«کریم کیانی» تیرباران شد/ولیعهد نپال برای شکار و تفریح به ایران آمد!/هویدا هنوز قادر به نشستن و نوشتن نیست!/بازارچه‌هایی برای سگ‌کُشی!/دانشکده الهیات جانشین دانشکده معقول و منقول شد!
18 مرداد 1343
«کریم کیانی» تیرباران شد
روزنامه «اطلاعات» نوشت: ساعت 4 صبح امروز کریم کیانی، فرزند ولی کیانی که در دادگاه بدوی ویژه زمان جنگ شیراز محکوم به حبس ابد شده و در دادگاه تجدید نظر ویژه زمان جنگ به اعدام محکوم شده بود، در میدان تیر پادگان شماره یک مرکز پیاده تیرباران شد.
کریم کیانی در دادگاه تجدید نظر زمان جنگ فارس که به ریاست سرهنگ غلامرضا ماکویی و به دادستانی سرهنگ شریعت پناهی تشکیل شد با توجه به هشت فقره سرقت مسلحانه و زد و خورد با مأمورین گشت شهربانی که منجر به قتل دو سرپاسبان و مجروح شدن یک پاسبان گردید به علت هشت فقره جرم و جنایت و سرقت‌های مسلحانه و قتل مأمورین دولت به چهار مرتبه 15 سال حبس با کار، سه مرتبه سه سال حبس با کار و دو مرتبه اعدام محکوم شد و با توجه به ماده الحاقیه اصول محاکمات جزایی و اشد مجازات به اعدام محکوم گردید که فرجام‌خواهی او مورد موافقت قرار نگرفت و رأی صادره از دادگاه تجدید نظر زمان جنگ ساعت 4 صبح امروز درباره وی اجرا شد.
 
ولیعهد نپال برای شکار و تفریح به ایران آمد!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: ساعت 8 بعد از ظهر دیروز والاحضرت «بیرندرا بیر بیکرام شاه دوا» ولیعهد نپال با هواپیما وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد از طرف والاحضرت شاهپور غلامرضا پهلوی، دکتر لقمان ادهم رئیس کل تشریفات شاهنشاهی، و رئیس تشریفات وزارت امور خارجه مورد استقبال قرار گرفت.
ولیعهد نپال چهارشنبه عازم شمال کشور خواهد شد و مدت سه روز به منظور استراحت و شکار در شمال اقامت می‌کند و ساعت 9 بعد از ظهر شنبه ایران را ترک می‌کند.
ولیعهد نپال در مدت اقامت در تهران در کاخ صاحبقرانیه مورد پذیرایی قرار خواهد گرفت.
 
هویدا هنوز قادر به نشستن و نوشتن نیست!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: حال وزیر دارایی که به علت حادثه تصادف اتومبیل دچار شکستگی استخوان دست و پا شده است امروز بهتر بود؛ به همین جهت چند تن از بستگان نزدیکشان با وی ملاقات کردند.
وزیر دارایی هنوز قادر به نشستن و نوشتن نیست.
کارهای وزارت دارایی کماکان زیر نظر معاون کل اداره می‌شود.
 
بازارچه‌هایی برای سگ‌کُشی!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: امروز در چهار گوشه تهران چهار بازار جدید که مردم شهر آشنایی به این بازارها نداشتند به‌وجود آمد و در هر یک از این چهار بازار یک پزشک و یک حسابدار و یک سگ‌کش و چند مأمور بهداشت مأموریت داشتند که مراجعین را مؤدبانه پذیرفته و کارشان را راه بیندازند.
در این بازارهای بی‌سابقه فقط سگ معامله می‌شد و مأموران کیف به دست اسکناس‌ها را می‌شمردند و در برابر یک سگ که تحویل این بازارها می‌شد یک اسکناس تا نشده بیست‌ریالی نونوار توی دست فروشنده می‌گذاشتند.
از امروز شهرداری کار خرید سگ‌های ولگرد را آغاز کرد. در شهباز، شمیرانات و کافه شهرداری تا ساعت 10 صبح هنوز کسی سگی برای فروش نیاورده بود، ولی در غرب تهران بچه‌های قلعه مرغی و پل امامزاده معصوم معرکه کردند. آنها به قدری سگ آورده بودند که مأموران به نوبت آنها را ردیف کرده و توله‌های کوچک و بزرگ را از آنها تحویل می‌گرفتند!
در هر یک از بازارهای سگ چند اتاق را جهت نگاه‌داری سگ‌ها خالی کرده‌اند. اتاق‌ها خوب آب و جارو شده و چند مأمور در حالی که ظرف محتوی طعمه را به دست دارند در آنجا پاس می‌دهند.
در گوشه اتاق چند قلاده آهنی جلب توجه می‌کند به محض اینکه سگی تحویل می‌شود درست لحظه‌ای پس از انجام معامله یک مأمور قلاده به دست طرف سگ می‌رود و قلاده را به گردن حیوان می‌اندازد. در این موقع دهان سگ باز می‌شود و مأمور سگ‌کش چند دانه استرکنین از داخل شیشه به دهان حیوان می‌ریزد و کار حیوان ساخته می‌شود.
البته این روش مخصوص سگ‌هایی است که تن به خوردن طعمه ندهند و الا با انداختن چند تکه گوشت آلوده به سموم کار به پایان می‌رسد و مرحله اول وظایف مأموران «سگ خری» تمام می‌شود.3
 
دانشکده الهیات جانشین دانشکده معقول و منقول شد!
امروز اعلام شد که نام دانشکده معقول و منقول به دانشکده الهیات و معارف اسلامی تبدیل شده است.
طبق اظهار مقامات رسمی دانشگاه بنا به پیشنهاد دانشکده معقول و منقول شورای دانشگاه در ششصدوچهل‌وهفتمین جلسه خود با تغییر نام دانشکده مزبور به دانشکده الهیات و معارف اسلامی موافقت کرد و تصویب‌نامه آن را صادر نمود.2
 
روزنامه اطلاعات، 18 مرداد 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcb5gb8.rhbaspiuur.html
iichs.ir/vdcb5gb8.rhbaspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما