پروانه باشگاه شاهین لغو شد/تختی به مسابقات المپیک می‌رود/«دولت کارخانجات ورشکسته را اداره می‌کند»/هیئت حسن نیّت ایران به آفریقا می‌رود/انگلیس چهارمیلیون لیره وام به ایران می‌دهد/سفیر آمریکا به تهران بازگشت
10 مرداد 1343
پروانه باشگاه شاهین لغو شد
چون شش تن از بازیکنان باشگاه شاهین به دستور مدیر باشگاه از قوانین و مقررات فدراسیون فوتبال سرپیچی کرده و برای مسافرت به شوروی از شرکت در تیم ملی امتناع کرده بودند، علاوه بر محرومیت ورزشکاران از شرکت در مسابقات بنا به استدعای سازمان تربیت بدنی، شاه موافقت کرد که پروانه باشگاه شاهین نیز به مدت دو سال لغو گردد.
 
تختی به مسابقات المپیک می‌رود
روزنامه «اطلاعات» نوشت: صبح امروز سازمان تربیت بدنی و فدراسیون کشتی از غلامرضا تختی قهرمان جهان، دعوت نمود که در اردوی المپیک شرکت نماید و خود را برای مسابقات المپیک 1964 که مهرماه در توکیو انجام می‌شود آماده نماید.
پس از این دعوت امروز غلامرضا تختی به اردو رفت و مورد استقبال کلیه شرکت‌کنندگان در اردو قرار گرفت. نامبرده از امروز تمرینات خود را پس از مدتی کناره‌گیری آغاز می‌نماید.
 
«دولت کارخانجات ورشکسته را اداره می‌کند»
ساعت 10:15 صبح امروز نخست‌وزیر [: حسنعلی منصور] و هشت نفر از آقایان وزرا و عده زیادی از همراهان وارد رشت گردیدند و از طرف استاندار، فرماندار، رؤسای ادارات دولتی، فرهنگیان و عده زیادی از اهالی مورد استقبال قرار گرفتند.
نخست‌وزیر ضمن سخنرانی بیست‌دقیقه‌ای خود در میدان شهرداری رشت گفت: عده‌ای که با سفسطه می‌خواهند در کار کارخانجات و پیشرفت راهی که دولت در پیش گرفته است مانع شوند باید بدانند که اگر صاحبان کارخانجات اقدام به تجدید فعالیت کارخانه‌ها نکنند، دولت رأسا سرمایه‌گذاری می‌کند و کارخانه‌های تعطیل را به کار می‌اندازد، ولی بهتر است صاحبان کارخانجات خودشان برای باز کردن آنها پیش‌قدم شوند.
 
هیئت حسن نیّت ایران به آفریقا می‌رود
هیئت حسن نیّت ایران در کشورهای آفریقایی صبح سه‌شنبه این هفته تهران را ترک خواهد گفت.
مدت مسافرت این هیئت یک ماه و نیم طول خواهد کشید.
ریاست هیئت مزبور با هوشنگ انصاری، سفیر کبیر ایران در کشورهای آفریقایی، می‌باشد.
 
انگلیس چهارمیلیون لیره وام به ایران می‌دهد
دولت انگلستان برای کمک به اجرای برنامه سوم بابت دو ساله اول مبلغ چهارمیلیون لیره وام در اختیار ایران می‌گذارد.
بر اثر مذاکراتی که قبلا بین نمایندگان دو کشور صورت گرفته بود، انگلیس موافقت خود را با پرداخت دومیلیون لیره کمک برای سال اول برنامه اعلام کرده بود، ولی اخیرا مقامات انگلیس قبول کردند که کمک مزبور را برای دو سال به ایران بدهند.
لازم به تذکر است که پس از این مدت به احتمال قوی دولت انگلیس کمک خود را ادامه خواهد داد.
روبرت ماتیو، معاون پارلمانی وزارت امور خارجه، دیروز در مجلس عوام انگلستان اعلام کرد که انتظار می‌رود قرارداد وام به زودی در تهران امضا شود. وی گفت: تصمیم گرفته شده است که کلیه کمک‌های انگلستان به اجرای دو سال اول برنامه سوم یکجا به مبلغ چهارمیلیون لیره در اختیار ایران گذارده شود، مدت این وام بیست سال و بهره آن 6 درصد خواهد بود.
 
سفیر آمریکا به تهران بازگشت
یک ربع بعد از نیمه‌شب دیشب، جولیوس هومز [جولیوس هلمز]، سفیر کبیر آمریکا در ایران، با هواپیما وارد تهران شد.
هومز که مدت نزدیک به دو ماه برای استفاده از تعطیلات از کشورهای اروپایی دیدن می‌کرد، مسافرتی نیز به شوروی نمود و از اکثر شهرهای آن کشور دیدن کرد.1
 
روزنامه اطلاعات، 10 مرداد 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcev78z.jh8ewi9bbj.html
iichs.ir/vdcev78z.jh8ewi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما