دانش‌آموزان دزد، مهندسین معتاد!/دو محاکمه پرسروصدا در کاخ دادگستری آغاز می‌شود!/توزیع علوفه توسط نیروی هوایی!/شورای سلطنت مسئول رسیدگی به امور کشور
4 بهمن 1342
دانش‌آموزان دزد، مهندسین معتاد! «تهران‌مصور» نوشت: دستگیری پیاپی دزدهای تحصیل‌کرده و یا تحصیل‌کرده‌های دزد از جمله مسائلی است که اگر با موشکافی مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد علل انحراف و کج‌اندیشی بسیاری از عناصر نسل جوان را فاش می‌کند.
تنها در دوازده ماه گذشته دوازده دانش‌‎آموز به جرم دزدی و یا همکاری با باندهای سارقین تحت تعقیب قرار گرفتند و آخرین خبر تأسف‌انگیزی که در این زمینه رسما از طرف شهربانی کل اعلام گردید دستگیری دو مهندس تحصیل‌کرده آلمان بود که مرتکب بیست فقره دزدی شده بودند. بر اساس این گزارش یکی از این دو مهندس معتاد است.
یک مقام مطلع قضایی در این زمینه گفت: متأسفانه در ایران در اثر نبودن قوانین لازم برای ریشه‌کن ساختن این عامل فساد روز به روز بر تعداد مبتلایان به این گرد جهنمی افزوده می‌شود. متأسفانه آمار و ارقام موجود نشان می‌دهد که طی سال گذشته محصول و مصرف هروئین ساخت داخله افزایش پیدا کرده است. به موجب آمار انجمن نجات معتادین در حال حاضر در تهران چهارهزار نفر هروئینی و دوازده‌هزار نفر معتادین به سایر مواد مخدره وجود دارند و معتادین به هروئین در تهران روزانه یک کیلو و دویست گرم گرد مصرف می‌کنند که با توجه به تعداد معتادین مقدار هروئین مصرفی فقط در تهران به 432 کیلوگرم می‌رسد.
  دو محاکمه پرسروصدا در کاخ دادگستری آغاز می‌شود! «تهران‌مصور» نوشت: هیئت معتمدان قضایی در خلال دو هفته اخیر پرونده‌هایی را که در اختیار دارد مورد رسیدگی قرار داده است.
شنیده شده است تا قبل از پایان سال جاری لااقل دو محاکمه بزرگ و پرسروصدا که در ردیف محاکمات مهم تلقی می‌شود در کاخ دادگستری آغاز خواهد شد. این محاکمات که پرونده‌های متهمین آن قبلا در هیئت معتمدان قضائی بررسی شده و به محکمه احاله گردیده مربوط به وزرای اسبق خواهد بود که نام آنها قبلا در جراید و مطبوعات نیز انعکاس یافته بود.
  توزیع علوفه توسط نیروی هوایی! سخنگوی ستاد بزرگ ارتشتاران اظهار داشت: چون بر اثر ریزش برف سنگین، احشام در نقاط مختلف کشور بدون علوفه مانده و در معرض خطر تشنگی و گرسنگی و مرگ هستند بنا به پیشنهاد وزارت کشاورزی برای نجات احشام در سراسر کشور نیروی هوایی شاهنشاهی از روز سه‎شنبه به وسیله هواپیماهای حمل و نقل خود مقدار پانصد تن علوفه به مناطق مختلف از جمله کرمانشاه و گرگان حمل نموده و به علت بسته بودن اغلب فرودگاه‌ها قسمتی از علوفه مزبور از هوا به زمین ریخته شد.
 
شورای سلطنت مسئول رسیدگی به امور کشور «تهران‌مصور» نوشت: در این هفته مسافرت شاهنشاه و شهبانور به اروپا به منظور رفع خستگی و حضور در جریان مسابقات المپیک زمستانی آغاز شد.
در مدتی که اعلیحضرتین همایونی در مسافرت هستند شورای سلطنتی در امور مختلف کشور نظارت عالی خواهد داشت.
گفته می‌شود در شورای سلطنتی، علم نخست‌وزیر، قدس نخعی، وزیر دربار شاهنشاهی، مهندس شریف‌امامی رئیس مجلس سنا، مهندس ریاضی، رئیس مجلس شورای ملی، شرکت خواهند داشت.1
https://iichs.ir/vdch.kn6t23nmwftd2.html
iichs.ir/vdch.kn6t23nmwftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما