«کریم کیانی» به حبس ابد محکوم شد/شاه به آمریکا می‌رود/جواد شهرستانی شهردار مشهد شد/دبیر کل جبهه ترقیخواهان ایران پیشنهاد داد: تشکیل جبهه واحد علیه «تحریکات خارجی»!
4 خرداد 1343
«کریم کیانی» به حبس ابد محکوم شد
جراید امروز نوشتند: پس از پایان شور و تبادل نظر، هیئت دادرسان دادگاه زمان جنگ شیراز درباره کریم کیانی رأی خود را به این شرح صادر کرد؛
کریم فرزند ولی، شهرت کیانی، شغل دانش‌آموز 21 ساله، باسواد، ساکن شیراز، مجرد و فاقد پیشینه کیفری، متهم به قتل سرپاسبان رضا مرادی و شرکت در سرقت‌های مسلحانه در شیراز که از تاریخ 18 /10 /42 با قرار بازداشت موقت زندانی می‌باشد به اتفاق آرا مواد استنادی دادیار ویژه زمان جنگ شیراز درباره او مصداق داشته و با رعایت ماده 192 قانون مجازات عمومی دایر به عفو از طرف مدعی خصوصی در مورد قتل سرپاسبان سوم رضا مرادی و با توجه به بند دوم از ماده 44 قانون مجازات عمومی به پانزده سال حبس با اعمال شاقه محکوم می‌گردد، ولی با در نظر گرفتن جرائم هشت‌گانه دیگر که کریم کیانی مرتکب گردیده مشارالیه با رعایت ماده 222 قانون دادرسی و کیفر ارتش به حبس دائم با کار محکوم می‌شود.
 
شاه به آمریکا می‌رود
روزنامه «اطلاعات» نوشت: مسافرت شاهنشاه به آمریکا روز پنجشنبه 14 خرداد آغاز می‌گردد.
اعلیحضرت همایونی در این مسافرت نمایشگاه هفت‌هزار سال هنر در ایران را در نیویورک افتتاح خواهد کرد و سپس به واشنگتن عزیمت می‌کند.
نمایشگاه هفت‌هزار سال هنر در ایران برای اولین‌بار در سال 1961 با حضور شاهنشاه و ژنرال دوگل، رئیس جمهوری فرانسه، در پاریس گشایش یافت.
نمایشگاه مزبور سپس به تقاضای چندین کشور اروپایی در آن کشورها نیز به معرض نمایش گذارده شد. مقدمات تشکیل این نمایشگاه در شهر نیویورک نیز از مدت‌ها قبل آماده گردیده و روز 16 خردادماه نمایشگاه مذکور به دست اعلیحضرت همایون شاهنشاه و با حضور رئیس‌جمهور آمریکا گشایش می‌یابد.
در این نمایشگاه بیش از دویست قطعه از اشیای نفیس و آثار باستانی ایران به معرض نمایش گذارده خواهد شد. این آثار مقداری از نمایشگاه‌های ایران در اروپا گرفته شده و بقیه نیز از طرف انجمن آثار ملی و موزه ایران باستان به نیویورک حمل گردیده است.
 
جواد شهرستانی شهردار مشهد شد
مهندس [سیدجواد] شهرستانی با حفظ سمت‌های قبلی به سمت شهردار مشهد منصوب گردید.
شهرستانی در سال 1336 به سمت مدیر عامل شرکت سهامی برق مشهد منصوب گردید؛ در سال 1339 با حفظ سوابق درجه سرگردی به تقاضای رئیس دانشگاه مشهد و تصویب شاه به دانشگاه منتقل و به فرانسه اعزام شد.
 
دبیر کل جبهه ترقیخواهان ایران پیشنهاد داد: تشکیل جبهه واحد علیه «تحریکات خارجی»!
عصر دیروز احمد آرامش، دبیر کل «جبهه ترقیخواهان ایران» در یک مصاحبه مطبوعاتی پیشنهاد کرد که برای مقابله با تحریکات عبدالناصر علیه ایران و کشورهای دیگر خاورمیانه «کمیته ملی و اسلامی حفظ صلح و امنیت خاورمیانه» با شرکت همه افراد و شخصیت‌های ملی و مذهبی کشور تشکیل گردد. به موجب پیشنهاد دبیر کل جبهه ترقیخواهان ایران، کمیته ملی و اسلامی حفظ صلح و امنیت خاورمیانه، پس از تشکیل بلافاصله باید با ملل و دولت‌های مسلمان خاورمیانه وارد مذاکره شود و کنگره نیرومندی به نام «کنگره ملی و اسلامی حفظ صلح و امنیت خاور میانه» تشکیل شود.1
 
روزنامه اطلاعات، 4 خرداد 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdccp4qs.2bqs48laa2.html
iichs.ir/vdccp4qs.2bqs48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما