خطیبی: شاه افغانستان این کشور را در مسیر ترقی و تکامل رهبری می‌کند!/وزیر اطلاعات: تبلیغات فریب دادن نیست!/دستور نخست‌وزیر؛ آبجو را ارزان به مردم بدهید!/«تعطیل جمعه زندگی اصناف را متحول خواهد کرد»!/پرونده‌ای برای سوء استفاده در اصلاحات ارضی!
20 مرداد 1343
خطیبی: شاه افغانستان این کشور را در مسیر ترقی و تکامل رهبری می‌کند!
خطیبی، نایب‌رئیس مجلس شورای ملی و مدیرعامل شیر و خورشید سرخ، در بازگشت از افغانستان گفت: ملت افغانستان به رهبری اعلیحضرت محمد ظاهرشاه گام‌های بلندی در راه ترقی و تکامل برمی‌دارد.
ملت افغانستان احساسات بسیار صمیمانه و احترام‌آمیزی نسبت به شاهنشاه ایران ابراز می‌دارند.
 
وزیر اطلاعات: تبلیغات فریب دادن نیست!
معینیان، وزیر اطلاعات، دیروز در نخستین جلسه شورای اطلاعات و انتشارات کشور، که با حضور رؤسای ادارات اطلاعات و مطبوعات وزراتخانه‌ها و سازمان‌های اداری تشکیل شد، شرکت کرد و طی سخنانی اظهار داشت: اگر فکر کنیم می‌توانیم با کمک تبلیغات مردم را فریب دهیم، اشتباه کرده‌ایم. بایستی حقایق کارهای بزرگ انقلابی را که در مملکت صورت گرفته است هر چه بیشتر به مردم نشان داد.
امروز تبلیغ مفهومی جز رساندن و نشر حقایق ندارد و آن عصری که گفته می‌شد دروغ هر چه بزرگ‌تر باشد اثربخش‌تر است سپری شده است. در دنیای امروز دستگاه تبلیغات حکم یک آینه را دارد و مسئولین این دستگاه باید هر چه ممکن است بکوشند و هر هنری دارند به کار برند که این آینه بزرگ‌تر، صیقلی‌تر و روشن‌تر باشد و اعمال و افکار ما مسئولین امور است که باید در این آینه منعکس بشود. اگر این اعمال خوب بود، مسلما در این آینه درست منعکس خواهد شد و اگر خوب نبود، مسلما این آینه نمی‌تواند بد را خوب جلوه دهد و این اصلی است که پادشاه ما بدان معتقدند. ما اگر خود را فریب دهیم که می‌توانیم با کمک تبلیغات مردم را فریب دهیم سخت اشتباه کرده‌ایم به‌خصوص مردم ایران بسیار دقیق و هوشیار هستند.
 
دستور نخست‌وزیر؛ آبجو را ارزان به مردم بدهید!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: امروز کسب اطلاع شد که پس از ترتیب جدیدی که نسبت به وصول مالیات واقعی آبجوسازان داده شده است، بعضی از کارخانه‌داران درصدد افزایش قیمت برآمده‌اند. این موضوع به اطلاع منصور، نخست‌وزیر، رسید و وی بلافاصله به وزارت دارایی دستور داد که در صورتی که کوچک‌ترین اقدامی از طرف کارخانه‌داران برای افزایش قیمت آبجو به عمل آید، نسبت به لغو پروانه و تعطیل آن کارخانه فورا اقدام شود.
امروز دکتر شادمان، شهردار تهران، دستور احضار صاحبان کارخانه‌های نوشابه‌سازی و رئیس اتحادیه صنف اغذیه‌فروش را صادر کرد.
شهردار گفت: موجبی برای گرانی در بین نیست و صاحبان کارخانه‌ها ضمن توافق با وزارت دارایی نوشته‌اند که حق افزایش قیمت ندارند و به رئیس اتحادیه صنف اغذیه‌فروش اخطار کرده‌ام در صورت گران کردن آبجو، متخلف مورد تعقیب قرار خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش طبق قرارداد بین وزارت دارایی و کارخانه آبجوسازی کارخانه‌های مزبور حق ندارند قیمت آبجو را افزایش دهند.1
علاوه بر آبجو، شادمان، شهردار تهران، ضمن اخطاری درباره گران شدن نرخ کالباس نیز گفت: بهای کالباس در پایتخت به هیچ وجه گران نشده و شهرداری جدا از این اقدام جلوگیری خواهد کرد.2
 
«تعطیل جمعه زندگی اصناف را متحول خواهد کرد»!
روزنامه «اطلاعات» در گزارشی نوشت: با اجرای طرح تعطیل هفته از جمعه 23 مرداد در زندگی اصناف تحولی آغاز می‌شود.
مردم تهران اصناف را در اجرای طرح تعطیل جمعه یاری می‌کنند.
از این جمعه اصناف و پیشه‌وران تهران و شمیرانان طرح تعطیل جمعه را اجرا خواهند کرد.3
 
پرونده‌ای برای سوء استفاده در اصلاحات ارضی!
«کیهان» نوشت: امروز پرونده چند نفر از مأمورین وزارت کشاورزی در امر اصلاحات ارضی که متهم به سوء استفاده شده بودند از طرف بازرسی کل وزارت کشاورزی به دیوان کیفر ارسال شد.
اتهام عده‌ای از مأمورین مزبور دریافت رشوه از مالکان و اتهام عده دیگری نیز سهل‌انگاری در کار اصلاحات ارضی است که اکنون دیوان کیفر رسیدگی به آنها را آغاز می‌کند.
مقامات وزارت کشاورزی قبلا اعلام کردند که شکایاتی از کشاورزان کردستان دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه مأموران اداره کل کشاورزی و مسئولین امور اصلاحات ارضی استان کردستان وظایف محوله را به نحو مطلوب انجام نمی‌دهند و در مورد اجرای قانون اصلاحات ارضی سهل انگاری می‌کنند.4
 
روزنامه اطلاعات، 19 مرداد 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcguz9q.ak9tn4prra.html
iichs.ir/vdcguz9q.ak9tn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما