از تماشای نمایش تا حضور در رستوران معروف؛ سفر تفریحی شاه و فرح به اتریش ادامه دارد!/ شاه: ملتی که دچار فقر، نبود عدالت اجتماعی و نقض حقوق بشر باشد قابل دوام و بقا نیست!/ در جنگ دوم جهانی از نبوغ پدر بزرگوارم نتوانستیم بهره ببریم/ به یک‌باره تصمیم قاطعی گرفته و تمام نقاط ضعف و فساد اجتماعی را ریشه‌کن کردم!/ اسدالله علم: دولت نماینده اقلیت ممتاز نیست!/ «انقلاب سفید» ما را به آرزوی ملی خود یعنی ایجاد ذوب آهن و صنعت پتروشیمی می رساند!
6 بهمن 1342
از تماشای نمایش تا حضور در رستوران معروف؛ سفر تفریحی شاه و فرح به اتریش ادامه دارد! روزنامه «اطلاعات» به نقل از «رویترز» از وین گزارش داد: شنبه شب شاهنشاه و شهبانوی ایران در اپرای دولتی وین حضور یافتند و نمایش «دون جیووانی» اثر موزار را تماشا کردند.
اعلیحضرتین سپس در رستوران معروف ساشر، که خانواده هابسبوررگ اغلب به آنجا رفت و آمد می‌کردند، شام صرف کردند. بازی بولینگ شاهنشاه با قهرمان اتریشی نیز باعث حیرت همگان گردید.1
 
شاه: ملتی که دچار فقر، نبود عدالت اجتماعی و نقض حقوق بشر باشد قابل دوام و بقا نیست! روزنامه «کیهان» نوشت: شاهنشاه به ملت ایران در نخستین سالروز انقلاب شاه و مردم پیامی صادر فرمودند. در بخشی از این پیام آمده است: این نکته مسلم است که در دنیای امروز ملتی که دچار فقر و عدم عدالت اجتماعی باشد و حقوق بشر و حرمت افراد در آن رعایت نگردد قابل بقا و دوام نبوده و دیر یا زود محکوم به زوال و اضمحلال خواهد بود.
 
در جنگ دوم جهانی از نبوغ پدر بزرگوارم نتوانستیم بهره ببریم در جنگ دوم هم که ایران در پرتو لیاقت و نبوغ پدر بزرگوارم در راه ترقی و پیشرفت گام‌های سریعی برداشت که انظار و توجه جهانیان را به خود معطوف داشته بود، متأسفانه فرصت و مجال بهره‌برداری از زحمات آن پیشوای مصلح به ما داده نشد.
 
به یک‌باره تصمیم قاطعی گرفته و تمام نقاط ضعف و فساد اجتماعی را ریشه‌کن کردم! مجموعه این افکار و نیات و وقوف به آلام و دردهای درونی اجتماع شما مرا که هیچ‌گاه از فکر شما فارغ نبوده‌ام وادار ساخت که یکباره تصمیم قاطعی اتخاذ کنم و تمام نقاط ضعف و فساد اجتماعی را ریشه‌کن کرده و همگام با فرو ریختن اساس و شالوده کهن و فرسوده که باعث عقب‌ماندگی شما بوده است اصولی برقرار سازم و بنیادی بنا کنم که ملت و کشور من بتوانند با پیشرفته‌ترین وضعی که در این عصر ممکن و میسر گردد سنگ بنای جامعه نوین و مترقی خود را بنا نهند.2
  اسدالله علم: دولت نماینده اقلیت ممتاز نیست! به منظور بزرگداشت روز 6 بهمن، امروز جلسه مشترک مجلسین در کاخ سنا تشکیل شد. در این جلسه اسدالله علم، نخست‌وزیر، و هیئت دولت نیزحضور داشتند.
نخست‌وزیر در این جلسه گفت: در یک سالی که گذشت کارهای دولت همگی برای حمایت طبقات محروم و تقویت نیروهایی بود که بعد از انقلاب آزاد شده بودند. در عرصه بین‌المللی حیثیت کشور ما تغییر یافته است. اکنون هدف‌های دولت آرمان قاطبه مردم ایران شناخته می‌شود. دولت نماینده 22 میلیون جمعیت ایران است نه نماینده یک اقلیت ممتازه.
در جامعه نوین ایران روستاییان می‌بایستی تقویت شوند.3
  «انقلاب سفید» ما را به آرزوی ملی خود یعنی ایجاد ذوب آهن و صنعت پتروشیمی می رساند! جریان انقلاب سرانجام ما را به یکی از آرزوهای بزرگ ملی نائل می‌سازد؛ این آرزو ایجاد ذوب آهن و تأسیس صنعت پتروشیمی است. توجهی که در آینده کارگران به مراکز شهری خواهند داشت توفیق ما را در صنعتی کردن کشور تسهیل خواهد کرد.4
 
https://iichs.ir/vdcf.tdciw6dtvgiaw.html
iichs.ir/vdcf.tdciw6dtvgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما