مذاکرات ایران و شوروی بر سر خرید گاز سراجه/بازگشت هیئت مطبوعاتی ایران از عربستان!/استاندار کرمانشاهان به شاه معرفی شد!/نخست‌وزیر: اگر نتوانم وظایف خودم را انجام دهم کنار خواهم رفت!/آیین‌نامه واگذاری اراضی بایر تسلیم هیئت دولت شد/«یک دزد هدف گلوله پاسبانی قرار گرفت و کشته شد»/قاتلی اعدام شد و قاتل دیگر در انتظار اعدام است!/صبح شنبه این قاتل هم اعدام خواهد شد!/دانش‌آموزان تهرانی در ساعات درس به سینما می‌روند!/قرارداد جدید بازرگانی ایران و ترکیه به امضا رسید
26 آذر 1343
مذاکرات ایران و شوروی بر سر خرید گاز سراجه
روزنامه «اطلاعات» نوشت: به طوری که خبرنگار ما کسب اطلاع کرده است در حال حاضر در تهران هیئت جدیدی از کارشناسان گاز نفت شوروی با نمایندگان شرکت ملی نفت در مورد گاز سراجه مشغول مذاکره می‌باشند.
در محافل نفتی گفته می‌شود که هیئت مزبور پس از کسب اطلاعات لازم درباره گاز سراجه ممکن است پیشنهاداتی برای خرید آن به شرکت ملی نفت ارائه بدهد.
 
بازگشت هیئت مطبوعاتی ایران از عربستان!
هیئت مطبوعاتی ایران که بنا به دعوت دولت عربستان برای آشنایی با ملک فیصل، پادشاه جدید این کشور، و مشاهده «ترقیات جدید» به این کشور عزیمت کرده بود پریشب به تهران بازگشتند.
هیئت مطبوعاتی ایران در این مسافرت عبارت بودند از آقایان: مهندس والا، مدیر مجله تهران‌مصور و نماینده مجلس شورای ملی، فری‌پور مدیر روزنامه «صدای مردم»، سیفی نماینده وزارت اطلاعات، زرنگار مدیر «کیهان اینترنشنال»، مدیر مجله «الاخاء» و نماینده روزنامه «اطلاعات».
این هیئت در سفر به عربستان مدت 35 دقیقه توانست با ملک فیصل دیدار کند.
 
استاندار کرمانشاهان به شاه معرفی شد!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: پیش از ظهر دیروز وزیر کشور، به اتفاق عباس سالور به حضور شاهنشاه بار یافت و وی را به عنوان استاندار جدید کرمانشاهان معرفی کرد.
 
نخست‌وزیر: اگر نتوانم وظایف خودم را انجام دهم کنار خواهم رفت!
حسنعلی منصور، نخست‌وزیر و دبیر کل حزب ایران نوین، دیروز نخستین سمینار کمیته‌های استان‌های حزب مذکور را افتتاح کرد و طی سخنانی اظهار داشت: برای تأمین زندگی بهتر کشاورزان، تشکیلات هر دِه باید مورد توجه قرار گیرد.
منصور گفت: اگر بتوانم وظایف خود را آن طور که شایسته است انجام بدهم سرافراز، و اگر احتمالا احساس عدم توانایی در انجام خدمت کنم، اطمینان داشته باشید قصور نخواهم کرد و جای خود را به فرد دیگری از بین شما که بتواند با توانایی بیشتر تأمین نظرات چنین حزب بزرگی را در سراسر مملکت بکند، واگذار خواهم کرد.1
 
آیین‌نامه واگذاری اراضی بایر تسلیم هیئت دولت شد
آیین‌نامه واگذاری اراضی بایر از طرف وزارت کشاورزی تنظیم و تسلیم هیئت دولت شد.
طبق این آیین‌نامه کسانی که بخواهند در اراضی بایر به امور کشاورزی بپردازند باید برنامه مدرن کشاورزی برای اراضی که در اختیارشان گذارده می‌شود، تهیه و تنظیم و این برنامه را تسلیم وزارت کشاورزی کنند تا در کمیسیون خاصی که به همین منظور تشکیل می‌گردد مورد رسیدگی قرار گیرد. پس از اینکه برنامه مزبور از طرف کمیسیون مورد تصویب قرار گرفت آن‌گاه زمین در اختیار متقاضیان گذارده خواهد شد.2
 
«یک دزد هدف گلوله پاسبانی قرار گرفت و کشته شد»
روزنامه «اطلاعات» نوشت: نیمه‌شب گذشته دو نفر که با یک اتومبیل مسروقه مشغول بریدن قفل مغازه‌ای در خیابان جمال الحق بودند، هدف گلوله پاسبان گشت قرار گرفتند، یکی از آنها در بیمارستان درگذشت و دیگری اکنون تحت بازجویی قرار دارد.3
 
قاتلی اعدام شد و قاتل دیگر در انتظار اعدام است!
سحرگاه دیروز قاتلی در شهر زابل اعدام شد. در مراسم اعدام این قاتل با وجود سرمای شدید عده کثیری از اهالی شهر از زن و مرد گرد آمده بودند که جریان اعدام را تماشا کنند.
قاتل زابلی دوست‌محمد نوری نام داشت و 28 سال از عمرش می‌گذشت و اهل و ساکن قریه ناصرآباد واقع در هشت کیلومتری زابل بود، جرم او قتل «رستم امیر» فرزند غلام و همچنین نگهداری اسلحه غیر مجاز و سرقت گوسفند بود.
قاتل یک بار در دادگاه جنایی استان بلوچستان و سیستان با اکثریت آرا به اعدام محکوم شد و محکومیتش نیز در شعبه هشتم دیوان عالی کشور ابرام و قطعی گردید.4
 
صبح شنبه این قاتل هم اعدام خواهد شد!
خبر دیگر اینکه بامداد روز شنبه مردی که مرتکب قتل شده بود، به دار آویخته می‌شود. او علی حیدریان نام دارد و قبل از انجام جنایت در شهر ری مغازه بقالی داشت.
علی حیدریان مبلغی به حاج علی‌اصغر توتونچی بدهی داشت و یک شب او را برای دریافت طلبش به خانه خود دعوت کرد و با ضربه چوب طلبکار را کشت و جنازه‌اش را در زیرزمین خانه خود دفن نمود ولی موضوع قتل کشف شد و علی حیدریان به اتهام قتل دستگیر گردید.
نامبرده در دادگاه جنایی به اعدام محکوم شد و دیوان عالی کشور نیز حکم اعدام او را ابرام کرد.
تشریفات لازم برای تعیین روز اجرای حکم به مرحله اجرا درآمد و قرار شد که بامداد روز شنبه (پس‌‎فردا) محکوم به اعدام در محلی که مرتکب جرم شد (شهر ری) به دار آویخته شود.
 
دانش‌آموزان تهرانی در ساعات درس به سینما می‌روند!
ضمن بازرسی‌هایی که از طرف بازرسان اداره فرهنگ تهران به عمل آمده معلوم شده است که در نقاط شمال شهر دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس در اوقات تحصیل بیشتر به سینماها می‌روند، و افراد ولگرد نیز در این نقاط بیشتر موجبات ناراحتی دختران دانش‌آموز را فراهم می‌سازند.
فرهنگ تهران در مورد کنترل دانش‌آموزان امروز اعلام کرد که در تمام اوقاتی که مدارس مشغول کار تدریس هستند بازرسان فرهنگ تهران در جلوی سینماها مستقر می‌شوند تا اگر در ساعات درس دانش‌آموزی به سینما مراجعه کند از ورود او به سینما جلوگیری نمایند.
 
قرارداد جدید بازرگانی ایران و ترکیه به امضا رسید
قرارداد جدید بازرگانی بین ایران و ترکیه در آنکارا به امضا رسید. از جانب ایران خسرو خسروانی، سفیرکبیر ایران در ترکیه، و از طرف ترکیه، وزیر بازرگانی آن کشور این قرارداد را امضا کردند.
به موجب این قرارداد، ایران و ترکیه هر امتیازی را که از نظر بازرگانی به کشورهای ثالث داده باشند همان امتیازات را به یکدیگر نیز خواهند داد.
در آینده نیز چنانچه امتیازات و تسهیلات بازرگانی جدیدی برای کشورهای مختلف در نظر بگیرند این تسهیلات را ایران و ترکیه برای طرفین نیز اجرا خواهند نمود.5
 
https://iichs.ir/vdcbwab8.rhbw8piuur.html
iichs.ir/vdcbwab8.rhbw8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما