افتتاح کوی کن توسط شاه/ساختمان تازه مجلس به وزارت فرهنگ واگذار شد/غلامرضا پهلوی باشگاه شعبان جعفری را افتتاح کرد!/تعطیل جمعه و ده ساعت کار برای اصناف/اشرف پهلوی عازم مسکو شد!/آخرین خبرها از مذاکرات اوپک در تهران/خریداری 25 هزار گوسفند از ترکیه برای حل مشکل گوشت!
11 خرداد 1343
افتتاح کوی کن توسط شاه
شاه ساعت 4:40 عصر دیروز به محل کوی جدیدالتأسیس کن رفته و با بازدید از چند خانه و آپارتمان اجازه واگذاری 1200 دستگاه خانه و آپارتمان را به کارمندان دولت صادر کرد.
در این مراسم شاهپور غلامرضا پهلوی، منصور نخست‌وزیر، چند تن از آقایان وزیران، رؤسا و نمایندگان مجلسین، روزنامه‌نگاران و گروهی از شخصیت‌های مملکتی حضور داشتند.
 
ساختمان تازه مجلس به وزارت فرهنگ واگذار شد
امروز سخنگوی وزارت فرهنگ اعلام کرد: مجلس شورای ملی پس از بررسی مجدد احتیاجات خود و به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها و پیشرفت امور فرهنگی، از تکمیل ساختمان نیمه‌تمام واقع در شمال محوطه بهارستان که زائد بر احتیاج تشخیص داده شده بود انصراف حاصل کرد و این ساختمان را که اسکلت هشت طبقه آن به اتمام رسیده و قرار بود شش طبقه دیگر نیز روی آن بنا شود در اختیار وزارت فرهنگ قرار داد.
 
غلامرضا پهلوی باشگاه شعبان جعفری را افتتاح کرد!
بعد از ظهر دیروز شاهپور غلامرضا پهلوی ریاست عالیه کمیته ملی المپیک ایران طی مراسمی قسمت ورزش باستانی باشگاه جعفری را که مجددا تجدید بنا شده است افتتاح کرد.
در این مراسم رئیس مجلس شورای ملی، چند تن از وزرا و نمایندگان مجلسین، امرای ارتش، خارجیان مقیم تهران، شخصیت‌های ورزشی به همراه بانوانشان شرکت داشتند.
 
تعطیل جمعه و ده ساعت کار برای اصناف
روزنامه «اطلاعات» در گزارشی با اشاره به تصویب تعطیلی روز جمعه و ده ساعت کار برای اصناف نوشت: مردم تهران باید به زودی عادت کنند در ساعات تعیین‌شده از خواروبار فروشان و سایر کسبه خرید کنند.
هزاران نفر افراد خانواده‌های اصناف که سرپرست خود را طی روز نمی‌بینند از فکر تعیین ساعات کار استقبال کرده‌اند.
در تهران، شهری که بیش از دومیلیون نفر جمعیت دارد، یکصدهزار نفر در 107 صنف مختلف به کسب و کار مشغول هستند.
در این میان تنها شش‌هزار نفر به شغل خواربار فروشی، چهارهزار نفر به نانوایی و سه‌هزار نفر به قصابی اشتغال دارند. اینها نبض زندگی بی‌حساب و کتاب مردم تهران را به‌دست دارند.
 
اشرف پهلوی عازم مسکو شد!
جراید امروز کشور نوشتند: ساعت 11:30 قبل از ظهر امروز والاحضرت شاهدخت اشرف پهلوی و دکتر بوشهری، همسرشان، و والاحضرت شهرام، فرزند والاحضرت، به دعوت دولت شوروی با هواپیمای اختصاصی این کشور عازم مسکو شدند.
در فرودگاه مهرآباد منصور، نخست‌وزیر، چند تن از آقایان وزیران و عده زیادی از شخصیت‌ها و بانوان عضو جمعیت‌های مختلف بانوان و نیز سفیر کبیر شوروی در تهران از والاحضرت و همراهان بدرقه کردند.
بر اساس این گزارش، اشرف پهلوی در فرودگاه به خبرنگاران گفت: بین پانزده روز تا سه هفته در شوروی اقامت خواهیم داشت و از نقاط مختلف آن کشور بازدید می‌کنیم.
 
آخرین خبرها از مذاکرات اوپک در تهران
مذاکرات عبدالرحمن بزاز، دبیرکل عراقی اوپک، با مقامات ایرانی خاتمه یافت و آن طور که مقامات نزدیک به محافل نفتی ابراز عقیده کردند این گفت‌وگو رضایت‌بخش بوده است.
اوپک امروز با دو مسئله روبه‌روست که یکی ایجاد هماهنگی بیشتر بین نظرات کشورهای عضو می‌باشد؛ زیرا کشورهای عضو اوپک، به علت شرایط خاص و احتیاجات متفاوتی که دارند، توقعات مختلفی از اوپک داشته و برای رسیدن به هدف، طرق گوناگونی را پیشنهاد می‌نمایند.
طبیعی است وقتی نظرات هماهنگ نباشد، رسیدن به هدف مورد نظر سهل نخواهد بود. جلسه قبل وزرای مسئول نفت کشورهای عضو اوپک که در ژنو تشکیل شد، به خاطر هماهنگ نبودن نظرات و توقعات، نتیجه‌ای را که انتظار می‌رفت به بار نیاورد.
قبل از تشکیل جلسه بعدی که یک ماه و نیم دیگر خواهد بود، لازم است بین نظرات و روش‌های پیشنهادی اعضای اوپک هماهنگی ایجاد شود و روی یک راه و روش توافق شود تا بتوان نتایج مورد احتیاج را از جلسه به‌دست آورد.
عبدالرحمان بزاز ظهر امروز در ضیافت ناهار امیرعباس هویدا، وزیر دارایی، شرکت کرد و فردا صبح به اتفاق مهندس نجم‌آبادی، مدیرکل نفت وزارت دارایی، به بازدید اصفهان خواهد رفت و پس‌فردا ایران را ترک خواهد گفت.
 
خریداری 25 هزار گوسفند از ترکیه برای حل مشکل گوشت!
زرین خامه، نماینده شهرداری در ترکیه، طی تلگرافی به شهردار تهران اطلاع داد که 25 هزار رأس گوسفند خریداری شده و به ایران حمل خواهد شد.
گفتنی است برای حل مشکل کمبود گوشت و گرانی آن در کشور ایران از ترکیه گوسفند خریداری کرده است.1
 
روزنامه اطلاعات، 11 خرداد 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcg779q.ak9qy4prra.html
iichs.ir/vdcg779q.ak9qy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما