شاه مسیر مسابقات اسکی بانوان را آزمایش و از آن اعلام رضایت کرد!/ضرب‌الاجل وزارت بهداری به داروسازان/دستور وزیر و مخالفت مدیران برخی مدارس؛ تنها 10 درصد آنها قادر هستند یک دست لباس تهیه کنند!/95 درصد مردم قادر به تأمین هزینه تحصیل فرزندانشان نیستند!/پول‌های بدون خدماتی که اداره برق از مردم می‌گیرد!/ورود هیئت اقتصادی آلمان به ایران/بانکداری فعلی کشور زیان‌آور است
9 بهمن 1342
شاه مسیر مسابقات اسکی بانوان را آزمایش و از آن اعلام رضایت کرد! روزنامه «اطلاعات» به نقل از آسوشیتدپرس، رویترز و یونایتدپرس نوشت: شاهنشاه و شهبانوی ایران که برای حضور در مسابقات اسکی اینسبروک وارد این شهر شده‌اند مورد استقبال گرم اتریشی‌ها و ایرانیان قرار گرفتند.
شاهنشاه ایران دیروز مسیر مسابقات المپیک اسکی بانوان را مورد آزمایش قرار دادند و بعدا گفتند که از آن خیلی راضی هستند.
 
ضرب‌الاجل وزارت بهداری به داروسازان روزنامه «اطلاعات» نوشت: با اینکه داروسازان اعلام کرده‌اند که عده‌ای از واردکنندگان سود دارو را افزایش داده‌اند، ولی مسئله تحریم دارو همچنان به وضع خود باقی است و فقط چند قلم از اقلام تحریم‌شده بعد از توافق با واردکننده مربوط از تحریم خارج شده است.
امروز یک مقام مسئول وزارت بهداری گفت: چون پیش‌بینی می‌شد که داروسازان یا واردکنندگان دارو سر تقسیم منافع با هم کنار بیایند وزارت بهداری مداخله نکرد، ولی اگر قرار باشد این اختلاف در جهت خلاف اصول و نگرانی مردم پیش برود وزارت بهداری مجدانه اقدام خواهد کرد و تا پایان ماه جاری فرصت باقی است تا این مسئله بین واردکنندگان و داروخانه‌ها حل شود.
  دستور وزیر و مخالفت مدیران برخی مدارس؛ تنها 10 درصد آنها قادر هستند یک دست لباس تهیه کنند! پرویز خانلری، وزیر فرهنگ، طی بخشنامه‌ای به کلیه رؤسای دبیرستان‌های پسرانه در سراسر کشور دستور داد که دانش‌آموزان دبیرستان‌ها به لباس‌های متحدالشکل و رنگ مشخصی که برای هر دبیرستان تعیین می‌شود ملبس شوند.
رئیس دبیرستان اقبال آشتیانی دراین‌باره اظهار داشت: دستور آقای وزیر را نمی‌توان در مورد دانش‌آموزان این دبیرستان که همه آنها از افراد بی‌بضاعت هستند عملی کرد.
سرمدی، رئیس دبیرستان حکیم نظامی، نیز گفت: ما هزار و چند صد دانش‌آموز در این دبیرستان داریم و من که پانزده سال است مدیر این دبیرستان هستم همه‌ساله بعد از عید صحنه‌های بسیار تأثرآوری را مشاهده می‌کنم. این هزار و چند صد نفر شاگرد فقط صدی ده آنها قادر هستند که برای عید یک دست لباس تهیه کنند و وقتی بعد از 13 نوروز با این لباس‌های نو به مدرسه می‌آیند بقیه هزار و خورده‌ای دانش‌آموز درحالی‌که اشک در چشمانشان جمع شده با گردن کج به لباس‌های این عده از دانش‌آموزان با حسرت نگاه می‌کنند؛ زیرا همه آنها با لباس‌های مندرس چند سال پیش بعد از تعطیلات نوروز به مدرسه می‌آیند و اولیای آنها قادر نیستند که حتی یک دست لباس برای فرزندان خود فراهم کنند.
 
95 درصد مردم قادر به تأمین هزینه تحصیل فرزندانشان نیستند! والدین یکی از دانش‌آموزان نیز گفت: 95 درصد از مردم برای خرج تحصیل فرزندان خود لنگ هستند.1
  پول‌های بدون خدماتی که اداره برق از مردم می‌گیرد! سناتور صفوی در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز مجلس سنا گفت: بنده اینجا چند کلمه‌ای می‌خواستم راجع به کار کارخانه برق و گرفتاری مردم تهران و شمیران که از کار برق دارند عرض کنم. در غیاب انجمن [شهر] کارخانه برق یک مقرراتی تنظیم می‌کند و به موقع اجرا  می‌گذارد که اسباب زحمت مردم می‌شود و پول‌های زیادی از مردم می‌گیرند و مبلغی هم به عنوان وام در ابتدای امر از هر متقاضی برق مطالبه می‌کنند و می‌گیرند که مسترد نمی‌کنند موارد دیگری هم می‌گیرند که می‌خواستم چند کلمه‌ای راجع به آن عرض کرده باشم.
یک روز آقایان تشریف ببرند به بنگاه برق ببینند که واقعا مردم در چه زحمتی هستند. برق گرچه بهشان چیزی هم نداده اگر دو روز از تاریخ پرداخت پولشان بگذرد فورا قطع می‌کنند و یک مبلغی از آنها می‌گیرند تا دوباره بیایند وصل بکنند.2
  ورود هیئت اقتصادی آلمان به ایران روزنامه «کیهان» نوشت: ساعت 11 دیشب اعضای هیئت اقتصادی آلمان برای امضای قرارداد سرمایه‌گذاری ایران و آلمان وارد تهران شدند.
کورت دانیل، رئیس هیئت نمایندگی آلمان، نیز فردا شب به تهران می‌آید.
از شنبه هفته آینده مذاکرات هیئت اقتصادی اعزامی آلمان غربی با مقامات اقتصادی ایران پیرامون تضمین سرمایه‌گذاری آلمان در ایران شروع می‌شود.
به قرار اطلاع، ایران در نظر دارد طی مذاکراتی که با آلمان شروع می‌کند برای سرمایه آلمانی‌هایی که مایل به فعالیت‌های تجاری و صنعتی و کشاورزی در ایران باشند تسهیلات خاصی فراهم کند؛ من‌جمله امکان دارد آلمان‌ها در مورد سرمایه‌گذاری از اصل کامله‌الوداد استفاده کنند.
  بانکداری فعلی کشور زیان‌آور است حسین خدادوست، مدیر عامل بانک بیمه بازرگانان، در مورد ادغام بانک‌ها گفت: من معتقدم اگر بانک‌ها رقابت نامشروع خود را کنار بگذارند و هر دو یا سه بانک در یکدیگر ادغام شوند و به سوی یک رشته تخصصی فعالیت‌های خود را سوق دهند، علاوه بر اینکه امور بانکی و سیستم آن در کشور ما نضج خواهد گرفت، سود ویژه بانک‌ها نسبت به وضع موجود نیز بالا خواهد رفت.
وی افزود : اگر بانک‌ها راضی نشوند که دوستانه با هم کنار بیایند، سیستم بانکی در کشور ما مضمحل خواهد شد. من معتقدم بانک‌ها باید برای نجات سیستم بانکی مسئله ادغام را قبول کنند؛ زیرا راهی غیر از این وجود ندارد.
وی تأکید کرد: نفع بانک ها در ادغام است و ادامه سیستم فعلی بانکداری زیان‌آور خواهد بود.3
 

https://iichs.ir/vdch.-n6t23nmqftd2.html
iichs.ir/vdch.-n6t23nmqftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما