کتاب «رادمرد؛ سیره و سلوک فردی، خانوادگی و اجتماعی شهید حاج مهدی عراقی» با تدوین وحید خضاب و رضا اکبری آهنگر توسط پژوهشکده تاریخ معاصر چاپ و منتشر شده است
خاطرات شهیدی که امام به تشییع پیکرش رفت
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده تاریخ معاصر، در کتاب «رادمرد؛ سیره و سلوک فردی، خانوادگی و اجتماعی شهید حاج مهدی عراقی» سعی شده است تاریخ از منظر سیاسی فاصله گیرد و بیشتر به جنبه اخلاقی نزدیک شود.
در مقدمه کتاب درباره ضرورت تدوین آن آمده است: یکی از مهم‌ترین فصل‌‌های کتاب تاریخ را می‌توان به «خاطرات اخلاقی» اختصاص داد؛ خاطراتی که چه بسا به تنهایی، بیش از یک سخنرانی اخلاقی اثرگذار باشند و پاسخگوی این پرسش که «مگر می‌توان در عصر حاضر، این‌گونه زیست». جنبه‌های اخلاق‌مدارنه تاریخ، مسئله مهمی است که به آن کمتر عنایت شده است و اگر هم به اقتضاتی، ذکری از آن به میان آمده، به صورت مدون درباره روش‌های تربیتی و رفتار با خانواده نبوده است.
در این کتاب سعی شده است به ویژگی شخصیتی و رفتاری حاج مهدی عراقی از منظر سلوک فردی، خانوادگی و اجتماعی پرداخته شود تا سبک یکی از حماسه‌آفرینان انقلاب اسلامی بیشتر نمایان گردد و نشان داده شود در این عصر نیز می‌شود به سبک اسلامی و ایرانی زیست و الگو شد.
 
کتاب «رادمرد؛ سیره و سلوک فردی، خانوادگی و اجتماعی شهید حاج مهدی عراقی» با تدوین وحید خضاب و رضا اکبری آهنگر توسط پژوهشکده تاریخ معاصر چاپ و به قیمت 45 هزار تومان و در شمارگان یک‌هزار نسخه منتشر شده است.
 

جهت تهیه کتاب «رادمرد؛ سیره و سلوک فردی، خانوادگی و اجتماعی شهید حاج مهدی عراقی» به سایت فروشگاه کتاب پژوهشکده تاریخ معاصر یا مراکز پخش کتاب‌های این پژوهشکده در تهران و شهرستان‌ها مراجعه فرمایید.
https://iichs.ir/vdcenw8w.jh87pi9bbj.html
iichs.ir/vdcenw8w.jh87pi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما