«ذوب آهن در کرمان ایجاد می‌شود»؟!/ایران مستقل و آزاد!/اعدام قاتل سروان ریحانی‌فر/سابقه امر/«لوایح مهم دولت پس از پایان تعطیلات تقدیم مجلسین می‌شود»!
24 مرداد 1343
«ذوب آهن در کرمان ایجاد می‌شود»؟!
حسنعلی منصور، نخست‌وزیر، در جمع «مردم کرمان» گفت: ذوب آهن در کرمان ایجاد می‌شود و دولت برای انجام برنامه‌های مهم خود دست نیاز به سوی همه جوانان تحصیل‌کرده ایرانی در خارجه دراز می‌کند.
نخست‌وزیر و دبیر کل حزب ایران نوین در مسافرت روز پنجشنبه برای افتتاح کمیته حزب مذکور در استان کرمان در اجتماع «مردم این شهر» گفت: استان کرمان برای تأسیس صنعت عظیم ذوب آهن مورد استفاده قرار خواهد گرفت و امید است که مطالعات مقدماتی این صنعت عظیم هر چه زودتر به پایان برسد و سنگ بنای ذوب آهن ایران در استان کرمان گذاشته شود.
به گزارش روزنامه‌های «اطلاعات» و «کیهان» منصور، نخست‌وزیر، طی سخنان مشروح خود پس از اشاره به واقعه تصادف اتومبیل و تأخیر سه‌روزه مسافرت خود به کرمان اظهار داشت: امروز زمانی است که باید نیروی ملت حافظ دولت و نیروی دولت خدمت‌گزار ملت باشد قیدهای اسارت از پای شما گسیخته است و به شما آزادی عمل داده شده است تا در چنین اجتماع عظیمی شرکت کنید و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به منصه ظهور برسانید و به دنیا اعلام کنید که ملت ایران ملتی است برجسته، ملتی است توانا، ملتی است صاحب رشد سیاسی و اجتماعی که معنای خوب و بد را می‌فهمد و می‌شناسد و خدمت‌گزاران واقعی را تشویق و ترغیب می‌کند و به خائنین مملکت به چشم زبونی نگاه می‌کند تا آنها دیگر نتوانند شما را استعمار و استثمار کنند و نیروی شما را برای هدف‌های شخصی و اغراض خصوصی خود مورد استفاده قرار دهند.
دوره عوام‌فریبی، دوره کهنه‌پرستی، دوره عدم توجه به مصالح ملی و دوره عدم توجه به خواست‌های واقعی ملت سپری شده است.
 
ایران مستقل و آزاد!
ما دیگر اجازه نخواهیم داد که از خزانه دولت و از پول شما ملت اصراف و تبذیر شود. ما تمام نیروهای ملی و مادی مملکت را در راه سلامت و سعادت شما بسیج خواهیم کرد. امروز روزی نیست که دیگر کسانی بنشینند و فکر کنند که کشورهایی در خارج از مملکت ما چه می‌گویند و چه می‌خواهند و چه می‌کنند؟!1
 
اعدام قاتل سروان ریحانی‌فر
روزنامه‌های امروز گزارش دادند: ساعت 5 صبح امروز عبدالمحمد عبدی انصاری، یکی از اشرار واقعه تنگ گچستان که در دادگاه تجدید نظر زمان جنگ فارس محکوم به اعدام شده بود در میدان تیر پادگان شماره یک مرکز پیاده شیراز تیرباران شد. وی قاتل سروان شهید ریحانی‌فر، فرمانده گردان اعزامی از کرمانشاه به فارس، بود.
 
سابقه امر
در تاریخ 31 فروردین سال گذشته ستونی مرکب از دو گروهان با تعداد 186 نفر از آبادی نوکک به سمت میرایوب اعزام گردید.
هدف از این اعزام نیرو، اجرای برنامه اصلاحات ارضی، امحای کشت خشخاش در منطقه بویراحمد علیا و سرکوبی اشرار این منطقه بود. این گروه در یک منطقه سخت کوهستانی در نامساعدترین شرایط جوی ناگهان در زیر آتش گلوله‌های اشرار واقع شدند. در این زد و خورد که یک ساعت به طول انجامید، عده‌ای از اشرار کشته شدند و از ستون اعزامی نیز سروان پیاده تقی ریحانی‌فر، ستوان یکم مهدی حاجی سبحانی، ستوان یکم پرویز سلحشور، ستوان دوم مهدی معروفی، ستوان سوم محمدطاهر فرازمند، استوار دوم غلامرضا امیری، گروهبان یکم امامعلی پیرعلی منش، گروهبان یکم اکبر موقوفه و 45 نفر سرباز وظیفه به افتخار شهادت در راه انجام وظیفه مقدس سربازی نائل آمدند.
ضمنا دو افسر، هشت درجه‌دار و 33 نفر سرباز نیز در این واقعه مجروح شدند. محکومی که امروز صبح اعدام گردید جزء اشرار مؤثر این حادثه بود که بعدا توسط افراد ارتش دستگیر گردیده بود.2
 
«لوایح مهم دولت پس از پایان تعطیلات تقدیم مجلسین می‌شود»!
ساعت 8 صبح دیروز کمیسیونی به ریاست حسنعلی منصور، نخست‌وزیر، و با حضور چند تن از آقایان وزیران و عده‌ای از کارشناسان حقوقی ـ اقتصادی و اجتماعی تشکیل گردید و مدت پنج ساعت طول کشید.
در این جلسه پیرامون گزارش‌های مربوط به طرح لوایح قانونی انجمن‌های ایالتی و ولایتی، اختیارات استانداران، سازمان شهرداری‌ها و مقررات استخدامی آنها، شرکت‌های سهامی و همچنین لایحه استخدام کل کشور مذاکرات مفصلی به عمل آمد.
نخست‌وزیر پس از پایان این جلسه اظهار داشت: پیش از تشکیل دولت تمام این لوایح و مقررات به وسیله کارشناسانی که اکنون هسته مرکزی علمی حزب ایران نوین و مسئولان حساس دولتی را تشکیل می‌دهند مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته بود، ولی ضرورت داشت پس از چند ماه تجربه در امور اجرایی این لوایح مجددا مورد بررسی قرار گیرد تا به محض پایان تعطیلات تابستانی دو مجلس، برای تصویب تقدیم شود.
اینک دولت مصمم است به مجرد آغاز به کار مجدد مجلسین این لوایح را که با دقت کافی تهیه گردیده و یا مجددا بررسی شده است از تصویب دو مجلس بگذراند تا بی‌سامانی‌های گذشته تشکیلات مملکتی و مقررات شهرداری‌ها و امور استخدامی دولت و مسائل مهم مربوط به شرکت‌های سهامی مرتفع شود.3
 
روزنامه اطلاعات، 24 مرداد 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcbggb8.rhbazpiuur.html
iichs.ir/vdcbggb8.rhbazpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما