نرخ بلیط تهران ـ مسکو!/تبریک شاه به «میکویان»/کشتی ساختِ ژاپن فرحناز به آب انداخته می‌شود !/مسافرت یک‌ماهه درمانی وزیر دربار به اروپا!/«بورس ایران در محل سابق بانک کارگشایی دایر می‌شود»/«اینکه بگوییم جوان‌ها از سربازی می‌گریزند دون شأن مملکت ماست»!
6 مرداد 1343
نرخ بلیط تهران ـ مسکو!
امروز پنجمین جلسه مذاکرات ایران و شوروی برای عقد قرارداد هوایی در وزارت امور خارجه تشکیل شد.
در مورد نرخ پرواز یک مقام مسئول امروز گفت: نظر این است که مأخذ بلیط نرخ بین‌المللی باشد و به هر حال مذاکرات درباره تعیین نرخ امروز بین نمایندگان ایران و شوروی ادامه یافت.
 
تبریک شاه به «میکویان»
رادیو مسکو شب گذشته در برنامه فارسی خود پیام شاه را به آناستاس میکویان، صدر هیئت‌رئیسه شورای عالی اتحاد شوروی، پخش کرد.
در این پیام آمده است: حضرت آناستاس میکویان، صدر هیئت‌رئیسه شورای عالی اتحاد جماهیر شوروی کاخ کرملین مسکو، مقام صدر هیئت‌رئیسه شورای عالی اتحاد شوروی سوسیالیستی را از صمیم قلب به آن حضرت شادباش گفته، سلامت و موفقیت آن حضرت را در خدمت به ملت بزرگ و همجوار شوروی و در راه حفظ و تحکیم صلح جهانی همواره خواهانم.
 
کشتی ساختِ ژاپن فرحناز به آب انداخته می‌شود !
روزنامه «اطلاعات» نوشت: به طوری که اطلاع حاصل شده است کشتی فرحناز پهلوی که سفارش خرید آن به ژاپن داده شده بود امروز طی مراسمی توسط هرمز قریب، سفیرکبیر ایران در ژاپن به آب انداخته می‌شود. در این مراسم شخصیت‌های مختلف ژاپن و ایرانیان مقیم آن کشور شرکت خواهند داشت.
 
مسافرت یک‌ماهه درمانی وزیر دربار به اروپا!
قدس نخعی، وزیر دربار شاهنشاهی، با کسب اجازه از شاه برای مدت یک ماه برای معالجه به اروپا می‌رود.
طبق اطلاع حاصله هفته آینده مسافرت وزیر دربار آغاز خواهد شد و در یکی از بیمارستان‌های پاریس برای معاینه و معالجه بستری می‌شود.
 
«بورس ایران در محل سابق بانک کارگشایی دایر می‌شود»
محل سابق بانک کارگشایی برای اولین مرکز بورس سهام در ایران تعیین گردید.
با تصویب لایحه بورس سهام و اوراق بهادار در مجلسین برای اولین بار بورس سهام در معاملات تجاری ایران وارد می‌شود.
بانک کارگشایی نیز به محل جدید در خیابان مولوی انتقال یافته است.
 
«اینکه بگوییم جوان‌ها از سربازی می‌گریزند دون شأن مملکت ماست»!
روزنامه «اطلاعات» در سرمقاله شماره امروز خود نوشت: به عقیده ما چون خدمت نظام وظیفه یک خدمت مقدس ملی است، اصولا اظهار اینکه جوان‌ها از خدمت نظام می‌گریزند یا طفره می‌روند دون شأن یک مملکتی مثل مملکت ماست.
شما اگر این جوان‌هایی را که به عنوان غایب یا فراری یا بلاتکلیف از نظر سازمان نظام وظیفه شناخته می‌شوند جمع کنید و به آنها بگویید چرا از خدمت نظام وظیفه شانه خالی کرده‌اند خواهید دید 80 درصد ایشان معاذیر موجهی دارند؛ یعنی معاذیری که حتی قانون هم آن را برای معافیت از خدمت وظیفه موجه می‌شمارد.1
 
روزنامه اطلاعات، 6 مرداد 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcamwn6.49ny615kk4.html
iichs.ir/vdcamwn6.49ny615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما