افزایش درآمد وزارت دارایی از مالیات بنزین/ اسدالله علم: آنچه در این دو سال در ایران انجام دادیم جز اجرای مفهوم واقعی حقوق بشر نبود!/ شهردار تهران: گران‌فروشان به اشد مجازات می‌رسند
13 آذر 1342
افزایش درآمد وزارت دارایی از مالیات بنزین روزنامه «اطلاعات» نوشت: شرکت ملی نفت طبق مقاوله‌نامه جدید تعهد کرد در سال جاری هفتادمیلیون ریال بیشتر از تعهد قبلی خود از بابت مالیات بنزین و دیگر فراورده‌های نفتی به وزارت دارایی بپردازد.
باید توجه داشت که مالیات بنزین و در نتیجه بهای بنزین بالا نمی‌رود، بلکه افزایش پرداخت شرکت ملی نفت به وزارت دارایی مربوط به بالا رفتن مصرف بنزین می‌باشد.
تعهد قبلی 2100 میلیون ریال مالیات بنزین بود، اما طبق قرار جدید مبلغ فوق به 2170 میلیون ریال افزایش خواهد یافت. وزارت دارایی توقع بیش از این دارد؛ به همین جهت ممکن است در سال آینده باز هم مبلغی اضافه شود.
در حال حاضر شرکت ملی نفت از قیمت فروش بنزین بیش از 3600 میلیون ریال بابت مالیات به وزارت دارایی و عوارض به شهرداری و دستگاه‌های دیگر می‌پردازد.1
  اسدالله علم: آنچه در این دو سال در ایران انجام دادیم جز اجرای مفهوم واقعی حقوق بشر نبود! صبح امروز نخست‌وزیر طی یک مصاحبه مطبوعاتی به مناسبت آغاز هفته و روز حقوق بشر گفت: حقوق بشر برای تسلط خود مانند گذشته احتیاج به مبارزه پی‌گیر و دسته‌جمعی ملت‌ها دارد تا آخرین مظاهر تبعیض‌ها و امتیازات بی‌دلیل نژادی و جنسی و رنگی به کلی از میان برود.
اسدالله علم افزود: آنچه ما طی دو سال اخیر به رهبری شاهنشاه بزرگ ترقی‌خواه خود در ایران کردیم و مفهوم 6 ماده که اعلیحضرت همایونی به ملت پیشنهاد فرمودند و در رفراندوم عمومی به تصویب ملت ایران رسید جز اجرای مفهوم واقعی حقوق بشر و استقرار عدالت اجتماعی و رفع تبعیض‌های طبقاتی و جنسی چیز دیگری نبود.2
 
شهردار تهران: گران‌فروشان به اشد مجازات می‌رسند نفیسی، شهردار تهران، صبح امروز در یک مصاحبه مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: در اوایل آبان امسال شاهنشاه به دنبال دستوراتی که همیشه در مورد گران‌فروشی صادر می‌فرمودند دستور ادامه و تشدید کار مبارزه با گران‌فروشی را دادند و ما با شدت بیشتر این کار را ادامه دادیم.
وی افزود: من ضمن دو سال خدمت متوجه شدم که باید با کمال شدت با گران‌فروشان مبارزه کرد.3
 
روزنامه اطلاعات، 13 آذر 1342، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdcg.797rak9w3pr4a.html
iichs.ir/vdcg.797rak9w3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما