فرح پهلوی: پسر سه‌ساله من شخصیت برجسته‌ای دارد و از کندن گودال در شن لذت می‌برد!/اعتراض اتاق بازرگانی به لایحه تسهیل وصول مالیات/در یک حریق دامنه‌دار، یک محله شهسوار سوخت/طرح کارخانه ذوب آهن تا یک ماه دیگر آماده می‌شود/شکایات مردم از رانندگان تاکسی زیاد شده است!/محکومیت ده افسر به دلیل اختلاس/افتتاح دفتر حزب ایران نوین در مشهد/با انتخاب وزیر کار به دبیر کلی حزب ایران نوین به زحمتکشان ایران پاداش دادیم!
23 خرداد 1343
فرح پهلوی: پسر سه‌ساله من شخصیت برجسته‌ای دارد و از کندن گودال در شن لذت می‌برد!
بر اساس گزارش مطبوعات امروز کشور شهبانوی ایران در یک مصاحبه مطبوعاتی گفتند که پسر کوچک ایشان شخصیت برجسته‌ای دارد.
شهبانو که در هتل آمباسادور با یک خبرنگار مصاحبه می‌کرد گفت: او پسر بسیار خوبی است. ولیعهد سه‌ساله ایران از سواری در اتومبیل‌های کوچک مخصوص کودکان و کندن گودال در شن لذت می‌برند.
شهبانوی ۲۵ ساله ایران گفت: ولیعهد کم کم موقعیت درباری خود را درمی‌یابد. او کمی می‌تواند بفهمد و هر جا که می‌رود مردم نشان می‌دهند که به او توجه خاصی دارند.
 
اعتراض اتاق بازرگانی به لایحه تسهیل وصول مالیات
اتاق بازرگانی به لایحه اصلاحی تسهیل وصول مالیات شدیدا اعتراض کرد و اعلام داشت با این لایحه اعتبار کارت بازرگانی دفتر پلمپ‌شده از بین می‌رود و بازرگانان در مقابل تسهیل مالیاتی که برای مؤدیان دیگر به‌وجود آمده دچار مشکلات و معضلات مالیاتی می‌شوند.
 
در یک حریق دامنه‌دار، یک محله شهسوار سوخت
مقارن نیمه‌شب جمعه حریق وسیع و دامنه‌داری در شهسوار رخ داد که ظرف مدت کوتاهی یک محله بزرگ شهر را فراگرفت. چندین انبار بزرگ و ساختمان‌های مختلف و 42 باب مغازه به کلی سوخت و تبدیل به خاکستر شد.
 
طرح کارخانه ذوب آهن تا یک ماه دیگر آماده می‌شود
نخست‌وزیر امروز به سازمان ذوب آهن رفت و در یک جلسه مخصوص اقدامات انجام‌شده در مورد ذوب آهن را بررسی نمود.
حسنعلی منصور، نخست‌وزیر، ساعت 7 صبح امروز در سازمان ذوب آهن ایران حضور یافت و در جلسه‌ای با حضور هویدا، وزیر دارایی، و چند تن از مقامات اقتصادی دولت و همچنین دکتر شیبانی، مدیر عامل سازمان ذوب آهن ایران، اقدامات انجام‌شده در مورد طرح ذوب آهن بررسی گردید.
گزارش مقدماتی ذوب آهن در اوایل ماه جاری به نخست‌وزیر تسلیم شده و قرار است تا پایان تیرماه گزارش نهایی ساختمان کارخانه ذوب آهن به دولت داده شود.
دولت احتمال می‌دهد که برای ساختمان ذوب آهن از طرف کشورها و یا مؤسسات خارجی علاقه‌مند، پیشنهادهایی به ایران برسد؛ به همین دلیل نخست‌وزیر ضمن اظهارات خود در اتاق صنایع و معادن به خبرنگاران گفت: در صورتی که پیشنهادی از طرف علاقه‌مندان خارجی برای ساختمان ذوب آهن تسلیم دولت نشود، ما ساختمان کارخانه را با مشخصاتی که برای آن تعیین می‌شود به مناقصه بین‌المللی خواهیم گذاشت.
 
شکایات مردم از رانندگان تاکسی زیاد شده است!
رئیس پلیس تهران عصر روز پنجشنبه در جلسه‌ای که با حضور رانندگان متخلف تاکسی‌ها تشکیل یافته بود شرکت کرد و طی سخنانی گفت: متأسفانه شکایت مردم از رانندگان تاکسی زیاد است و پلیس ناچار است شدت عمل به خرج دهد.
رئیس پلیس افزود: شرکت تاکسیرانی تأسیس می‌شود و ساعات کار رانندگان محدود می‌گردد.
 
محکومیت ده افسر به دلیل اختلاس
امروز دادگاه تجدید نظر شماره 2 اداره دادرسی ارتش پس از رسیدگی به پرونده اتهامی مختلسین مرکز آموزش 501 رأی خود را صادر کرد. در مرکز آموزش 501، سربازان پس از ورود به خدمت در واحدها و رسته‌های مختلف دوره تعلیمات چهارماهه نظامی را گذرانده و سپس با توجه به احتیاجات واحدهای مختلف ارتش از این مرکز تقسیم می‌شوند.
بر اساس این رأی ده افسر محکوم شده و دو تن از متهمین نیز برائت حاصل کردند.
 
افتتاح دفتر حزب ایران نوین در مشهد
حسنعلی منصور، نخست‌‎وزیر، دیروز طی مراسمی در مشهد، شعبه حزب ایران نوین در استان خراسان را گشود.
نخست‌وزیر و همراهان در فرودگاه مورد استقبال تیمسار سپهبد عزیزی، استاندار خراسان، و مقامات دیگر نظامی و اداری محلی و نمایندگان طبقات مختلف مردم قرار گرفتند و از طرف آقایان استاندار و شهردار مشهد خوشامد گفته شد.
 
با انتخاب وزیر کار به دبیر کلی حزب ایران نوین به زحمتکشان ایران پاداش دادیم!
در برابر صف نمایندگان سندیکاهای کارگری استان خراسان، یکی از کارگران به نخست‌وزیر خوشامد گفت. نخست‌وزیر اظهار داشت: شما زحمتکشان و کارگران شریف ایران نقش بسیار مهم و مؤثری را در ساختن آینده ایران و حفظ استقلال و تمامیت ارضی مملکت و به ثمر رساندن انقلاب شاه و ملت بر عهده دارید. بهترین نمونه علاقه‌مندی ما این است که اساس و شالوده حزب ایران نوین روی وحدت، همفکری، اتحاد و اتفاق نیروی زحمتکش مملکت و نیروی خلاقه و نیروی پرکار و همچنین نیروی روشنفکران پایه‌گذاری شده است. نمونه آن انتخاب وزیر توانای کار به عنوان قائم مقام دبیر کل حزب ایران نوین است و این بهترین پاداشی است که ما به زحمتکشان ایران و به طبقه کارگر می‌دهیم.1
 
روزنامه اطلاعات، 23 خرداد 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdciw3az.t1azp2bcct.html
iichs.ir/vdciw3az.t1azp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما