عفو تعدادی از زندانی‌ها به مناسبت «اعلامیه حقوق بشر»!/تصوب کلیات لایحه پرداخت مطالبات هیئت عمران بین‌المللی در سنا/در مملکتی که برای معلمین پول نداریم مشخص نیست این همه پول چرا باید به آمریکا داده شود!/95 درصد کارمندان با لایحه استخدامی دولت مخالف هستند!/دبیرکل شورای عالی اداری: کارمندان ما بیشتر از دیگر کشورها حقوق می‌گیرند و کمتر کار می‌کنند!
11 آذر 1342
عفو تعدادی از زندانی‌ها به مناسبت «اعلامیه حقوق بشر»! روزنامه «اطلاعات» نوشت: امروز کسب اطلاع شد که به مناسبت اعلامیه حقوق بشر عده‌ای از زندانیان مشمول یک درجه عفو و بخشودگی خواهند شد.
به موجب بخشنامه صادره از طرف باهری، وزیر دادگستری، از روز 14 آذرماه کمیسیون عفو و بخشودگی وزارت دادگستری با شرکت نمایندگان سازمان‌های مختلف به طور فوق‌العاده تشکیل خواهد شد. این تصمیم وزارت دادگستری بر اساس قطعنامه‌ای است که از طرف شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل صادر شده است.1
  تصوب کلیات لایحه پرداخت مطالبات هیئت عمران بین‌المللی در سنا لایحه قانونی راجع به اجازه پرداخت 112 میلیون و 500 هزار ریال مطالبات هیئت عمران بین‌المللی آمریکا در جلسه امروز مجلس سنا مطرح و کلیات آن تصویب شد.
ماده واحده این لایحه به این شرح است: به وزارت دارایی اجازه داده می‌شود تا حدود مبلغ 112 میلیون و 500 هزار ریال (000ر500ر112) اقساط مطالبات هیئت عمران بین‌المللی آمریکا در ایران را بابت تفاوت تسعیر و حقوق و عوارض کالاهای وارده از محل درآمد عمومی سال جاری کشور پرداخت نماید.
 
در مملکتی که برای معلمین پول نداریم مشخص نیست این همه پول چرا باید به آمریکا داده شود! دکتر صدیق در مخالفت با این لایحه گفت: این لایحه‌ای که تهیه شده و در کمیسیون مطرح بوده است و گزارشش به مجلس داده شده است به نظر بنده بسیار مبهم و گنگ و تاریک است و بنده چیزی از آن سر در نمی‌آورم، اما دوازده سال است که می‌شنوم دولت آمریکا به ما چه کمک اقتصادی می‌کند و چه کمک نظامی؛ بنابراین پرداخت یازده میلیون و خورده‌ای تومان بابت مطالبات بنده نمی‌دانم برای چیست؟ در مملکتی که سی باب دانشسرای تربیت معلم را منحل می‌کنیم برای اینکه می‌گوییم هفت‌میلیون تومان پول نداریم و مملکت را از داشتن معلم تربیت‌شده محروم می‌کنیم، در چنین مملکتی یازده‌میلیون تومان برای چه باید بدهیم؟ این توضیح در این لایحه داده نشده به اضافه در لایحه‌ای که دولت تقدیم مجلس کرده بود نوشته بود حق‌الشرکت ایران در صندوق مشترک ولی این جمله از خود لایحه حذف شده است که دلیلش را بنده نفهمیدم خواهش می‌کنم آقای دکتر کاظمی مخبر محترم کمیسیون تشریح کنند تا دانسته بتوانیم رأی بدهیم.2
  95 درصد کارمندان با لایحه استخدامی دولت مخالف هستند! روزنامه «کیهان» نوشت: دیروز عده‌‎ای از کارمندان غیر رسمی دولت بنا به نمایندگی از طرف کارمندان ادارات، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در محل شورای عالی اداری حضور یافتند و پیرامون لایحه جدید استخدام کشوری با گودرزی، دبیر کل شورای عالی اداری، گفت‌وگو کردند.
کارمندان غیر رسمی در این ملاقات گفتند: 95 درصد کارمندان با این لایحه مخالف‌اند.
  دبیرکل شورای عالی اداری: کارمندان ما بیشتر از دیگر کشورها حقوق می‌گیرند و کمتر کار می‌کنند! گودرزی نیز در این ملاقات گفت: لایحه استخدام برای تقسیم پول و پست تهیه نشده است، بلکه دولت در نظر دارد به نفع خود و خزانه دولت تصمیماتی بگیرد. اگر اوضاع و احوال کارمندان خودمان را با کشورهای مترقی مقایسه نماییم، خواهیم دید با احتساب ساعات کار و حقوق، کارمندان ما خیلی زیادتر از آنها حقوق می‌گیرند و کاری هم انجام نمی‌دهند.3
 
روزنامه اطلاعات، 11 آذر 1342، صفحه 1
https://iichs.ir/vdca.anak49new5k14.html
iichs.ir/vdca.anak49new5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما