«قیمت برق گران است»/پاسخ سنا به شاه: انقلابِ اصیل ایران به رهبری شاه و با شکستن رسوم کهنه به ثمر رسیده است!/ملت ایران سپاس‌گزار است که شاه او را در زمره ملل پیشرفته جهان قرار داده است!/کنفرانس وزیران سه کشور در تهران تشکیل می‌شود/سفر درمانی رئیس مجلس به اروپا و آمریکا!/در مذاکرات اردشیر زاهدی در لندن گفته شد: روابط ایران و انگلیس هیچ وقت بهتر از امروز نبوده است!/از ورود محصلین بی‌استعداد به دبیرستان جلوگیری می‌شود!/استاد دانشگاه در یک تصادف کشته شد
18 مهر 1343
«قیمت برق گران است»
روزنامه «اطلاعات» در گزارشی نوشت: در حالی که سازمان برق و بنگاه‌های برق خصوصی بر سر قیمت برق چانه می‌زنند مردم می‌گویند «قیمت برق گران است».
بر اساس این گزارش «سازمان برق تهران به مؤسسات برق خصوصی اخطار کرد که نرخ هر کیلووات برق در سه ریال برای شب و دو ریال در روز تثبیت شده است و هیچ کارخانه‌ای حق ندارد از این نرخ تخلف کند».1
 
پاسخ سنا به شاه: انقلابِ اصیل ایران به رهبری شاه و با شکستن رسوم کهنه به ثمر رسیده است!
اعضای هیئت رئیسه سنا پیش از ظهر روز پنجشنبه در کاخ سفید سعدآباد به حضور شاه رسیده و رئیس مجلس سنا پاسخ این مجلس را به خطابه افتتاحیه شاه معروض داشت.
در این پاسخ آمده است: گشایش دوازدهمین دوره اجلاسیه مجلس سنا از طرف ذات اقدس همایون که بارزترین نشانه نیات مقدس شاهانه در تأیید مبانی مشروطیت ایران است موجب کمال افتخار و سرافرازی عموم نمایندگان مجلس سنا گردیده و قبل از هر چیز لازم می‌دانند از توجهات خاص شاهنشاه نسبت به اصول و ارکان مشروطیت، مخصوصا عنایاتی که همواره و در هر حال و زمان نسبت به اجرای قانون اساسی مبذول می‌فرمایند سپاس‌گزاری قلبی و واقعی خود را به پیشگاه مبارک تقدیم دارند.
ما معتقدیم تنها مشیت الهی و همت شاهنشاه باعث شده که ما در انقلاب اصیل خویش برای از بین بردن رسوم و عادات کهنه قرون وسطایی و حفظ حقوق محرومین و اجرای عدالت و برابری حقوق اجتماعی چنین توفیق عظیمی پیدا کرده و توانسته‌ایم انقلاب اصیل خود را با ارشاد و ابتکار شاهنشاه پیش ببریم.
 
ملت ایران سپاس‌گزار است که شاه او را در زمره ملل پیشرفته جهان قرار داده است!
ملت ایران از اینکه در اثر توجهات و کوشش‌های شبانه‌روزی و مداوم شاهنشاه از هر جهت تدابیر لازم برای ترقی کشور و پیشرفت در کلیه شئون اجتماعی اتخاذ شده و از اینکه با ترسیم نقشه‌های عاقلانه و منطبق با ترقیات امروزه زمینه‌های مساعد برایش فراهم گردیده که در زمره ملل پیشرفته و مرفه جهان قرار گیرد همیشه سپاس‌گزار است.2
 
کنفرانس وزیران سه کشور در تهران تشکیل می‌شود
شورای وزیران سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان روز پنجشنبه 22 مهرماه، به ریاست حسنعلی منصور، نخست‌وزیر، در تهران تشکیل خواهد شد.
به همین مناسبت هیئت نمایندگی ترکیه به ریاست جمال ارکین، وزیر امور خارجه ترکیه، و هیئت نمایندگی پاکستان به ریاست ذوالفقار علی بوتو، وزیر امور خارجه پاکستان، روز چهارشنبه 21 مهر وارد تهران می‌شوند.
 
سفر درمانی رئیس مجلس به اروپا و آمریکا!
ساعت 1:30 بامداد دیروز مهندس عبدالله ریاضی، رئیس مجلس شورای ملی، به اتفاق متولی‌باشی نماینده مشکین‌شهر عازم فرانسه شد.
رئیس مجلس شورای ملی دو روز در پاریس اقامت خواهد کرد و ترتیب بستری شدن و معالجه دست آقای متولی‌باشی را که در حادثه تصادف اتوبوس صدمه دیده خواهد داد و سپس عازم آمریکا خواهد شد.
مهندس ریاضی در بیمارستان «راچستر»، برای معاینه کامل طبی بستری خواهد گردید و سپس در مراسم تحویل کشتی اهدایی آمریکا به ایران که به نام برادر وی «ستوان ریاضی» نامیده می‌شود شرکت خواهد کرد.
رئیس مجلس شورای ملی اوایل آبان‌ماه به تهران باز می‌گردد.3
خبر دیگر اینکه دکتر حسین خطیبی، نایب رئیس مجلس شورای ملی و مدیر عامل جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران که مدت یک ماه و نیم در اروپا اقامت داشت، دیشب به تهران بازگشت.4
 
در مذاکرات اردشیر زاهدی در لندن گفته شد: روابط ایران و انگلیس هیچ وقت بهتر از امروز نبوده است!
رادیو لندن در بخش فارسی برنامه خود اطلاع داد: مهندس اردشیر زاهدی، سفیر کبیر ایران در لندن، روز پنجشنبه با باتلر، وزیر خارجه انگلیس، ملاقات کرد.
سخنگوی سفارت ایران بعد از این ملاقات اعلام کرد که مذاکرات نیم‌ساعته سفیر کبیر ایران و وزیر امور خارجه انگلستان صمیمانه و به طور کلی مربوط به امور خاورمیانه بوده است.
سفیر کبیر ایران و وزیر امور خارجه انگلستان متفق بودند که روابط میان دو کشور هیچ وقت از حال حاضر بهتر نبوده است.5
 
از ورود محصلین بی‌استعداد به دبیرستان جلوگیری می‌شود!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: امروز کسب اطلاع شد در کمیسیونی که با شرکت عده‌ای از فرهنگیان مطلع برای تجدید نظر در وضع تعلیماتی فرهنگ کشور تشکیل شده است اعضای کمیسیون در نظر گرفته‌اند که برای اصلاح وضع تحصیلات متوسطه و بالا بردن سطح معلومات دانش‌آموزان به مقامات وزارت فرهنگ پیشنهاد نمایند که در ایران نیز مانند سایر کشورهای مترقی آن دسته از دانش‌آموزانی که دارای استعداد کافی برای ادامه تحصیلات متوسطه نیستند پس از خاتمه تحصیلات ابتدایی به مدارس حرفه‌ای راهنمایی شوند و مدارس متوسطه اختصاص به آن دسته از دانش‌آموزانی داشته باشد که دارای استعداد کافی هستند.6
 
استاد دانشگاه در یک تصادف کشته شد
بامداد دیروز در یک حادثه رانندگی در خیابان تهران نو دکتر محمدابراهیم آیتی استاد 51 ساله رشته تاریخ اسلام و فقه و حدیث دانشکده معارف اسلامی و الهیات کشته و محمدسعید فرزند پانزده‌ساله وی مجروح گردید.7
 
روزنامه اطلاعات، 18 مهر 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcdfx0f.yt09o6a22y.html
iichs.ir/vdcdfx0f.yt09o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما