سفیر کبیر شوروی برای سه هفته تهران را ترک گفت/مذاکرات مرزی بین ایران و عراق/ملت فرانسه به نفع دوگل رای داد !/عبدالکریم قاسم انقلاب عراق را به کدام سو می برد ؟!/دانشگاه بغداد موقتا تعطیل شد/بزرگترین مشکل آمارگیری نبودن کارمندان متخصص است/ایمان مردم به کارهای شهرداری از بین رفته است/از فردا اخذ رای شروع می شود/تدریس زبان خارجی در دبستان های خارجی مانعی ندارد/بورس تحصیلی پاکستان به دانشجویان ایرانی!/وزیر خارجه سابق خانه خود را به یک سفیر خارجی اجاره داد !
19 دی ماه 1339
سفیر کبیر شوروی برای سه هفته تهران را ترک گفت
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : در ساعت ده صبح دیروز پکوف سفیر کبیر شوروی برای خداحافظی و معرفی کاردار موقت با عضدی وزیر امورخارجه ملاقات کرد .
سخنگوی وزارت خارجه متذکر شد که مسافرت سفیر کبیر شوروی مدت سه هفته به طول خواهد کشید .
پکوف ساعت یک و نیم بعد از ظهر امروز با قطار از طریق جلفا عازم مسکو شد .
 
مذاکرات مرزی بین ایران و عراق
عصر دیروز سرهنگ میثمی مرزبان آبادان و خرمشهر بنا به دعوت مرزبانی بصره از طریق پل نو عازم بصره شد.
هنوز اطلاع کاملی از مذاکراتی که بین مرزبانان ایران و بصره انجام می شود در دست نیست ولی در مرزبانی آبادان گفته می شود که صبح امروز جلسه ای با حضور استاندار و مرزبان بصره در مرزبانی شهر مرزی بصره تشکیل می شود و سرهنگ میثمی هم در این جلسه شرکت خواهد داشت .
در زمان دولت سابق عراق طبق قراردادی که بین مرزبانی آبادان و خرمشهر و بصره بود مسافرین با کسب اجازه از مرزبانی برای مدت 24 ساعت می توانستند از مرز عبور کنند و مسافرین عراقی در آبادان و خرمشهر و مسافرین ایرانی در بصره و شهرهای مرزی گردش کنند ولی پس از انقلاب عراق این قرارداد مرزی بر هم خورد و دیگر مسافری بین مرزهای آبادان و بصره مبادله نشد .
 
ملت فرانسه به نفع دوگل رای داد !
بر اساس گزارش های رسیده نزدیک به 75 درصد رای دهندگان فرانسوی از سیاست دوگل در الجزایر پشتیبانی کردند ولی اکثریت مسلمانان رفراندوم را تحریم کرده بودند .
در زد و خوردهای شدید ملیون با سربازان فرانسوی برای جلوگیری از رفراندوم 29 نفر کشته شدند .
گفتنی است در الجزایر اروپایی ها به طور قابل ملاحظه ای در رای دادن شرکت کرده اند و بر عکس شرکت مسلمانان بسیار ضعیف بوده است .
 
عبدالکریم قاسم انقلاب عراق را به کدام سو می برد ؟!
اطلاعات در گزارشی نوشت : امروز دو سال و نیم از انقلاب عراق می گذرد ، قاسم حسابگر و فعال و خونسرد عناصر ناسیونالیست معتدل را جانشین کمونیست ها ساخته است ، حال دیگر در عراق گفته می شود که زمان برای حذف حکومت نظامی و تجدید رژیم پارلمانی مساعد شده است !
اما یکی از سیاسیون عراق می گوید « رژیم قاسم مانند شمع است که به تدریج می تواند بسوزد و روشنایی بدهد اما با یک فوت نیز می توان آن را خاموش ساخت ».
ناظرین معتقدند که عناصر افراطی ناسیونالیست و کمونیست زیر سطح حوادث پنهان شده اند و هر لحظه ممکن است آشوبی بر پا سازند .
وضع زندگی کارگران و توده عراق از زمان حکومت قاسم نسبت به رژیم سلطنتی چندان بهبود نیافته است .
 
دانشگاه بغداد موقتا تعطیل شد
ژنرال صالح العبدی حکمران نظامی بغداد دستور انحلال فوری اتحادیه دانشجویان دانشکده تعلیم و تربیت کودکان عراق را صادر کرد .
علت انحلال اتحادیه مزبور فعالیت های تحریک آمیزی خوانده شده است که اخیرا در این موسسه مشاهده شده است .
ضمنا تا دستور ثانوی در این دانشکده که در واقع دانشسرای بغداد می باشد تدریس قطع شده و یک کمیسیون تحقیق برای روشن شدن علت بروز حوادث اخیر تشکیل گردیده است .
همچنین دانشگاه بغداد تا پایان تعطیلات وسط سال تحصیلی تعطیل شده است .
 
بزرگترین مشکل آمارگیری نبودن کارمندان متخصص است
هفته گذشته چهارمین جلسه کنفرانس هفتگی روسای آمار در موسسه تحقیقات اقتصادی تشکیل شد . در این جلسه دکتر جامعی نماینده اداره آمار عمومی گزارشی درباره سازمان آمار عمومی و فعالیت های آن به اطلاع کنفرانس رسانیده و سپس از مشکلاتی که سازمان آمار عمومی با آن مواجه است نام برد و یادآور شد :به دلیل تهیه کارمندان متخصص تاسیس موسسه آمار در دانشکده علوم ضروری است .
وی افزود : آشنا ساختن اذهان به امور آماری و همکاری مردم با مامورین آماری از مشکلات اساسی است و پاسخ های نادرست موجب گمراهی ماموران می شود ، به این جهت آمار عمومی کوشیده است مردم را متوجه این امر کند که مدارک آماری هرگز به دستگاه های اجرایی سپرده نخواهد شد بلکه فقط نتایج کلی و عمومی آمارگیری ها منتشر خواهد گردید .
وی در مجموع نبود کارمندان متخصص را بزرگترین مشکل آمارگیری در کشور دانست .
 
ایمان مردم به کارهای شهرداری از بین رفته است
اطلاعات در مقاله ای به قلم انورپور سرهنگ بازنشسته نوشت : شهرداری فعلا مجهز و آماده انجام بعضی از وظایف و کارها نیست بهتر است موقتا قسمتی از کارهای شهرداری به یک دستگاه صلاحیت دار محول گردد که در نتیجه معطل ماندن و انجام نشدن کارها ایمان و عقیده مردم به شهردار بیش از پیش از بین نرود.
 
از فردا اخذ رای شروع می شود
امروز بر حسب دستور وزیر کشور فرمانداری تهران برای تشکیل انجمن نظارت شهرستان تهران برای 36 نفر طبقات شش گانه دعوت نامه تنظیم کرد ، این دعوتنامه ها فردا برای 36 نفر مزبور فرستاده خواهد شد و بدین ترتیب دستور شروع انتخابات تهران امروز از طرف وزارت کشور داده شد .
بر اساس تلگراف واصله از یزد از صبح فردا انجمن نظارت بر انتخابات یزد شروع به اخذ رای خواهد کرد و بدین ترتیب یزد اولین شهری خواهد بود که در انتخابات جدید در آن اخذ رای به عمل می آید .
امروز همچنین مهندس سعید هدایت قائم مقام دبیر کل حزب مردم در مورد انتشار یا عدم انتشار لیست کاندیداهای تهران و تبریز گفت : در جلسه کمیته مرکزی که روز سه شنبه در کلوب مرکزی تشکیل می شود در این مورد تصمیم قطعی اتخاذ خواهد شد .
 
تدریس زبان خارجی در دبستان های خارجی مانعی ندارد
وزیر فرهنگ در گفت و گویی با اعلام این که دبستان های خارجی از شمول قانون ممنوعیت تدریس زبان های خارجی مستثنی هستند گفت : این دبستان ها مجاز به تدریس زبان های خارجی می باشند .
برخی مدیران دبستان ها با انتقاد از دستور وزارت فرهنگ تاکید کردند آموزش زبان در سنین کودکی آسان است و تدریس زبان های خارجی مانع آموختن زبان مادری نیست !
 
بورس تحصیلی پاکستان به دانشجویان ایرانی!
به منظور بسط و توسعه روابط فرهنگی با کشور پاکستان 5 بورس تحصیلی برای سال تحصیلی 1961-62 در رشته های مهندسی ، طب عمومی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، کشاورزی ، دامپزشکی ، هنرهای زیبا ، علوم و اجتماعی در اختیار داوطلبان ایرانی گذارده است .
 
وزیر خارجه سابق خانه خود را به یک سفیر خارجی اجاره داد !
دکتر اردلان وزیر اسبق امورخارجه که اینک به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت در نقاط نفت خیز جنوب مشغول به کار است دو هفته قبل منزل خود واقع در الهیه را به یکی از سفارتخانه های خارجی اجاره داده است.
 این منزل را ظاهرا سفارت آرژانتین در تهران برای اقامت سفیر خود اجاره کرده است .
 

https://iichs.ir/vdcf.jdjiw6dytgiaw.html
iichs.ir/vdcf.jdjiw6dytgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما