کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هم‌زمان با چهل‌وسومین سالگرد ابوذر زمان؛

مراسم بزرگداشت آیت‌الله طالقانی در سعدآباد برگزار می‌شود

13 شهريور 1401 ساعت 14:20

مراسم چهل‌وسومین سالگرد درگذشت آیت‌الله سیدمحمود طالقانی با حضور و سخنرانی شخصیت‌های فرهنگی و تاریخی و برپایی نمایشگاه عکس کمتر دیده‌شده آیت‌الله طالقانی در روز 19 شهریور از ساعت 16 در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود


به گزارش روابط عمومی پژوهشکده تاریخ معاصر؛ ستاد بزرگداشت چهل‌وسومین سالگرد درگذشت ابوذر زمان آیت‌الله سیدمحمود طالقانی، نخستین امام جمعه بعد از انقلاب و رئیس شورای انقلاب، با حضور نمایندگان مجموعه فرهنگی ـ تاریخی سعدآباد، پژوهشکده تاریخ معاصر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سیدمهدی طالقانی، فرزند آیت‌الله طالقانی، در پژوهشکده تاریخ معاصر برگزار شد.
 
در این جلسه مقرر شد مراسم چهل‌وسومین سالگرد درگذشت ابوذر زمان آیت‌الله سیدمحمود طالقانی با حضور و ایراد سخنرانی شخصیت‌های فرهنگی و تاریخی و برپایی نمایشگاه عکس کمتر دیده‌شده آیت‌الله طالقانی در روز 19 شهریور از ساعت 16 در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شود.
 
بنابر این گزارش، عالم مجاهد و مفسر کبیر قرآن، آیت‌الله سیدمحمود علایی طالقانی، از پیشروان بازگشت به قرآن و تلفیق دین و سیاست در دوران معاصر به‌شمار می‌آید. زندگی مبارزاتی طولانی وی، که از اعتراض به کشف حجاب رضاخانی آغاز شد و تا واپسین لحظات حیاتش تداوم یافت، خود نمادی روشن از این تلفیق تاریخی است. جاذبه شخصیتی و شرح صدر وی، برای او نزد تمامی جریان‌ها و گروه‌ها احترام و وجهه‌ای بلیغ پدید آورده بود؛ وجاهتی که نهایتا توسط او، هزینه پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی گشت.
 


کد مطلب: 24106

آدرس مطلب :
https://www.iichs.ir/fa/news/24106/مراسم-بزرگداشت-آیت-الله-طالقانی-سعدآباد-برگزار-می-شود

تاریخ معاصر
  https://www.iichs.ir