«تهران‌‎مصور»: اکثر پزشکان ایرانی که به آمریکا می‌روند دیگر بر نمی‌گردند!/از خیابان‌گردی تا تهیه عکس و فیلم از نقاط دیدنی؛ ششصد شخصیت سیاسی و اقتصادی خارجی در ایران چه می‌کنند؟! /ایران 22 استان می‌شود/آغاز فعالیت سپاه بهداشت از بهار/هزینه ملی کردن طبابت با گران شدن قیمت بنزین تأمین خواهد شد!/مفاد مذاکرات ایران و عراق در هفته‌ای که گذشت چه بود؟!/وزارتخانه‌های جدیدی که در دولت جدید تأسیس می‌شوند/شهردار جدید تهران معرفی خواهد شد/رئیس شرکت بیمه چه کسی خواهد شد؟!
16 اسفند 1342
«تهران‌‎مصور»: اکثر پزشکان ایرانی که به آمریکا می‌روند دیگر بر نمی‌گردند! «تهران‌مصور» نوشت: به موجب گزارش‌های رسیده از آمریکا اکثر پزشکانی که برای دیدن دوره‌های تخصصی به آمریکا عزیمت می‌کنند از کشورهای ایران، ترکیه و فیلیپین هستند و اغلب آنها پس از پایان دوره تخصصی با حقوق‌های گزاف در سایر کشورهای جهان مشغول به کار می‌شوند.
  از خیابان‌گردی تا تهیه عکس و فیلم از نقاط دیدنی؛ ششصد شخصیت سیاسی و اقتصادی خارجی در ایران چه می‌کنند؟!  «تهران‌مصور» نوشت: هم‌اکنون بیش از ششصد شخصیت سیاسی و اقتصادی و اجتماعی خارجی به مناسبت تشکیل کنفرانس اکافه در تهران اقامت دارند.
این عده در مدت اقامت خود به گردش در خیابان‌های تهران و بازار و سایر نقاط دیدنی خواهند پرداخت و عکس‌ها و فیلم‌هایی از کشور تهیه خواهند کرد که خود در شناسایی بیشتر ایران به کشورهای دیگر فوق‌العاده مؤثر خواهد بود.
  ایران 22 استان می‌شود «تهران‌مصور» نوشت: اطلاع حاصل شده است که تصویب لایحه جدید تقسیمات کشوری در مجلس قطعی است، ولی پیش‌بینی می‌شود که این کار در دولت آینده انجام خواهد شد.
به موجب این لایحه، مناطق مختلف کشور به 22 استان تقسیم خواهد گردید و در رأس هر یک استاندار مستقلی انجام وظیفه خواهد کرد.
  آغاز فعالیت سپاه بهداشت از بهار «تهران‎مصور» نوشت: به قرار اطلاع کارهای مقدماتی سپاه بهداشت پایان یافت و مدیر کل سپاه بهداشت نیز از طرف وزارت بهداری تعیین گردید.
علاوه بر این، بودجه سپاه بهداشت از طرف سازمان برنامه تأمین شده است و به‎زودی به وزارت بهداری ابلاغ خواهد گردید. گفته می‌شود با تدابیری که دراین‌باره اتخاذ شده به طور قطع در بهار آینده سپاه بهداشت در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
  هزینه ملی کردن طبابت با گران شدن قیمت بنزین تأمین خواهد شد! «تهران‎مصور» نوشت: مسئله ملی کردن طبابت در ایران که اخیرا اعلام شده طرفداران فراوانی در میان همه طبقات مختلف از جمله پزشکان پیدا کرده است.
طرفداران ملی کردن طبابت در ایران می‌گویند: بودجه این کار در سال 460 میلیون تومان است که دو سوم این مبلغ را از بودجه‎های درمانی مؤسسات مختلف می‎توان تأمین کرد و یک‎سوم بقیه را نیز با افزودن ده شاهی بر قیمت هر لیتر بنزین می‌توان تهیه نمود.
  مفاد مذاکرات ایران و عراق در هفته‌ای که گذشت چه بود؟! «تهران‌مصور» نوشت: روز دوشنبه هفته گذشته صبحی عبدالحمید، وزیر خارجه عراق، به اتفاق وزیر مشاور عراق و چند نفر دیگر برای مذاکره در اطراف مسائل مورد علاقه دو کشور و پاراف امضای یک قرارداد فرهنگی به تهران آمدند.
روابط ایران و عراق در دوران حکومت عبدالکریم قاسم آن چنان تیره شد که تا قطع روابط فاصله‌ای وجود نداشت، اما بعد از روی کار آمدن مارشال عارف روابط به‌تدریج توسعه یافت.
در مذاکرات هفته گذشته ایران و عراق مسائل مهمی از قبیل شط‌العرب [اروندرود]، نفت و زائرین ایرانی مورد بحث قرار گرفت.1
  وزارتخانه‌های جدیدی که در دولت جدید تأسیس می‌شوند «سپید و سیاه» نوشت: گفته می‌‎شود در دولت جدید به احتمال قوی سه وزارتخانه و به طور یقین دو وزارتخانه جدید به نام وزارت مسکن، وزارت آب و برق و عمران و وزارت ارشاد ملی و اطلاعات تأسیس خواهند شد.
  شهردار جدید تهران معرفی خواهد شد «سپید و سیاه» نوشت: گفته می‌شود پس از معرفی وزرا به حضور شاهنشاه در همان روز شهردار جدید نیز به حضور اعلیحضرت معرفی خواهد شد و یا ممکن است وزیر کشور جدید، دکتر ضیاء‌الدین شادمان را روز شنبه به سمت شهردار به حضور اعلیحضرت معرفی نماید و این پیش‌بینی خبرنگار سپید و سیاه در دو شماره قبل آورده شده بود.
  رئیس شرکت بیمه چه کسی خواهد شد؟! «سپید و سیاه» نوشت: گفته می‌شود آقای حسن امامی ریاست هیئت مدیره شرکت بیمه ایران معرفی و آقای دکتر کشفیان وارد کابینه خواهد شد و بیشتر شانس وزارت مشاور برای ایشان پیش‌بینی می‌شود.2
https://iichs.ir/vdch.wnwt23n-iftd2.html
iichs.ir/vdch.wnwt23n-iftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما