اعتبارنامه «تقی‌زاده» در سنا تصویب شد!/بخاری‌های مدارس خاموش شده و بچه‌ها از شدت سرما در کلاس‌ها می‌لرزند!/دیفتری کشنده در تهران
16 دی 1342
اعتبارنامه «تقی‌زاده» در سنا تصویب شد! در جلسه امروز مجلس سنا اعتبارنامه تقی‌زاده تصویب شد. گزارش شعبه اول که درباره اعتبارنامه تقی‌زاده است بعد از ادای سوگند وی قرائت شد که به این شرح است:
گزارش از شعبه شماره یک به مجلس سنا، مقام محترم ریاست مجلس سنا ــ پرونده نمایندگی جناب آقای سیدحسن تقی‌زاده در شعبه یک مطرح و مورد رسیدگی واقع شد.
به موجب اصل 45 قانون اساسی و ماده 2 قانون انتخابات مجلس سنا از طرف اعلیحضرت همایون شاهنشاه جناب آقای سیدحسن تقی‌زاده به نمایندگی مجلس سنا از حوزه انتخابیه تبریز منصوب شده‌اند.
علیهذا شعبه یک نمایندگی جناب آقای سیدحسن تقی‌زاده را که واجد شرایط مقرر در مادتین 9 و 10 قانون انتخابات مجلس سنا می‌باشند برای دوره چهارم مجلس سنا به اتفاق آرا تصویب نمودند و اینک گزارش آن به مجلس محترم سنا تقدیم می‌شود.
مخبر شعبه اول ـ شکراله صفوی.
رئیس: مخالفی نیست؟
نمایندگان سنا: خیر.
 رئیس: اعتبارنامه آقای تقی‌زاده تصویب شد.
نمایندگان: مبارک است!1
 
بخاری‌های مدارس خاموش شده و بچه‌ها از شدت سرما در کلاس‌ها می‌لرزند! روزنامه «اطلاعات» نوشت: امروز عده‌ای از اولیای دانش‌آموزان مدارس تهران تلفنی با روزنامه تماس گرفتند و اظهار داشتند که بخاری‌های مدارس خاموش است و بچه‌ها از شدت سرما در کلاس‌ها می‌لرزند.
خبرنگار فرهنگی ما پس از تحقیق دراین‌باره گزارش داد: اعتبارات سوخت مدارس محدود است و چون امسال سرمای شدید و بی‌سابقه تهران زود شروع شد این اعتبارات به مصرف رسید و اینک اکثر مدارس تهران اعتبار خرید نفت ندارند.
مدیران مدارس پس از پایان اعتبار سوخت برای گرفتن اعتبار جدید جهت خرید نفت با ادارات مکاتبه کرده‌اند، اما تاکنون اعتبار تازه‌ای تأمین نگردیده و در نتیجه بخاری‌های کلاس‌ها خاموش گردیده است.2
  دیفتری کشنده در تهران روزنامه «کیهان» نوشت: به علت برف و یخبندان و سرمای شدید تهران، بیماری خاصی بین کودکان پایتخت شایع شده است.
این بیماری که معمولا بین اطفال سه تا چهارده‌ساله بروز می‌کند با تب شدید، ناراحتی‌های جلدی و ضعف عمومی همراه است و در موارد شدت امکان حرکت را از بیمار سلب می‌کند.
بر اساس این گزارش در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی عده زیادی کودک مبتلا به دیفتری بستری هستند.
دکتر عمادیان در این زمینه گفت: تاکنون چند کودک به علت ابتلا به این بیماری تلف شده‌اند.3
 

https://iichs.ir/vdch.6n6t23nk-ftd2.html
iichs.ir/vdch.6n6t23nk-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما