هیئت سازمان ملل برای مطالعه درباه «اصلاحات ارضی» به ایران آمده است!/مذاکره درباره کمک‌های فنی فرانسه به ایران/«گسترش روابط اقتصادی ایران با شیخ‌نشین‌ها»/ورود هیئت فرانسوی به ایران پس از 26  سال مذاکره درباره کارخانه ذوب آهن!/«تهران‌مصور»: در بنادر و  سواحل جنوبی ایران در حقیقت بهداشت وجود ندارد!/سیصد خانوار از ششصد خانوار بندر جاسک گدا هستند!
22 آذر 1342
هیئت سازمان ملل برای مطالعه درباه «اصلاحات ارضی» به ایران آمده است! «تهران‌مصور» نوشت: یک هیئت چهارنفری از طرف سازمان ملل متحد به ایران آمده است تا درباره قانون اصلاحات ارضی ایران مطالعه کند.
به قرار اطلاع، چون کشورهای دیگری اظهار تمایل به اصلاحات ارضی کرده و از سازمان ملل خواسته بودند که در این راه کمک نماید، از طرف دبیر کل سازمان ملل هیئتی مأمور مطالعه قانون اصلاحات ارضی ایران شد تا پس از بازگشت گزارشی در این مورد تقدیم نماید و الگویی برای سایر کشورها به‌دست دهد.
  مذاکره درباره کمک‌های فنی فرانسه به ایران «تهران‌مصور» نوشت: مهندس صفی اصفیا، مدیر عامل سازمان برنامه، و دکتر عالیخانی، وزیر اقتصاد، و دکتر مجیدی، معاون سازمان برنامه، اکنون در پاریس سرگرم گفت‌وگو با مقامات فرانسوی پیرامون کمک‌های مالی و فنی فرانسه به ایران می‌باشند.
مذاکرات هیئت ایرانی با مقامات فرانسوی پیرامون چهار موضوع دور می‌زند: 1. اخذ سی‌میلیون فرانک برای توسعه و تکمیل شبکه برق و آب سد سفیدرود؛ 2. تأسیس مدارس حرفه‌ای توسط فرانسوی‌ها در ایران؛ 3. کمک به تأسیس صنعت پتروشیمی در ایران؛ 4. تکمیل شبکه برق در استان‌های شمالی و شمال غربی ایران.
 
«گسترش روابط اقتصادی ایران با شیخ‌نشین‌ها» «تهران‌مصور» نوشت: با مذاکراتی که شیخ احمد بن علی آل ثانی، حاکم قطر، در مدت توقف سه‌روزه خود در تهران پیرامون روابط اقتصادی قطر با مقامات اقتصادی ایران به عمل آورد، اکنون مسلم است که روابط اقتصادی ایران با شیخ‎‌نشین‌های خلیج فارس توسعه می‌یابد.
شیخ‌نشین‌های خلیج فارس در مدت سال بیش از صدها میلیون تومان نیازمندی‌های اقتصادی دارند که نزدیک‌ترین راه برای  تهیه کالاهای مورد نیاز آنها ایران است.
  ورود هیئت فرانسوی به ایران پس از 26  سال مذاکره درباره کارخانه ذوب آهن! «تهران‌مصور» نوشت: پس از 26 سال که مطالعه و مذاکره درباره ایجاد کارخانه ذوب آهن در ایران صورت می‌گیرد هفته آینده شش نفر از کارشناسان ذوب آهن فرانسوی به ایران وارد خواهند شد.
ورود این عده در تعقیب مذاکراتی که وزیر اقتصاد در سفر قبلی خود به فرانسه با مقامات مؤسسه فرانسوی انجام داد صورت می‌گیرد.
کارشناسان مزبور آخرین مطالعات را درباره تعیین محل نصب کارخانه انجام خواهند داد.
 
«تهران‌مصور»: در بنادر و  سواحل جنوبی ایران در حقیقت بهداشت وجود ندارد! «تهران‌مصور» در گزارشی درباره وضعیت اسفبار سواحل جنوبی کشور نوشت: در بنادر و سواحل جنوبی ایران در حقیقت بهداشت تقریبا وجود ندارد؛ زیرا صرف نظر از بنادر بوشهر و عباسی بقیه بنادر و جزایر که نیم‌میلیون جمعیت دارند فقط دارای یک نفر قابله دیپلمه و چهار پزشک وزارت بهداری و یک جراح ارتش می‌باشند و بودجه سالانه بهداشت آنان از پانزده‌هزار تومان تجاوز نمی‌کند.
تمرکز کارهای بازرگانی و اداری در تهران، بنادر جنوب ایران را به ویرانه غم‌زده‌ای مبدل ساخته است که در آن رقم گدا، بیمار و کور بیش از مردم عادی است و با وجود آنکه در جنوب دو فرمانداری کل تأسیس شد مع‌ذالک بهداری آنها تابع شیراز و کشاورزی‌شان تابع کرمان است.
 
سیصد خانوار از ششصد خانوار بندر جاسک گدا هستند! در جنوب ایران امراض سل، جذام، تراخم، مالاریا، سیفلیس و کچلی به شیاع وجود دارد و به طرز وحشتناکی در حال پیشرفت است. در بندر جاسک ششصد خانوار زندگی می‌کنند که محققا سیصد خانوار آن گدا و بدون کسب و کار معینی هستند. در این شهر تا سال گذشته فقط دو اتومبیل هامبر وجود داشت که ارتباط بندر و دهات را برقرار می‌کرد. این دو اتومبیل نیز در بهار سال قبل با هم تصادف کرده و متلاشی شده‌اند. در سواحل غم‌زده جنوب اگر کودکی بتواند به سن بیست‌سالگی برسد، باید به او مدال طول عمر و بهداشت داد.1
https://iichs.ir/vdcg.q97rak9txpr4a.html
iichs.ir/vdcg.q97rak9txpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما