«اضافات و ترفیعات همه اقشار پرداخت شده جز فرهنگیان»!/لایحه‌ای برای دریافت اعتبار از آمریکا، شوروی و انگلیس!/رئیس بانک مرکزی به اروپا رفت!/مذاکرات نفتی لندن پایان یافت/هیئتی از مقامات نفتی رومانی به تهران خواهد آمد/اطلاعیه جمعیت «شیر و خورشید سرخ» درباره زلزله لار/واردات کشور نسبت به سال پیش بالا رفت!/واکسن ساخت آمریکا بر روی کودکان ایرانی آزمایش خواهد شد!/شیوع سرخک در اطراف کنگاور
10 دی 1343
«اضافات و ترفیعات همه اقشار پرداخت شده جز فرهنگیان»!
روزنامه «کیهان» نوشت: در شماره دیروز از قول سخنگوی وزارت فرهنگ نوشتیم که برای اعتبار ترفیعات و اضافات فرهنگیان مبلغ هفتصدمیلیون ریال در بودجه 1344 منظور شده است و پرداخت اضافات و ترفیعات فرهنگیان سال آینده قطعیت خواهد یافت.
به دنبال اعلام خبر مربوط به اضافات و ترفیعات فرهنگیان دیروز نمایندگان فرهنگیان در نخست‌وزیری اجتماع کرده و تقاضای ملاقات با آقای نخست‌وزیر [: حسنعلی منصور] را داشتند.
نمایندگان فرهنگیان طی نامه‌ای به نخست‌وزیر نوشته‌اند که اضافات و ترفیعات بیشتر وزارتخانه‌ها که به تصویب مجلسین رسیده و قرار بود از آغاز سال 1343 داده شود از اول سال جاری تا آذرماه پرداخت شده، ولی پرداخت اضافات و ترفیعات فرهنگیان را موکول به سال 1344 کرده‌اند و بدین ترتیب یک سال ترفیعات فرهنگیان از بین رفته است.
«کیهان» در ادامه گزارش خود نوشت: امروز اطلاع یافتیم که تقاضای فرهنگیان در کمیسیونی در نخست‌وزیری مورد بررسی قرار می‌گیرد. گویا دولت تصمیم دارد راه حلی برای پرداخت اضافات و ترفیعات سال 1343 فرهنگیان پیدا کند.
تقاضای فرهنگیان در هیئت وزیران مورد بررسی قرار خواهد گرفت و چنانچه از بودجه عمومی کشور راه حلی برای پرداخت به نظر برسد پس از تصویب پرداخت اضافات و ترفیعات فرهنگیان به مرحله اجرا گذارده خواهد شد.1
 
لایحه‌ای برای دریافت اعتبار از آمریکا، شوروی و انگلیس!
«برای اجرای طرح توسعه برق و هواپیمایی» لایحه تحصیل اعتبار از آمریکا، شوروی و انگلیس تقدیم مجلس شد.
78 میلیون دلار اعتبار از منابع مختلف دولت آمریکا و 2 میلیون و 146 هزار دلار اعتبار از شوروی و 2 میلیون لیره استرلینگ افزایش اعتبار از دولت انگلستان گرفته شده است.2
 
رئیس بانک مرکزی به اروپا رفت!
مهدی سمیعی، رئیس کل بانک مرکزی ایران، دیروز به رم عزیمت کرد.
سمیعی یک هفته در رم توقف می‌کند و پیرامون امور بانک مرکزی با مقامات مربوطه به مذاکره خواهد پرداخت.
 
مذاکرات نفتی لندن پایان یافت
مذاکرات ایران و کنسرسیوم بین‌المللی نفت ایران در لندن خاتمه یافت و قرار شد این مذاکرات در آینده نزدیک مجددا آغاز شود.
نیمه‌شب دیشب امیرعباس هویدا و هیئت نفتی ایران وارد تهران شدند. این هیئت مدت ده روز در لندن برای انعقاد قرارداد متمم با کنسرسیوم مشغول مذاکره بوده است.
مذاکرات لندن بر خلاف انتظار آخرین مذاکرات نبود. کمپانی‌ها در پیشنهاد خود به اوپک اعلام داشتند که بهره مالکانه را از سالی می‌پردازند که مذاکرات مربوط به آن در همان سال خاتمه یابد. به همین جهت در محافل نفتی پیش‌بینی می‌شد که مذاکرات لندن آخرین مذاکرات باشد، اما معلوم شد این شرط، شرط آغاز مذاکرات بود نه پایان آن؛ به همین جهت مذاکرات مربوط به بهره مالکانه در تهران یا لندن دوباره تعقیب خواهد شد.
 
هیئتی از مقامات نفتی رومانی به تهران خواهد آمد
برای اوایل بهمن‌ماه هیئتی از مقامات نفتی رومانی بنا به دعوت قبلی دکتر منوچهر اقبال، رئیس هیئت‌مدیره و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، وارد تهران خواهد شد.
ریاست هیئت با وزیر بازرگانی خارجی رومانی است. قائم‌مقام وزیر نفت رومانی نیز عضویت هیئت را دارد.
طبق برنامه‌ای که برای هیئت مزبور تهیه شده اعضای هیئت در مدت اقامت خود در ایران از تأسیسات نفتی جنوب ایران بازدید به عمل خواهند آورد و در تهران نیز با مقامات دولتی ملاقات خواهند کرد.
 
اطلاعیه جمعیت «شیر و خورشید سرخ» درباره زلزله لار
جمعیت «شیر و خورشید سرخ» طی اطلاعیه‌ای تصریح کرد: به موجب گزارشی که از نخستین گروه امدادی شیر و خورشید سرخ از دو دهکده فدویه و گرمشت واقع در حوالی لار رسیده است بر اثر زلزله‌های متناوبی که از روز 2 دی‌ماه به مدت چند روز در آن منطقه حادث گردیده است قسمتی از 43 خانه ساکنان دو دهکده مزبور ویران شده است. در این دو قریه روی هم 255 نفر زندگی می‌کنند که خوشبختانه بر اثر این حادثه هیچ گونه تلفات جانی و جراحت بدنی ندیده‌اند.
 
واردات کشور نسبت به سال پیش بالا رفت!
در شش‌ماهه اول سال جاری جمع واردات کشور به ۲۵ میلیارد و 400 میلیون ریال بالغ شده است. این رقم نسبت به واردات مدت مشابه در سال گذشته فزونی قابل توجهی داشته است.
در سال گذشته جمع واردات کشور در شش‌ماهه اول سال کمی بیش از 16 میلیارد و ۹۱۸ میلیون ریال بوده است و با این ترتیب افزایش واردات در سال جاری بیش از ۸ میلیارد ریال بوده است.
ارقام نشان می‌دهد که در شش‌ماهه اول سال جاری 4 میلیارد و 600 میلیون ریال ماشین‌آلات و قطعات منفصله وارد کشور شده است.
 
واکسن ساخت آمریکا بر روی کودکان ایرانی آزمایش خواهد شد!
وزارت بهداری از دو کمپانی آمریکایی سازنده واکسن سرخک خواسته است که واکسن سرخک را برای آزمایش روی کودکان ایرانی ارسال دارند، تا در صورتی که آزمایش رضایت‌بخشی باشد اجازه ورود واکسن به ایران داده شود.
واکسن‌های آزمایشی که به مقادیر زیاد از طرف کمپانی‌ها به طور رایگان در اختیار وزارت بهداری قرار می‌گیرد در دهات آلوده به سرخک مصرف خواهد شد.
در حال حاضر مجموع بیماران مبتلا به سرخک در سراسر کشور 20 هزار و 710 نفر است.
 
شیوع سرخک در اطراف کنگاور
بیماری سرخک سراسر بخش وسیع کنگاور را فرا گرفته و اغلب کودکان اهالی به این بیماری دچار می‌باشند.
بیماری سرخک تنها در قریه «حصار» از توابع کنگاور چهار نفر را کشته و به طور دقیق پنجاه نفر را مبتلا کرده است. اهالی تقاضای بذل توجه دارند.3
 
روزنامه اطلاعات، 10 دی 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcayyn6.49noe15kk4.html
iichs.ir/vdcayyn6.49noe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما