نماینده مصر در تهران چه می‌کند؟!/گرانی روغن نباتی!/فعالیت کمپانی نفت فرانسوی در خلیج فارس/دلال‌های بین‌المللی پتروشیمی در تهران!/پیش‌بینی وزارت کشاورزی برای خرید گندم از خارج!/تعداد کارکنان خارجی در صنعت نفت ایران!/فستیوال کوروش بزرگ در ایران برگزار می‌شود!
6 آذر 1343
نماینده مصر در تهران چه می‌کند؟!
«تهران‌مصور» نوشت: حضور نماینده مصر در کنفرانس پتروشیمی تهران توجه نمایندگان و خبرنگاران داخلی و خارجی را جلب کرده است.
وی که «الحلاوی» نام دارد، برخلاف انتظارش با پذیرایی شایسته‌ای از طرف مقامات ایرانی روبه‌رو شده و از نظر ایران، حضور او با حضور نمایندگان کشورهای دیگر فرقی نکرده است؛ به طوری که این طرز رفتار مقامات ایرانی، اسباب تعجب و تشکر خود الحلاوی نیز شده است.
گفته می‌شود: ایران حضور نماینده مصر را به عنوان رژیم آن کشور ملاحظه نمی‌کند و به عنوان یکی از نمایندگان مردم مصر از حضور وی استقبال نموده است.
 
گرانی روغن نباتی!
«تهران‌مصور» نوشت: گران شدن روغن نباتی و ازدیاد قیمت این مایحتاج عمومی موجب بروز شایعاتی گردیده و صحبت از سوء استفاده‌های کلانی شده است.
در حال حاضر پیشنهادهایی به تهران رسیده است که می‌توان روغن نباتی ساخته‌شده در خارج از ایران را با پرداخت عوارض و حقوق گمرکی به نصف بهای عرضه‌شده در دسترس مصرف‌کنندگان ایرانی قرار داد.
 
فعالیت کمپانی نفت فرانسوی در خلیج فارس
«تهران‌مصور» نوشت: یک کمپانی نفت فرانسوی که عضو کنسرسیوم نفت ایران هم هست تقاضای اکتشاف و استخراج نفت در خلیج فارس را کرده است.
نماینده این کمپانی در تهران گفت که کمپانی مزبور تقاضای اکتشاف و استخراج نفت در شعاع دوهزار کیلومتر از چهل‌هزار کیلومتر مربع منطقه نفتی خلیج را کرده و گویا موافقت‌هایی نیز با پیشنهادهای آن شده است.
 
دلال‌های بین‌المللی پتروشیمی در تهران!
«تهران‌مصور» نوشت: به قرار اطلاع در کنفرانس پتروشیمی تهران چند ماجراجوی بین‌المللی نیز به عنوان کارشناس امور پتروشیمی شرکت نموده و پیشنهادهای عجیب و غریبی ارائه داده‌اند.
بعضی از مطلعین عقیده دارند که این دلال‌های بین‌المللی برای عقیم گذاشتن فعالیت ایران، نقشه‌هایی در سر می‌پرورانند و غرض اصلی آنها این است که صنعت پتروشیمی از اختیار کشورهایی نظیر ایران خارج گردد.
خبر دیگر اینکه «به قرار اطلاع در خارج از جلسات کنفرانس پتروشیمی که در هتل هیلتون منعقد می‌شود مذاکراتی بین هیئت نمایندگی ایران با هیئت نمایندگی آمریکا، انگلیس، شوروی و فرانسه انجام گرفته است که واجد اهمیت زیادی است و این کشورها آمادگی خود را برای کمک به توسعه صنایع پتروشیمی ایران اعلام کرده‌اند.
آمریکایی‌ها بیشتر روی سرمایه‌گذاری و روس‌ها روی اعزام کارشناس و متخصص و انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها روی فروش لوازم و کارخانجات مربوطه، در این مذاکرات تکیه کرده‌اند.
 
پیش‌بینی وزارت کشاورزی برای خرید گندم از خارج!
«تهران‌مصور» نوشت: به قرار اطلاع وزارت کشاورزی تا به حال پیش‌بینی خرید ششصدهزار تُن گندم برای بذر و آذوقه سراسر کشور را نموده است که قسمتی از آن به ایران حمل و بقیه به‌تدریج به ایران خواهد رسید.
با اینکه در بعضی از شهرستان‌ها قیمت گندم و نان بی‌جهت و بی‌تناسب ترقی کرده اینک بر طبق گزارش‌ها با نزول باران اخیر و عرضه گندم‌های انبارشده و ورود گندم رفع نگرانی شده است.
 
تعداد کارکنان خارجی در صنعت نفت ایران!
«تهران‌مصور» نوشت: از نظر دولت ایران نکته‌ای که در روابط با کنسرسیوم نفت مهم و قابل توجه می‌باشد مسئله تقلیل کارکنان خارجی در صنعت نفت ایران است. در قانون تشکیل شرکت‌های عامل نفت که به تصویب مجلسین رسیده است، کنسرسیوم متعهد شده که به‌تدریج از تعداد کارشناسان خارجی صنعت نفت ایران کم کند و به جای آنها ایرانیانی را که لیاقت احراز مقامات این خارجیان را دارند به کار گمارد.
در سالنامه سال 1963 شرکت‌های عامل نفت ایران که در بهار سال جاری منتشر گردید تعداد کارکنان خارجی در صنعت نفت ایران به این شرح نوشته شده است:
  • کارشناسان خارجی در ادارات مرکزی 139 نفر؛
  • کارشناسان خارجی مناطق نفتخیز 152 نفر؛
  • کارشناسان پالایشگاه آبادان 133 نفر
و در مجموع 424 نفر.
نخستین سالنامه شرکت‌های عامل نفت ایران حاکی است که در سال 1333 در سرتاسر خوزستان و تهران 321 نفر کارشناس خارجی شروع به کار کردند.1
 
فستیوال کوروش بزرگ در ایران برگزار می‌شود!
«سپید و سیاه» نوشت: از اقدامات تازه‌ای که در محافل علمی و هنری مورد توجه قرار گرفته طرح بزرگی است که مقدمات تنظیم آن فراهم شده است. طبق این طرح قرار است در حدود سال 1345 یک فستیوال با عظمت هنری به نام فستیوال کورش بزرگ، در ایران، در محل تخت جمشید برگزار شود.
در این فستیوال کلیه هنرمندان کشورهای کوچک و بزرگ شرکت خواهند داشت و هر دسته‌ای هنرهای کشور خود را مخصوصا در رشته‌های آواز و موسیقی و برنامه‌های فولکلوریک محلی به معرض تماشا قرار خواهند داد.
کلیه مدعوین و شرکت‌کنندگان در این فستیوال در صحنه‌های مجلل کاخ آپادانا در تخت جمشید حضور خواهند داشت و این منطقه به بهترین وجه تزئین و چراغانی خواهد شد.2
 
https://iichs.ir/vdcayen6.49n0i15kk4.html
iichs.ir/vdcayen6.49n0i15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما