مذاکره ایران و کویت درباره منابع نفتی زیر آب‌های خلیج فارس!/ابلاغ مراحم شاهانه به فرمانده ناحیه یک ژاندارمری!/روابط بازرگانی ایران و سیلان/کنفرانس نمایندگان ایران، ترکیه و پاکستان در تهران/خروج ژاپن از مناقصه فرستنده صد کیلوواتی!/کاریکاتور هفته؛ اشک چشم اولیای اطفال بی‌بضاعت!
23 مرداد 1343
مذاکره ایران و کویت درباره منابع نفتی زیر آب‌های خلیج فارس!
«تهران‌مصور» نوشت: هفته گذشته اشرف لطفی، معاون وزارت کشور کویت که یکی از کارشناسان آن کشور است، برای مذاکره با مقامات شرکت ملی نفت ایران پیرامون حدود آب‌های ایران به تهران آمد و با مهندس فتح‌الله نفیسی به نمایندگی دولت ایران درباره اختلاف دو کشور در مورد نتایج نفتی زیر آب‌های خلیج فارس گفت‌وگو نمود.1
 
ابلاغ مراحم شاهانه به فرمانده ناحیه یک ژاندارمری!
«تهران‌مصور» نوشت: هفته گذشته شاهنشاه سرتیپ خسروانی، فرمانده ناحیه یک ژاندارمری مرکز و افسران و درجه‌داران و افراد ناحیه یک را به علت خدمات و فعالیت‌هایی که در راه تأمین آسایش مردم انجام دادند مورد عنایت مخصوص قرار دادند و فرمانده کل ژاندارمری مراحم مخصوص شاهانه را به سرتیپ خسروانی ابلاغ کرد.
سرتیپ خسروانی از بدو تصدی خود تاکنون قدم‌های مؤثری در بستن اماکن فساد در خارج شهر و ایجاد امنیت راه‌ها و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و سارقین اتومبیل برداشته و در ماجرای وقوع زلزله در قزوین و همدان و دهات اطراف خدمات گران‌بها و کمک‌های پرارزشی نموده و به همین جهت مورد عنایت و مرحمت شاهنشاه قرار گرفت.2
 
روابط بازرگانی ایران و سیلان
«تهران‌مصور» نوشت: سفیر کبیر تازه سیلان در ایران هفته گذشته ملاقات‌هایی با نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه و وزیر اقتصاد به عمل آورد و پیرامون توسعه روابط اقتصادی دو کشور مذاکره کرد.
دولت ایران در حال حاضر پارچه و سیمان به سیلان صادر می‌کند و سیلان متقابلا چای به ایران ارسال می‌دارد. به قرار اطلاع پارچه‌های نخی ایران در سیلان مصرف‌کنندگان زیادی دارد.
دو کشور ایران و سیلان در پایتخت‌های یکدیگر دارای سفارتخانه نیستند و سفیر سیلان در کراچی و سفیر ایران در دهلی نمایندگی دولت متبوع خود را به عهده دارند.
 
کنفرانس نمایندگان ایران، ترکیه و پاکستان در تهران
«تهران‌مصور» نوشت: روز 8 شهریور اعضای گروه‌های نُه‌گانه کار ترک و پاکستانی پیمان همکاری اقتصادی و فرهنگی منطقه‌ای برای مذاکره با نمایندگان دولت ایران وارد ایران خواهند شد.
نمایندگان سه کشور تا روز 16 شهریور جلسات خود را برای رسیدگی به طرح‌های همکاری در زمینه بازرگانی، کشتیرانی، جهانگردی، لغو ویزا، هواپیمایی، راه و راه آهن، ماهیگیری ادامه خواهند داد و روز 16 شهریور نمایندگان اصلی سه کشور که به احتمال قوی وزرای دارایی پاکستان و ترکیه و مدیرعامل سازمان برنامه ایران خواهند بود برای بررسی طرح‌های فوق جلسه‌ای تشکیل خواهند داد و گزارش نهایی را برای کنفرانس وزیران امور خارجه سه کشور که در مهرماه در تهران منعقد خواهد گردید تهیه می‌کنند.
 
خروج ژاپن از مناقصه فرستنده صد کیلوواتی!
«تهران‌مصور» نوشت: موضوع خرید فرستنده صد کیلوواتی رشت، زاهدان و بعضی نقاط دیگر که به مبلغ بیست‌میلیون تومان از طرف وزارت پست و تلگراف به مناقصه گذاشته شده بود در این هفته وارد مرحله جدیدی گردید. در این مناقصه ژاپنی‌ها، یوگسلاوی‌ها، چکسلواکی‌ها، انگلیس‌ها و فرانسوی‌ها شرکت کرده بودند و اولین کمپانی‌هایی که از گردونه مناقصه خارج شدند، ژاپنی‌ها بودند که شرایط و قیمت پیشنهادی آنها غیر قابل قبول تشخیص داده شد.3
 
کاریکاتور هفته؛ اشک چشم اولیای اطفال بی‌بضاعت!
«سپید و سیاه» در شماره امروز خود کاریکاتوری را با این توضیح منتشر کرد: اولیای اطفالی که بضاعت ندارند، در دبیرستان‌ها با گریه و التماس تقاضای ثبت نام فرزندان خود را دارند. (جراید)4
 
کاریکاتور روزنامه «سپید و سیاه» درباره اشک چشم اولیای اطفال بی‌بضاعت برای ثبت نام فرزندان خود در دبیرستان‌ها
 
https://iichs.ir/vdcivuaz.t1a5q2bcct.html
iichs.ir/vdcivuaz.t1a5q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما