مشکل دولت در تصویب 600 تصویب‌نامه/اعتراض نسبت به لایحه استخدام کشوری/امضای قرارداد ترانزیت ایران و شوروی/
1 آذر 1342
مشکل دولت در تصویب 600 تصویب‌نامه «تهران‌مصور» نوشت: بر خلاف انتظار مطلعین تصویب ماده واحده مربوط به 600 تصویب‌نامه‌ای که طی 28 ماه فترت به تصویب دولت‌ها رسیده است در مجلس سنا با اشکالاتی روبه‌رو شده و دولت نیز یک فوریت این لایحه را پس گرفت.
اکنون چند روز است که نخست‌وزیر [: اسدالله علم] برای مذاکره با اعضای دادگستری مجلس سنا در این مورد به کاخ سنا می‌رود.
  اعتراض نسبت به لایحه استخدام کشوری «تهران‌مصور» نوشت: بالاخره بعد از چند سال شور و بحث لایحه استخدام کشوری هفته گذشته به مجلس تقدیم گردید.
این لایحه که مدت‌ها مورد مطالعه بود باز هم نقائصی دارد به این جهت عده‌ای از کارمندان دولت، مخصوصا کارمندان غیر رسمی و کسانی که تحصیلات کلاسیک ندارند، به آن معترض می‌باشند؛ ازاین‌رو شنیده شده است که عده کثیری از کارمندان در نظر دارند هنگامی که لایحه مزبور در کمیسیون مربوطه در مجلس مطرح می‌شود با نمایندگان تماس گرفته و مواردی را که نسبت به آنها اعتراض دارند برای نمایندگان تشریح نموده و تقاضای اصلاح آنها را بنمایند.
  امضای قرارداد ترانزیت ایران و شوروی «تهران‌مصور» نوشت: قرارداد ترانزیت ایران و شوروی امضا شد.
به موجب این قرارداد دولت ایران از خاک شوروی برای صدور کالاهای خود به کشورهای اروپایی استفاده خواهد نمود و دولت شوروی متقابلا از خاک ایران کالا صادر خواهد کرد.
میزان کالایی که ایران از طریق کشور شوروی به اروپا صادر خواهد نمود در حدود 40 درصد کل صادرات ایران خواهد بود و چون کشور شوروی و کشورهای شمال اروپا در منطقه سردسیر قرار دارند، لذا کالاهای صادراتی ایران تازه‌تر و سالم‌تر و سریع‌تر به بازارهای اروپا خواهد رسید.
به قرار اطلاع شرکت‌های کشتیرانی از عقد قرارداد ترانزیت ایران و شوروی به علت کاهش صدور کالا از طریق خلیج فارس اظهار عدم رضایت کرده‌اند.1
https://iichs.ir/vdca.ynak49ney5k14.html
iichs.ir/vdca.ynak49ney5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما