برکناری خروشچف چه تأثیری در سیاست ایران می‌گذارد؟!/شیخ‌نشین‌های خلیج فارس به دنبال ساختمان در شمال ایران!/هنرمندانی که برای جشن تولد شاه افغانستان به کابل رفتند!/نسل جوان در ایران تشنه، نگران و بی‌هدف است!/ساخت سد دیگر کافی است، الان چاه بکنید!
1 آبان 1343
برکناری خروشچف چه تأثیری در سیاست ایران می‌گذارد؟!
«سپید و سیاه» نوشت: هفته گذشته حوادث بزرگی که یکی پس از دیگری، آن هم در ظرف تقریبا 24 ساعت در شوروی و انگلستان و چین رخ داد که تقریبا تمام مسائل را در سراسر جهان تحت‌الشعاع قرار داد و طبعا در ایران نیز موضوع مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت که هنوز هم ادامه دارد.
احتمال دارد در کادر سیاسی انگلیس در اغلب نقاط جهان و من‌جمله در خاورمیانه و ایران تغییراتی حاصل شود و دیپلمات‌های وابسته به حزب کارگر جای محافظه‌کاران را به حکم پرنسیب‌های حزبی و سیاسی اشغال نمایند. اما در مورد کادر سیاسی شوروی گمان نمی‌رود تغییراتی رخ بدهد.
هنوز مسئله تغییرات مهم در کادر رهبری حزب کمونیست شوروی در تمام مراحل مورد بحث و گفت‌وگو قرار دارد و انواع تفسیر و تعبیر در این باب رایج است در حالی که نسبت به اساس برکناری خروشچف تا این ساعت با قاطعیت و درستی مطلبی بروز نکرده است.
محافل مطلع گفته‌اند تغییرات در کادر رهبری شوروی هر چه باشد در سیاست آن دولت نسبت به روابط با کشورهای همسایه تغییری به‌وجود نخواهد آمد به‌خصوص که از جانب زمامداران فعلی شوروی تعلیمات خاصی به سفرای آن کشور داده شده که این مطلب را به اولیای کشورهایی که در آن مقیم هستند برسانند.
 
شیخ‌نشین‌های خلیج فارس به دنبال ساختمان در شمال ایران!
«سپید و سیاه» نوشت: تمایل فرمانروایان و حکام و امرای شیخ‌نشین‌های خلیج فارس به گسترش روابط با ایران هر روز بیشتر می‌شود.
صحبت از این است که شیوخ خلیج قلبا مایل‌اند فصولی از سال را در ایران بگذرانند و روی همین اصل است که گفته شده چند تن از آنها تصمیم دارند اراضی و حتی ساختمان‌هایی در ایران برای خود آماده داشته باشند که در تابستان مخصوصا از آنها استفاده کنند. بعید نیست این منظور در نقاط ساحلی شمال عملی گردد.
 
هنرمندانی که برای جشن تولد شاه افغانستان به کابل رفتند!
«سپید و سیاه» نوشت: به‌تدریج روابط فیمابین ایران و افغانستان رو به توسعه می‌رود و در این راه گام‌هایی نیز برداشته شده است. چند روز قبل هیئتی از هنرمندان ایرانی برای شرکت در مراسم جشن تولد اعلیحضرت پادشاه افغانستان روانه کابل شدند. قرار بود هنرمندان مزبور اول این هفته تهران برگردند ولی اقامت آنها در کابل چند روزی تمدید یافت و موجبات فروش مقدار زیادی سیمان از ایران به افغانستان نیز فراهم شده است.
 
نسل جوان در ایران تشنه، نگران و بی‌هدف است!
«سپید و سیاه» نوشت: نسل جوان در محیط ما، یک نسل سرکش و تشنه و نگران و بی‌هدف تشخیص داده شده است. اکنون ثابت گردیده که مسئله جوانان در ایران مسئله‌ای نیست که بتوان آن را سرسری حساب کرد یا نادیده انگاشت.
چندی است صحبت از تهیه طرح‌هایی به میان آمده که با اجرای آن بتوان برای همیشه تکلیف مسئله جوانان را روشن نموده و کسانی که مأمور انجام این کار شده‌اند می‌گویند: هدف این است که عملا جوانان را وارد معرکه زندگی کنیم، آنها را با مشکلات اجتماع آشنا سازیم، سرگرمی‌های آموزنده و مفید برای آنان ایجاد نماییم و بالاخره در یک مسیر صحیح، جوانان را برای فردای مملکت مجهز کنیم.
 
ساخت سد دیگر کافی است، الان چاه بکنید!
«سپید و سیاه» نوشت: به قرار اطلاع وزارت کشاورزی و سازمان برنامه مطالعاتی درباره استفاده از آب‌های زیرزمینی آغاز کرده‌اند.
مطلعین و متخصصین اظهار عقیده کرده‌اند که ساختمان سد در ایران دیگر کافی است و برای سایر قسمت‌ها با حفر چاه‌های عمیق در کلیه نقاط کشور مسئله آب را می‌توان حل کرد.1
 

 
https://iichs.ir/vdcceiqs.2bqe48laa2.html
iichs.ir/vdcceiqs.2bqe48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما