سرنوشت ده‌میلیون خرده‌مالک و کشاورز/کنفرانس سفرای کشورهای عربی در ایران/پیمان‌های بازرگانی با کشورهای اروپای شرقی/مجازات اعدام برای متقلبین مواد غذایی/«تهران‌مصور»: سوسیالیسم دموکراتیک ارسنجانی یک نوع کمونیسم است!/ارسنجانی از دموکراسی دفاع می‌کند و راه دیکتاتوری را پیش می‌گیرد!/شما به دنبال اشاعه معتدل مرام کمونیسم هستید!/اصلاحات ارضی مرام و ایده شاه بوده و ربطی به سوسیالیزم دموکراتیک ارسنجانی ندارد!
12 تیر 1343
سرنوشت ده‌میلیون خرده‌مالک و کشاورز
«تهران‌مصور» نوشت: شنیده شده است که بیش از یک میلیون و 500 هزار خرده‌مالک در ایران وجود دارد و در همین حدود کشاورزانی می‌باشند که در املاک دیگران مشغول کار هستند و اگر عائله این افراد را نیز به حساب آوریم جمعا در حدود ده‌میلیون نفر می‌شوند و این موضوع اهمیت آیین‌نامه قسمت دوم اصلاحات ارضی را که با سرنوشت ده‌میلیون نفر خرده‌مالک و کشاورز و خانواده‌های آنان سر و کار دارد نشان می‌دهد.
 
کنفرانس سفرای کشورهای عربی در ایران
«تهران‌‎مصور» نوشت: به قرار اطلاع سفرای کشورهای اردن هاشمی، عراق و مراکش که در این هفته به اتفاق چند تن از رجال ایرانی برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) به مشهد مقدس عزیمت کرده بودند، علاوه بر زیارت در یک کنفرانس سه‌جانبه که هدف آن بررسی زندگی و آثار بزرگان و ادبای خراسان، از لحاظ پیشرفت و نفوذ اسلامی است شرکت کردند.
ظاهرا این کنفرانس یک بار دیگر با شرکت عده بیشتری به منظور ایجاد یک مرکز علمی دانش‌های اسلامی در مشهد تشکیل خواهد شد.
 
پیمان‌های بازرگانی با کشورهای اروپای شرقی
«تهران‌مصور» نوشت: قراردادهایی با کشورهای اروپای شرقی، نظیر قراردادهای ایران و شوروی در شرف انعقاد است که مدت همه آنها مانند قرارداد ایران و شوروی سه‌ساله می‌باشد.
پیمان‌هایی که با کشورهای اروپای شرقی قرار است منعقد شود قبلا مورد مطالعه و بررسی قرار رگفته و سپس برای امضا و اجرا آماده می‌شود.
خبر دیگر این که به قرار اطلاع دولت شوروی قصد دارد در چند استان ایران سیلوهای مدرن و مجهزی بسازد، این سیلوها به آخرین وسایل مدرن مجهز خواهند شد.
 
مجازات اعدام برای متقلبین مواد غذایی
«تهران‌مصور» نوشت: افزایش تقلبات مواد غذایی، وزارت دادگستری را وادار به مطالعه برای جلوگیری از تقلبات ناجوانمردانه و غیر انسانی که جان هزاران تن از مردم بی‌گناه را در معرض تهدید قرار داده، کرده است.
گفته می‌شود وزارت دادگستری در نظر دارد برای متقلبین مواد غذایی لایحه‌ای تنظیم نموده و به مجلس تقدیم کند و در آن برای مجرمین تقاضای مجازات اعدام کند.
 
«تهران‌مصور»: سوسیالیسم دموکراتیک ارسنجانی یک نوع کمونیسم است!
«تهران‌مصور» در یک یادداشت به نظرات حسن ارسنجانی، وزیر سابق کشاورزی و سفیر ایران در ایتالیا، پرداخته و نوشت: یک سیاستمدار آمریکایی می‌نویسد: «در روزهایی که در مونیخ در رأس کنسولگری آمریکا انجام وظیفه می‌کردم، ناظر و شاهد ظهور و پیشرفت آدلف هیتلر بودم. هر چه در این زمینه گزارش کردم و به دولت متبوع خود خطر اظهارات عوام‌فریبانه این مرد حادثه‌جو و تازه به دوران رسیده را اعلام داشتم متأسفانه به اظهارات من توجه نکردند تا سرانجام فاجعه‌ای که نباید روی دهد رخ داد...»
 
ارسنجانی از دموکراسی دفاع می‌کند و راه دیکتاتوری را پیش می‌گیرد!
افکار شما بر اثر آمیختن عوامل متعدد، رنگ‌های خاصی به خود گرفته است؛ زیرا استعداد ذاتی و خداداد از یک طرف، حرمان‌های گذشته از طرف دیگر، عقده‌های روحی و بعضی عوامل از سوی دیگر مجموعه این افکار را تشکیل می‌دهد و بالنتیجه تضادهای خاصی در آنها دیده می‌شود. زیرا:
«شما از دمکراسی دفاع می‌کنید و راه دیکتاتوری را در پیش می‌گیرید؛ از سوسیالیزم مدون یاد می‌فرمایید، ولی بی‌برنامه به جلو می‌روید؛ از نظم اجتماع سخن می‌گویید، ولی طریق آنارشیسم را می‌پسندید؛ بالاخره مردم را به تبعیت از مقررات دعوت می‌فرمایید ولی سعی می‌کنید آنها را به عصیان بکشانید».
علت این تضادها، وقوع یک سلسله پیشامدهایی است که در زندگی شما اثر گذارده و در نتیجه شما معتقد به آنچه که گفته و یا شنیده و خوانده‌اید نیستید، بلکه معتاد به آنچه که کرده‌اید و شما را به پیش رانده شده‌اید.
از این مقوله که بگذریم می‌رسیم به اصل مطلب که عبارت است از اشاعه ایدئولوژی «سوسیالیسم دموکراتیک» و تزی که شما ترسیم نموده‌اید.
موضوع سوسیالیسم دموکراتیک و توجیه و تبلیغ در اطراف آن، تجویز و قبولاندن آن به عنوان یگانه دوای شفادهنده اجتماع، یکی از شقوق نو از سوسیالیزم است که از طرف پیروان معتدل مکتب کمونیزم و طرفداران تندرو سوسیالیزم به‌وجود آمده است.
 
شما به دنبال اشاعه معتدل مرام کمونیسم هستید!
منظور از پیش کشیدن این مطلب رسانیدن این حقیقت است که سوسیالیزم دموکراتیک که به خاطر آن قلم‌فرسایی می‌نمایید و در پیش کشیدن آن تازیانه تکفیر به دست گرفته‌اید چیز دیگری نیست جز اشاعه معتدل مرام کمونیسم.
 
اصلاحات ارضی مرام و ایده شاه بوده و ربطی به سوسیالیزم دموکراتیک ارسنجانی ندارد!
همه می‌دانند که فکر اجرای اصلاحات ارضی و تقسیم اراضی بین کشاورزان و تشویق این طبقه از مردم کشور به کار برای خود یکی از موارد اساسی و افکار بلند اصلاحی شاهنشاه بود که به اصرار و امر معظم له می‌بایستی عملی می‌گردید. مسلما اعتراف می‌فرمایید که این امر ارتباطی با اصول سوسیالیزم دموکراتیک جنابعالی نداشته و جزئی از برنامه وسیع اصلاحی شاهنشاه در راه ناسیونالیزم مثبت است که بارها شنیده‌اید و در این برنامه مترقی موادی انتخاب شده و مواری ذکر گردیده که با روحیه ایرانی و حس ملیت ما کاملا آمیخته است.
بنابراین آنچه را که امروز به دست آمده و در حال ثمر دادن است نباید به حساب خودتان بگذارید و یا آن را اثر معجزه‌آسای افکار خویش که بی‌شک تحت نفوذ اصول سوسیالیسم دموکراتیک، یعنی همان کمونیزم معتدل، است بدانید.1
 
https://iichs.ir/vdcba9b8.rhb50piuur.html
iichs.ir/vdcba9b8.rhb50piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما