سپهبد کیا تبرئه شد/«کیهان»: مقدمه «انقلاب سفید» از ده سال پیش تدارک شده بود!/افزایش دوباره قیمت گوشت
5 بهمن 1342
سپهبد کیا تبرئه شد روزنامه «اطلاعات» نوشت: شعبه سوم دادگاه دیوان کیفر که از هفته گذشته محاکمه تیمسار سپهبد حاجعلی کیا را شروع کرده بود رأی خود را پس از پنج ساعت شور صادر کرد.
دادگاه به ریاست سیدعلی‌اکبر طباطبائی و مستشاری آقایان محمود هاشمی‌زاده و بهمن اوستا از ساعت 10 صبح پنجشنبه برای صدور رأی وارد شور شده بود و در تمام این مدت سپهبد کیا به اتفاق وکلای مدافع خود به انتظار صدور رأی بود.
در رأی دادگاه اظهار شده است: به نظر دادگاه چون دلایل کافی در مورد اتهام تیمسار سپهبد کیا در پرونده مطروحه وجود ندارد، بنابراین دادگاه به اتفاق آرا رأی بر برائت وی می‌دهد.
سپهبد کیا در دادگاه قبلی به دو سال زندان محکوم شده و دیوان عالی کشور رأی صادره را نقض کرده بود. رأی اخیر دادگاه دیوان کیفر قطعی می‌باشد.1
 
«کیهان»: مقدمه «انقلاب سفید» از ده سال پیش تدارک شده بود! روزنامه «کیهان» امروز در یادداشتی نوشت: فردا روز 6 بهمن و روز سالگرد انقلاب شاهنشاه و روز تصویب ملی می‌باشد. در فاصله بین 19 دی‌ماه و 6 بهمن سال 1341 انقلاب بزرگی در ایران آغاز گردید که در تاریخ کشور نظیر نداشت.
وقایع مهم تاریخ همیشه زائیده واقعیات قبلی است. مقدمات انقلاب تاریخی اخیر ایران متجاوز از ده سال پیش تدارک شده بود و پیش‌بینی حدوث آن از سال 1327 پیش‌تر بود و آن روزی بود که شاهنشاه به نمایندگان پارلمان و اعیان مملکت خاطرنشان فرمودند که باید تحولی در کشور و در زندگی مردم به‌وجود آید و این تحول باید از بالا شروع شود.2
  افزایش دوباره قیمت گوشت روزنامه «اطلاعات» نوشت: در شماره روز پنجشنبه [3 بهمن] خاطرنشان ساختیم که گوشت در تهران کمیاب و گران است. شهرداری روز پنجشنبه اعلام کرد که کشتار تهران از لحاظ تعداد کم شده، ولی از لحاظ وزن همان میزان سابق است و شهرداری اضافه کرد که چون اقدام به کشتار گوسفندهای پروار شده باید قبول کرد که مشکل گوشت منتفی است.
به دنبال اعلام این طرح شهرداری، دیروز و امروز مردم تهران به کرات به وسیله تلفن و مراجعه حضوری به روزنامه گفتند که گوشت در تهران کمیاب و گران است. مردم می‌گفتند که فروشندگان گوشت گوسفند با استخوان را کیلویی صد ریال و بلکه بیشتر می‌فروشند و گوشت گاو و گوساله نیز به همین ترتیب ترقی کرده است. در برخی از مغازه‌ها گوشت فراوان است، ولی گران می‌فروشند و در بعضی از دکان‌ها نیز اساسا گوشت موجود نیست.
با توجه به اظهارات مقامات شهرداری در مورد کشتار گوسفند پرواری مردم اظهار می‌دارند که ترقی قیمت گوشت مصنوعی است و شهرداری باید از بالا رفتن مصنوعی قیمت گوشت جلوگیری کند.3
 
روزنامه اطلاعات، 5 بهمن 1342، صفحه 1
https://iichs.ir/vdcj.ieofuqeiysfzu.html
iichs.ir/vdcj.ieofuqeiysfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما