در «زیباکنار» نفت پیدا شد!/امور وزارت کشور زیر نظر یک وزیر و چهار معاون اداره می‌شود!/درباره پرونده شهردار سابق تا آخر این هفته نظر داده خواهد شد/برگزاری نهمین جلسه دادگاه زمان جنگ فارس/جهانگیر آموزگار: پولدارهای کشور ارز را به خارج می‌فرستند!/
28 تیر 1343
در «زیباکنار» نفت پیدا شد!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: پریروز هنگامی که عده‌ای کارگر در یک باغ بزرگ چهل‌هکتاری سبزیکاری متعلق به مهندس احمد امینی واقع در زیباکنار از توابع لشت نشاء گیلان مشغول حفر یک چاه عمیق بودند در اعماق 30 متری زمین ناگهان آب توأم با گاز نفت به‌شدت از چاه فوران کرد و معلوم شد که مته دستگاه حفاری به یک منبع زیر زمینی نفت رسیده است.
 
امور وزارت کشور زیر نظر یک وزیر و چهار معاون اداره می‌شود!
دیروز سازمان جدید وزارت کشور تصویب و به مورد اجرا گذاشته شد.
مطابق سازمان جدید دو قسمت زیر نظر مستقیم وزیر کشور اداره می‌شود که عبارت است از: قسمت اول شامل سازمان‌های وابسته مانند شهربانی و ژاندارمری کل کشور، نظام وظیفه عمومی و ثبت احوال، اتحادیه شهرداری‌ها و سازمان دفاع غیر نظامی.
قسمت دوم شامل مشاوران، دفتر بازرسی، اداره کل طرح و بررسی‌ها.
سایر ادارات وزارت کشور زیر نظر چهار معاون سیاسی، پارلمانی، محلی و اجتماعی و اداری اداره خواهد شد.
 
درباره پرونده شهردار سابق تا آخر این هفته نظر داده خواهد شد
امروز کسب اطلاع شد که دادسرای دیوان کیفر تا آخر هفته جاری در باره پرونده نفیسی، شهردار سابق تهران، و سایر کسانی که بازداشت می‌باشند اظهار نظر خواهد کرد.
این پرونده پس از صدور قرار نهایی از طرف بازپرس در اختیار دادستان دیوان کیفر قرار گرفته و نجفی دادستان دیوان کیفر پرونده را در اختیار موجه دادیار دادسرا قرار داده است و شخصا در پرونده نظارت می‌کند.
تا آخر هفته جاری دادسرا نظر خود را درباره قرار بازپرس خواهد داد و به احتمال قوی در اوایل هفته آینده وضع متهمین پرونده از نظر تبدیل قرار روشن خواهد شد.1
 
برگزاری نهمین جلسه دادگاه زمان جنگ فارس
نهمین جلسه دادگاه زمان جنگ فارس جهت دادرسی سران «غائله فارس» به ریاست سرهنگ عبدالله ناصر و به دادستانی سرهنگ محمود همایون ساعت 8 صبح امروز تشکیل شد.
روزنامه «کیهان» درباره نهمین جلسه دادگاه متهمین نوشت: در نهمین جلسه فتح‌الله حیات داودی شخصا به دفاع پرداخت و پس از ذکر مقدمه‌ای درباره کلمه غائله گفت: وقتی می‌توانیم بگوییم در فلان منطقه غائله ایجاد شد که دو ثلث مردم آن منطقه در آن شرکت داشته باشند و به شرارت‌هایی که در چند نقطه فارس صورت گرفت نمی‌توان گفت غائله.
وی سپس به بحث درباره اصلاحات ارضی پرداخت و گفت: متهمینی که اینجا نشسته‌اند همه از موافقین اصلاحات ارضی هستند و دلیل آن هم تسلیم اظهارنامه‌های به‌موقع به اداره اصلاحات ارضی است و همه ما با لوایح شش‌گانه شاهنشاه موافقیم ولی سیاست نابجا باعث شد که بگویند این قانون مخالف هم دارد.
ناطق در حالی که اشک از چشمانش جاری بود به دادرسان و قضات دادگاه فریاد کشید: آقایان اینجا پارس است؛ اینجا کانون تمدن ایرانی است؛ اینجا سربازخانه سه‌هزارساله ایران است و از سه‌هزار سال تاریخ، چهل سال آن را من و شما برای حفظ این مملکت زحمت کشیده‌ایم.
در کیفرخواست گفته شده که من انکار کرده‌ام من نمی‌دانم پس چه باید بکنم اگر انکار کنم که این طور با من رفتار می‌شود و اگر اقرار کنم که پناه بر خدا و اگر هم سکوت کنم که خواهند گفت: سکوت علامت رضاست!
در مورد 27 هزار تومانی که گفته‌اند من به ناصر طاهری داده‌ام من وضع فعالیت‌های بانکی خود را تشریح می‌کنم تا بدانید چقدر گرفتاری دارم. وی سپس صورت مفصل بدهی‌های خود را به بانک‌ها قرائت کرد و گفت: میزان بدهی من سرسام‌آور است و مبالغی که بایستی ظرف پانزده روز به بانک بپردازم اکنون 3/5 سال است که نپرداخته‌ام آن وقت کسی که میلیون‌ها تومان بدهکار است چطور می‌تواند 27 هزار تومان یکجا به آقای ناصری بدهد. به علاوه مگر می‌شود با 27 هزار تومان غائله به راه انداخت؟!
 
جهانگیر آموزگار: پولدارهای کشور ارز را به خارج می‌فرستند!
ساعت 8:30 صبح امروز سومین جلسه کنفرانس گمرکی کشور در وزارت اقتصاد تشکیل گردید. در این جلسه ابتدا دکتر جهانگیر آموزگار پیرامون درآمد گمرکی اظهار داشت: درآمد گمرک بعد از نفت بزرگ‌ترین رقم درآمد کشور است به همین مناسبت باید به آن توجه داشت.
در حال حاضر ارزیابی گمرکی به هیچ وجه مطابق با نظر قانون‌گذار و دولت نیست و تا ارزیابی صحیح نداشته باشیم یک‌سوم درآمد گمرکی هم وصول نخواهد شد و اسنادی که داریم نشان می‌دهد که روی کالاها ارزیابی واقعی صورت نمی‌گیرد.
باید به درآمد ثابتی که یک عده مردم مرفه‌الحال و خوشگذران ایران که در خارج دارند توجه کرد.، طبیعی است که ارزی که برای زندگی این عده صادر می‌شود از محل منبع ارزی کشور است و ویلاهایی که در خارج خریده می‌شود با ارز آزاد خریداری می‌گردد که از طریق بالا بردن سیاهه‌های صادراتی یا وارداتی تهیه می‌شود و حال آنکه باید از تفاوت ارز برای اجرای برنامه‌های توسعه اقتصادی و گمرکی استفاده شود.2
 
روزنامه اطلاعات، 28 تیر 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdciv3az.t1apv2bcct.html
iichs.ir/vdciv3az.t1apv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما