معاون وزیر فرهنگ: دریافت شهریه از محصلین بی‌بضاعت ظلم است!/منصور: با سیاست‌بافی نمی‌توان جلوی پیشرفت ایران را گرفت!/«دیگر زمان عوامفریبی و کهنه پرستی سپری شده است»!/«محله عرب‌ها محله‌ای بزرگ و مدرن می‌شود»!/توقیف بازرگان ایرانی در آمریکا!
6 تیر 1343
معاون وزیر فرهنگ: دریافت شهریه از محصلین بی‌بضاعت ظلم است!
دکتر سام، معاون وزارت فرهنگ، امروز پیرامون اخذ شهریه از محصلین دبیرستان‌های دولتی برای سال تحصیلی 44-1343 اظهار داشت: دریافت شهریه از محصلین یک موضوع ساده و کوچکی نیست که بدون مطالعه و بررسی کافی روی آن تصمیم گرفت.
مدتی است که مقامات مسئول مشغول مطالعه در اطراف این موضوع مهم و اساسی می‌باشند و علاوه بر آن خودم به اتفاق چهار تن از افراد مطلع و بصیر فرهنگی که مدت‌ها در این امر تجربیاتی داشته و به امور اجتماعی کاملا وارد هستند طرح جامعی تهیه کرده‌ایم که تسلیم این کمیسیون شده است تا در کمیسیون نهایی که تا یکی دو روز اخیر تشکیل خواهد شد با نظرات افراد کمیسیون بررسی گردد و تا یک طرح جامعی برای دریافت شهریه از محصلین دور از هر جنجالی از آب در بیاید.
دکتر سام اضافه کرد: مبنای این طرح بر این نهاده شده که دریافت شهریه از محصلین نقاط مختلف شهر تهران و حتی شهرستان‌ها فرق خواهد کرد؛ مثلا از محصلی که در خیابان تخت جمشید ساکن است باید شهریه بیشتری گرفت، ولی در نازی‌آباد تهران من اشخاصی را می‌شناسم که با ماهی 60 الی 70 تومان زندگی خود را می‌چرخانند. گرفتن شهریه زیاد از این عده ظلم خواهد بود، ولی به‌هرحال امسال سعی خواهد شد که دریافت شهریه از محصلین برخلاف سال‌های گذشته عادلانه باشد.1
 
منصور: با سیاست‌بافی نمی‌توان جلوی پیشرفت ایران را گرفت!
نخست‌وزیر و همراهان ساعت 9:15 روز پنجشنبه از تهران به اصفهان عزیمت کردند و در ساعت 10:15 به فرودگاه اصفهان رسیدند.
منصور، دبیر کل حزب ایران نوین، خطاب به مردم گفت: هر روز در تاریخ یک کشور نمی‌شود رژیم اقتصادی و اجتماعی را تغییر داد. یک بار در تاریخ قرن معاصر ما به دست توانای شهریار ما پایه‌گذاری انقلاب عظیمی شده است. این اصول ترسیم شده و بر طبق آن برنامه حزب ایران نوین تنظیم گردیده و توانسته‌ایم نیروی دولت را از افرادی که نمی‌توانند در این راه به طور مستقیم و صریح و روشن فکر بکنند به تدریج پاک بکنیم و خدمت‌گزاران این مملکت را تقویت کنیم و در رأس کارهای حساس بگماریم. این زمان لازم دارد تا بتوان این هدف‌های انقلاب را به ثمر رسانید و ما از تمام نیروهای علمی، مادی و معنویت ملت در راه نوسازی یک ایران جدید همت بگماریم.
 
«دیگر زمان عوامفریبی و کهنه پرستی سپری شده است»!
ما تاکنون توانسته‌ایم قلوب روستاییان را در شرکت‌های تعاونی روستایی سراسر ایران جلب بکنیم. آیا شما نیستید که آزادانه به حزب ایران نوین پیوسته‌اید؟! آیا شما کارگران ایران نیستید که آزادانه تشخیص داده‌اید که این خدمت‌گزاران جز صداقت و امانت و درستی و پیروی از اصول و هدف‌های صحیح انقلاب شاهنشاه ایران راهی ندارند؟! آیا شما نیستید که اجازه نخواهید داد که کسانی در هر مقام و در هر منزلت و در هر لباس و در هر صورت برخلاف راه و روش دنیای امروز مترقی ایران قدم بردارند؟!2
شما هستید که با مشت گره‌کرده پشت دولت حزب و بالمآل رهبر خود شاهنشاه ایران ایستاده‌اید تا به بدخواهان و حسودان و شایعه‌پردازان بفهمانید که دیگر زمان عوام‌فریبی و کهنه‌پرستی سپری شده است. این کلمه را من بارها گفته‌ام ولی متأسفانه هنوز خیال می‌کنند که افکار و عقاید عمومی در اتاق‌های دربسته و زندگی‌های مجلل و افکار ناقص دور از دنیای امروز و دور از دنیای مترقی ایران نوین می‌تواند باز هم در حال ملت ایران تأثیر کند. اینها همه در اشتباه هستند.
این راه را دیگر با دسته‌بندی و سیاست‌بافی نمی‌شود منحرف کرد و دیگر کسانی نمی‌توانند جز با داشتن نیرویی مانند شما بر این ملت حکومت بکنند.3
 
«محله عرب‌ها محله‌ای بزرگ و مدرن می‌شود»!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: شهرداری تهران مطالعات مقدماتی خود را روی پرونده محله عرب‌ها انجام داده است.
به موجب طرح موجود خیابان‌های سعدی و شمال دادگستری در داخل این محله پیش رفته و در وسط آن میدان عریضی احداث می‌گردد.
شهرداری در حال حاضر برای اجرای طرح احتیاج به کمک سازمان برنامه دارد که قرار است با کسب نظر نخست‌وزیر در این مورد اقدام شود.
 
توقیف بازرگان ایرانی در آمریکا!
«آسوشیتدپرس» 26 ژوئن از نیویورک گزارش داد مأمورین اف.بی.آی منوچهر اعدل، تبعه 37 ساله ایران، را بازداشت کردند.
اتهام وی تهیه بارنامه جعلی و اسناد دیگر و تسلیم آنها به یکی از بانک‌های نیویورک است.
منوچهر اعدل می‌خواسته بدین ترتیب عایدات حاصله از فروش پولادی را که طبق برنامه کمک خارجی صورت گرفته بود به نفع خود برداشت کند.
اگر اتهام وی در دادگاه ثابت شود، محکومیت وی حداکثر پنج سال زندان و یا پنج‌هزار دلار جریمه و یا هر دوی آنها خواهد بود.4
 
روزنامه اطلاعات، 6 تیر 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdciz3az.t1azy2bcct.html
iichs.ir/vdciz3az.t1azy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما