«جهان به انتخاب گلدواتر یک‌صدا اعتراض کرد»!/اصلاح وضع مالیاتی پیشه‌وران مورد قبول دولت قرار گرفت/نخست‌وزیر به کاغذبازی حمله کرد!/آمریکا به نیروی دریایی ارتش ناو گشتی می‌دهد!/درآمد اضافی نفت ایران در سال جاری!/فرانسه مجرمین فراری ایران را تحویل می‌دهد!
27 تیر 1343
«جهان به انتخاب گلدواتر یک‌صدا اعتراض کرد»!
روزنامه «اطلاعات» طی گزارشی درباره پیروزی گلدواتر در انتخابات کنوانسیون جمهوری‌خواهان نوشت: جهان به انتخاب گلدواتر یک‌صدا اعتراض کرد.
مطبوعات جهان می‌نویسند: با انتخاب گلدواتر کندی را دوباره کشتند!
حزب ابراهام لینکلن با انتخاب گلدواتر در سانفرانسیسکو خودکشی کرد و شکافی به وسعت اقیانوس اطلس بین آمریکا و اروپا ایجاد شد.
مفسر رادیو مسکو دیشب به مردم جهان اخطار کرد به دقت مراقب خود باشند!
گلدواتر پس از انتخاب شدن اعلام کرد: افراطی بودن گناه نیست و راکفلر به او پاسخ داد که نظریاتش خطرناک، بدون مسئولیت و ترس‌آور است.1
روزنامه «کیهان» نیز تیتر اصلی شماره امروز خود را به انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان در آمریکا اختصاص داده و با تیتر درشت نوشت: «جهان از انتخاب گلدواتر به وحشت افتاده است».2
 
اصلاح وضع مالیاتی پیشه‌وران مورد قبول دولت قرار گرفت
اصلاح وضع مالیاتی پیشه‌وران جزء در جلسه امروز مجلس سنا مورد قبول دولت قرار گرفت.
حسنعلی منصور، نخست‌وزیر، در جلسه فوق‌العاده امروز مجلس سنا قول داد که در لایحه جامع مالیاتی که به زودی تقدیم پارلمان خواهد گردید پیشه‌وران کم‌درآمد از مالیات معاف شوند.
 
نخست‌وزیر به کاغذبازی حمله کرد!
نخست‌وزیر هنگام گشایش کنفرانس گمرکی به کاغذبازی حمله کرد و گفت: اصول کهنه و فرسوده اداری باید از ادارات ریشه‌کن شود.
منصور، نخست‌وزیر، هنگام گشایش کنفرانس گمرکی اظهار داشت: باید کوشش کنیم که بین دولت و مردم همکاری نزدیک به‌وجود بیاید و هیچ دولتی نمی‌تواند در کارهایش موفق شود، مگر آنکه ملت از او حمایت نماید. وی به کاغذبازی در ادارات نیز شدیدا حمله کرد.
 
آمریکا به نیروی دریایی ارتش ناو گشتی می‌دهد!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: یک ناو گشتی از نوع «پی-اف-104» روز 31 تیرماه طی تشریفات خاص و با شکوهی که در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در چارلستون برگزار خواهد شد تحویل نیروی دریایی شاهنشاهی ایران خواهد گردید.
ناو گشتی مزبور از طرف نیروی دریایی شاهنشاهی ایران «نقدی» نامیده خواهد شد. ناخدایکم نقدی رئیس ستاد نیروی دریایی ایران بود که در حوادث جنگ جهانی دوم کشته شد.
 
درآمد اضافی نفت ایران در سال جاری!
در سال جاری ایران از منابع نفت خود قریب 68 میلیون دلار درآمد اضافی به‌دست خواهد آورد.
پیش‌بینی می‌شود ایران 23 تا 24 میلیون دلار دیگر هم تا پایان سال به‌دست آورد.
به این ترتیب نفت ایران در سال جاری قریب 90 میلیون دلار (6750 میلیون ریال) درآمد اضافی خواهد داشت.3
 
فرانسه مجرمین فراری ایران را تحویل می‌دهد!
دولتین ایران و فرانسه به زودی یک قرارداد تازه برای همکاری در امور فنی امضا می‌کنند.
این موضوع را امیرخسرو افشار، سفیر کبیر شاهنشاهی، طی یک مصاحبه بیان داشت و گفت: طرح این قرارداد در دست تهیه است و پس از امضای آن از طرف دولت فرانسه یک دفتر فنی در ایران دایر می‌شود و دولت ایران از نظریات و اطلاعات کارشناسان فرانسوی در امور مختلف استفاده خواهد کرد.
سفیر کبیر ایران در پاریس گفت: به غیر از اعتباری که چندی پیش دولت ایران از دولت فرانسه برای پروژه پتروشیمی و چند پروژه دیگر گرفت اعتبار جدیدی از آن دولت نخواسته است، اما روابط ایران و فرانسه و اصولا موقعیت ایران در حال حاضر در فرانسه طوری است که دولت ایران هر مقدار اعتبار و وامی که از فرانسه بخواهد در صورت ارائه پروژه‌های صحیح دولت فرانسه آن را در اختیار دولت ایران قرار خواهد داد.
وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: با امضای قرارداد استرداد مجرمین بین دو کشور و اجرای مفاد آن دولت ایران به وسیله سفارت کبرای شاهنشاهی در پاریس اقداماتی به عمل خواهد آورد تا مجرمین مزبور به ایران تحویل شوند.4
 
روزنامه اطلاعات، 27 تیر 1343، صص 1 و 3
 
https://iichs.ir/vdchqwnz.23nx6dftt2.html
iichs.ir/vdchqwnz.23nx6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما