ساعت می‌باشد.
 
وابسته مطبوعاتی سفارت شوروی تغییر کرد
عصر دیروز ولکف، وابسته مطبوعاتی شوروی، طی مراسمی که در اداره مطبوعات سفارت شوروی به عمل آمد وابسته مطبوعاتی جدید این کشور را در ایران به نمایندگان جراید معرفی کرد.
در این مراسم کاردار سفارت شوروی نیز حضور داشت و ولکف، که دوره مأموریتش در ایران پایان یافته، نیکلای کاپیشین را به عنوان جانشین خود به حضار معرفی کرد.
ولکف، وابسته مطبوعاتی سابق سفارت شوروی در ایران، در دو نوبت و جمعا مدت ده سال در ایران خدمت کرده و در توسعه روابط فرهنگی و مطبوعاتی دو کشور بذل مساعی بسیار نموده است.
خبر دیگر درباره روابط ایران و شوروی آنکه به دعوت اتحاد جماهیر شوروی شاهپور عبدالرضا پهلوی فردا با قطار راه آهن تهران را به عزم جلفا ترک خواهد گفت. وی مدت سه هفته میهمان دولت شوروی خواهد بود و در این مدت از سازمان‌های مختلف این کشور بازدید خواهد کرد.
 
ملاقات سفیر آمریکا با نخست وزیر
ظهر دیروز جولیوس هولمز سفیر کبیر ایالات متحده امریکا در محل ییلاقی نخست وزیر با حسنعلی منصور نخست وزیر ملاقات کرد.
در این ملاقات که یک ساعت طول کشید سفیر کبیر امریکا و نخست وزیر در خصوص مسائل مشترک دو کشور تبادل نظر کردند.
 
وزیر کشاورزی: از خارج علوفه وارد خواهیم کرد!
صبح امروز تیمسار سپهبد ریاحی، وزیر کشاورزی، به آبادان عزیمت کرد. وی صبح فردا در بندر شاهپور با اعضای کمیته هماهنگی تأمین غله جلسه‌ای خواهد داشت.
وزیر کشاورزی و اعضای کمیته مزبور از تخلیه اولین کشتی حامل غله که به ایران رسیده بازدید خواهد کرد. تیمسار ریاحی فردا به تهران بازخواهد گشت.
خبر دیگر اینکه تیمسار سپهبد ریاحی، وزیر کشاورزی، امروز گفت: احتمال دارد وزارت کشاورزی از نظر حمایت از دامداران و جلوگیری از خطر کمی علوفه اقدام به وارد کردن علوفه از خارج بنماید.3
 
روزنامه اطلاعات، 8 شهریور 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdccpsqs.2bqps8laa2.html
iichs.ir/vdccpsqs.2bqps8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما