گزارش کنفرانس تهران برای وزرای خارجه سه کشور/بازگشت سفیر کبیر شوروی به ایران/نماینده دائمی ایران در اوپک/بعید نیست قیمت گوشت با واردات ارزان شود!/پرونده‌دارها در رأس مشاغل مهم هستند!/وضع مالی بانک صادرات و معادن قابل تأمل است/کمپانی لاستیک‌سازی جنرال آمریکا مشغول احداث کارخانه در ایران!
13 شهریور 1343
گزارش کنفرانس تهران برای وزرای خارجه سه کشور
«تهران‌مصور» نوشت: جلسات کنفرانس تهران تا روز چهارشنبه این هفته ادامه یافت و گزارش‌هایی برای رؤسای امور عمرانی و برنامه سه کشور تهیه گردید.
از پاکستان سیدحسین حق، رئیس سازمان برنامه، و از ترکیه، وزیر دارایی آن کشور، به زودی برای بررسی این گزارش‌ها وارد تهران خواهند شد و از روز یکشنبه جلسات خود را تشکیل خواهند داد.
پس از تصویب گزارش‌ها، وزرای مزبور این طرح‌ها را برای کنفرانس وزیران خارجه سه کشور آماده خواهند کرد و در صورتی که کنفرانس آن را تصویب نمود، پس از موافقت سران سه کشور وارد مرحله عمل خواهد گردید.
 
بازگشت سفیر کبیر شوروی به ایران
«تهران‌مصور» نوشت: به قرار اطلاع زائیتسف، سفیر کبیر شوروی در ایران که برای استفاده از دو ماه مرخصی خود به شوروی و سپس به کارلسباد و چکسلواکی سفر کرده بود، هفته آینده به تهران بازخواهد گشت.
زائیتسف که اکنون در مسکو به سر می‌برد، با قطار به تهران خواهد آمد.
 
نماینده دائمی ایران در اوپک
«تهران‌مصور» نوشت: در این هفته مهندس همایون زند، که از رؤسای عالی‌رتبه شرکت ملی نفت بود، به سمت نماینده دائمی ایران در دبیرخانه کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) منصوب گردید.
مهندس زند در مذاکرات آینده اوپک به نمایندگی از طرف ایران شرکت خواهد کرد.1
 
بعید نیست قیمت گوشت با واردات ارزان شود!
«سپید و سیاه» نوشت: به قرار اطلاع شهرداری در نظر دارد به محض ورود گوسفندان خریداری شده از ترکیه قیمت گوشت را تقلیل دهد و چون حمل گوسفندان به طرف تهران شروع شده بعید نیست در چند روز آینده قیمت گوشت از نرخ فعلی هم باز تقلیل پیدا کند.
 
پرونده‌دارها در رأس مشاغل مهم هستند!
«سپید و سیاه» نوشت: بیانات صریح نخست‌وزیر [: حسنعلی منصور] در مورد طرد کارمندان ناصالح از دستگاه‌های دولتی موجب شده است که ادارات و وزارتخانه‌ها سعی نمایند از انتصاب کارمندانی که دارای پرونده‌هایی در دیوان کیفر هستند خودداری نمایند.
به قرار اطلاع هم‌اکنون عده‌ای از کارمندانی که دارای پرونده هستند در أس مشاغل مهم قرار دارند و ممکن است این عده تا وقتی که تکلیفشان قطعا از طرف دادگستری تعیین نشود از کار برکنار شوند.2
 
وضع مالی بانک صادرات و معادن قابل تأمل است
«تهران‌مصور» نوشت: به طوری که اطلاع حاصل شده وضع مالی بانک صادرات و معادن ایران به صورت قابل تأملی درآمده است.
این بانک بر طبق قراردادهایی که با بعضی از ادارات منعقد کرده قرار بوده است وام‌هایی به کارمندان آنها بپردازد، لیکن از اجرای قرارداد خودداری نموده است.
بعضی از محافل اقتصادی معتقدند که گسترش خارج از حد بانک صادرات و معادن و مخارج گزافی که تشکیلات آن به‌وجود آورده موجب آن شده است که در وضع اعتباری بانک مزبور تزلزلی به‌وجود بیاید.
 
کمپانی لاستیک‌سازی جنرال آمریکا مشغول احداث کارخانه در ایران!
«تهران‌مصور» نوشت: کمپانی بین‌المللی لاستیک‌سازی جنرال آمریکا، که از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین کارخانه‌های لاستیک‌سازی دنیاست، مشغول احداث کارخانه لاستیک‌سازی عظیمی در ایران شده است و ظاهرا تا فروردین‌ماه آینده بهره‌برداری از آن آغاز خواهد گردید.
در این کارخانه عظیم جمعا هفتصدمیلیون ریال سرمایه‌گذاری شده که 68 درصد آن متعلق به سرمایه‌داران ایرانی است.3
 
محمدرضا پهلوی و اعضای هیئت ایرانی شرکت‌کننده در کنفرانس سران سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان در استامبول (29 تیر 1343)
محمدرضا پهلوی و اعضای هیئت ایرانی شرکت‌کننده در کنفرانس سران سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان در استامبول (29 تیر 1343)
شماره آرشیو: 124776-275م
 
https://iichs.ir/vdcg7q9q.ak9nx4prra.html
iichs.ir/vdcg7q9q.ak9nx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما