طیب و اسماعیل رضایی تیرباران شدند/ کشاورزان بیمه می‌شوند/ آغاز مذاکرات ترانزیت ایران و شوروی/ اعطای اعتبار پانزده‌میلیون دلاری لهستان به ایران
11 آبان 1342
طیب و اسماعیل رضایی تیرباران شدند روزنامه «اطلاعات» نوشت: ساعت 6:05 دقیقه بامداد امروز طیب حاج‌رضایی 53 ساله و حاج محمداسماعیل رضایی 38 ساله، دو نفر از محکومین حادثه 15 خرداد که در دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر به اعدام محکوم شده بودند، پس از ابرام حکم در میدان تیر پادگان حشمتیه تیرباران گردیدند.
 
کشاورزان بیمه می‌شوند روزنامه «اطلاعات» نوشت: طی مراسمی در درمانگاه سازمان بیمه‌های اجتماعی در بهشهر توسط خسروانی، وزیر کار و خدمات اجتماعی، و با حضور بابک، استاندار مازندران، و خواجه‌نوری، مدیرعامل سازمان بیمه‌های اجتماعی، افتتاح گردید.
وزیر کار و خدمات اجتماعی در مراسم افتتاح این درمانگاه و نصب اولین سنگ بنای بیمارستان رضا پهلوی گفت: طرحی در دست تهیه است که به موجب آن کشاورزان نیز از مزایای بیمه‌های اجتماعی استفاده خواهند کرد.
خسروانی افزود: به همین ترتیب طرح‌هایی در دست تهیه است که سایر طبقات مردم نیز از بیمه‌های اجتماعی استفاده کنند.
به گفته وزیر کار در حال حاضر قانون سهیم کردن کارگران در بیش از 44 درصد از کارگاه‌ها با انعقاد قراردادهای دسته‌جمعی به مورد اجرا گذاشته شده است.1
  آغاز مذاکرات ترانزیت ایران و شوروی مذاکرات مربوط به تهیه آیین‌نامه قرارداد ترانزیت ایران و شوروی از صبح امروز در شرکت معاملات خارجی شروع شد. ریاست هیئت نمایندگی ایران به عهده محمدعلی مولوی، رئیس هیئت‌مدیره شرکت معاملات خارجی، است.
کراسیوک یاکوف ایوانویچ، مدیر عامل شرکت سانیرو نشترانس اتحاد جماهیر شوروی، ریاست هیئت تجاری شوروی را بر عهده دارد.
تا تهیه طرح مشترک آیین‌نامه قرارداد ترانزیت دو کشور، مذاکرات ایران با شوروی همه‌روزه ادامه خواهد یافت. در جلسه امروز طرح‌های طرفین مطرح گردید و روی اصول کلی این طرح‌ها تبادل نظر شد.
یک مقام مطلع پس از پایان مذاکرات امروز گفت: با تهیه و امضای طرح آیین‌نامه مربوط به قرارداد ترانزیت ایران و شوروی، حمل کالاهای صادراتی از بندر پهلوی و مناطق شمالی کشور افزایش خواهد یافت و زمینه برای بهبود وضع بازار کالاهای صادراتی کشور فراهم خواهد شد.
  اعطای اعتبار پانزده‌میلیون دلاری لهستان به ایران روزنامه «کیهان» نوشت: قرارداد ایران و لهستان برای دریافت یک اعتبار پانزده‌میلیون دلاری فردا در تهران امضا خواهد شد. این اعتبار تا مبلغ چهل‌میلیون دلار قابل افزایش است که بهره آن دو نیم درصد می‌باشد و طی مدت ده سال مستهلک می‌شود.
ایران برای پرداخت این اعتبار کالاهای صادراتی به لهستانی‌ها خواهد فروخت.
از محل اعتبار لهستان، که در اختیار سازمان برنامه قرار خواهد گرفت، چند کارخانه قند و یک کارخانه تهیه الکل ساخته خواهد شد.
از طرف دیگر اطلاع حاصل شده که چکسلواکی نیز آمادگی خود را برای دادن یک اعتبار سی‌میلیون دلاری به ایران اعلام داشته و به‌زودی مذاکرات رسمی بین نمایندگان ایران و چکسلواکی پیرامون چگونگی و شرایط دریافت این اعتبار آغاز خواهد شد.2
 
روزنامه اطلاعات، 11 آبان 1342، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdca.anak49nu65k14.html
iichs.ir/vdca.anak49nu65k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما