شاه که برای تماشای مسابقات المپیک به خارج رفته عزم شکار هم کرد!/پنج میلیون درخت مرکبات از بین رفت/فواد روحانی: وضع در اوپک از گذشته امیدوارکننده‌تر است!
12 بهمن 1342
شاه که برای تماشای مسابقات المپیک به خارج رفته عزم شکار هم کرد!
روزنامه «اطلاعات» به نقل از خبرگزاری آلمان نوشت: اعلیحضرت شاهنشاه ایران که اکنون برای تماشای مسابقات المپیک در اینسبروک به سر می‌برند دیروز در کوه‌های اطراف به شکار پرداختند و یک بز کوهی سه‌ساله شکار کردند.
عده‌ای از شکارچیان اتریشی و محافظان شخصی همراه اعلیحضرت بودند. روز پنجشنبه معلم اسکی علیاحضرت شهبانو نیز گفت ایشان در درس‌های خود پیشرفت زیادی کردند.
 
پنج میلیون درخت مرکبات از بین رفت
روزنامه «اطلاعات» نوشت: گزارش خبرنگاران ما در شهرستان‌ها حاکی است که به دنبال نزول برف سنگین قبلی دیشب مجددا برف سنگینی در اغلب نقاط شمالی کشور نازل شد که موجب انسداد راه‌ها و خسارات و خرابی‌هایی گردید.
متعاقب طوفان وحشتناکی که در شهسوار حادث گردید شاخه‌های درختان کهنسال شکست و تمام ارتباطات تلفنی و تلگرافی شهسوار قطع شد و تمام مدارس این شهرستان نیز تعطیل شد.
بر اساس این گزارش بیش از پنج‌میلیون اصله درخت مرکبات اعم از درختان بارور و غیر بارور در باغات مرکبات این شهرستان و بخش‌های حومه آن وجود داشت که بر اثر نزول برف‌های سنگین و پی در پی امسال به کلی از بین رفت و می‌توان گفت: بالغ بر چهل‌میلیون ریال خسارت به باغداران و خریداران مرکبات وارد شد.
در ایذه بختیاری نیز به علت نبودن علوفه و انسداد راه گوسفند را یکی 5 تومان می‌فروشند.
 
فواد روحانی: وضع در اوپک از گذشته امیدوارکننده‌تر است!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: فواد روحانی، دبیر کل اوپک، امروز ضمن مصاحبه اختصاصی با روزنامه «تایمز مالی» چاپ لندن توضیحاتی درباره قطعنامه‌های اوپک و راه آینده آن داد.
وی در مورد بهره مالکانه گفت: وضع از گذشته امیدوارکننده‌تر است و به گمان من این امکان وجود دارد که قبل از اجلاسیه مشورتی 6 آوریل اوپک راه حل عادلانه و مسالمت‌آمیزی دراین‌باره یافت شود.
روحانی گفت هنگامی که مذاکرات بهره مالکانه پایان یافت اوپک فرصت خواهد داشت به کارهای داخلی خود برسد و قانون نفت واحدی به‌وجود آورد و طبق ماده 41 دادگاه عالی آن را تأسیس کند.1   
 
روزنامه اطلاعات، 12 بهمن 1342، صفحه 1
https://iichs.ir/vdcb.zbwurhbsgiupr.html
iichs.ir/vdcb.zbwurhbsgiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما