«می‌خواستند ایران را تقسیم کنند»!/ مشکل آب چگونه حل می‌شود؟!/ پیشنهادی برای انحلال ادارات زائد/ نرخ گوشت در نوسان است/ شلوغی دادگستری دلیل فساد جامعه است!
28 اردیبهشت 1343
 
«می‌خواستند ایران را تقسیم کنند»! دریفوس، وزیر مختار اسبق آمریکا، در تهران طی یک سند محرمانه که پس از بیست سال دیشب در واشنگتن منتشر شد نوشت: در جنگ دوم ایران را می‌خواستند تقسیم کنند!
دریفوس اظهار داشت: کاسه و کوزه تقسیم ایران نزدیک بود سر آمریکا بشکند.
انگلیس‌ها می‌خواستند از ما به عنوان وسیله‌ای بر ضد شوروی در ایران استفاده کنند و آمریکا را با طناب خودش به ته چاه بفرستند.
کنفرانس تهران با شرکت استالیت، روزولت و چرچیل مورد استقبال ایرانیان قرار گرفت.
حوادثی که بسیاری از کشورها را از پا درمی‌آورد ایرانی‌ها به‌سادگی از سر خود می‌گذرانند.
  مشکل آب چگونه حل می‌شود؟! مدیر کل سازمان آب تهران گفت: مشکل کمبود آب با ایجاد تأسیسات خصوصی موقت رفع می‌شود.
روزنامه «اطلاعات» در گزارش امروز خود پیرامون مشکل آب همچنین نوشت: مردم بعضی از محلات برای یک سطل آب ساعت‌ها در صف می‌ایستند.
سازمان آب می‌گوید: 10 درصد آب تهران مجانی به مردم داده می‌شود و بیش از این مقدور نیست.
پاره‌ای از محلات کوچک و بزرگ تهران در جنوب و شرق و غرب شهر دچار مضیقه شدید و کمبود آب است و این روزها با آغاز گرما، این کمبود به خوبی احساس می‌شود.
  پیشنهادی برای انحلال ادارات زائد سنا صبح امروز به ریاست مهندس شریف‌امامی تشکیل جلسه داد. در این جلسه لزوم انجام اصلاحات اداری و تنفر مردم از تحریکات بعضی از جراید عربی در نطق‌های پیش از دستور مورد بحث قرار گرفت و چند لایحه دولت به تصویب رسید.
پیشنهاد انحلال ادارات زائد در جلسه امروز مجلس سنا مطرح و لایحه ارجاع کار قضایی به متقاضیان شغل قضایی نیز رد شد.
  نرخ گوشت در نوسان است دیروز شهرداری تهران در دو هفته گذشته، برای دومین‌بار برای گوشت نرخ جدیدی داد. در نرخ هفته گذشته قیمت قطعات تفکیکی لاشه از بازار گران‌تر بود و شهردار متوجه این امر شد و در این هفته نرخ را تغییر داد و گوشت را کیلویی نسبت به نرخ هفته قبل ده ریال ارزان‌تر اعلام نمود.
شهردار وعده کرده است که در فرصت مناسب نرخ جدید و فصلی گوشت را با توجه به نرخ میدان که هر روز پایین می‌آید اعلام کنند.
  شلوغی دادگستری دلیل فساد جامعه است! روزنامه «اطلاعات» در سرمقاله امروز خود نوشت: در جلسات اخیر سنا، بحث از دادگستری به میان آمد که دامنه‌اش به مطبوعات کشید و بالاخره آقای وزیر دادگستری ضمن توضیحاتی در این باب وعده کردند طرح‌هایی جهت رسیدگی «سالم و سریع» به دعاوی و مراجعات مردم تهیه کنند.
بحث از «ازدحام دادگستری» شروع شد؛ البته همان‌طور که وزیر دادگستری عقیده دارند، شلوغی دادگستری مایه فساد نیست، ولی به عقیده ما دلیل بر فساد است، اما نه فساد دادگستری، بلکه فساد اجتماعی، فساد اداری، فساد اخلاق عمومی و فساد قوانین. به همین جهت در هر جامعه‌ای این قبیل مفاسد کمتر هست دادگستری خلوت‌تر است.
ما از آقای وزیر دادگستری ... توقع داریم شلوغی دادگستری را به این درجه سهل نگیرند و با قدرت استدلال خود در مقام توجیه آن نباشند، بلکه واقعا فکری بکنند و چاره‌ای بیندیشند که امکان رسیدگی سالم و سریع به نحوی از انحا در دادگستری پیدا شود و یقین داشته باشند وقتی رسیدگی سالم و سریع عملی شد، دادگستری خود به خود خلوت خواهد شد؛ زیرا همان‌طور که فساد اجتماع در دادگستری انعکاس می‌بخشد، اصلاح دادگستری هم متقابلا در تخفیف مفاسد اجتماعی اثر و عکس‌العمل می‌گذارد.1
 
روزنامه اطلاعات، 28 اردیبهشت 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcaman6.49n6i15kk4.html
iichs.ir/vdcaman6.49n6i15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما