روایت یک نشریه از «انعکاس مطلوب تقلیل نرخ بهره»!/ سرمایه‌گذاری کنسرسیوم هلندی در ایران/ سیل ارمنی‌های ایران به شوروی روان است!
10 آبان 1342
روایت یک نشریه از «انعکاس مطلوب تقلیل نرخ بهره»! «تهران‌مصور» نوشت: تصمیم بانک مرکزی مبنی بر تقلیل نرخ بهره از 6 درصد به 4 درصد در محافل مالی و اقتصادی کشور مورد استقبال قرار گرفت و شخصیت‌های مالی و بانکی کشور این تصمیم را ستودند؛ از جمله ابوالحسن ابتهاج و دکتر علی امینی و مصطفی تجدد و کاشانی گفتند که تقلیل نرخ تنزیل کمک به رونق بازار می‌کند و سب خواهد شد که پول‌های راکد به جریان بیفتد.
همچنین کسانی که پول‌های خود را در کار منفعت دادن به کار انداخته بودند پس از تصمیم بانک مرکزی دیگر برای آنها این کار صرف نخواهد داشت؛ لذا سرمایه خود را در کارهای تولیدی به کار خواهند انداخت. در بین سی و چند بانک خصوصی که از اعتبارات بانک مرکزی استفاده می‌کنند و این تصمیم شامل حال آنها خواهد شد. فقط دو بانک هستند که بر اثر داشتن سرمایه کافی از تصمیم بانک تبعیت نخواهند نمود.
  سرمایه‌گذاری کنسرسیوم هلندی در ایران «تهران‌مصور» نوشت: دولت هلند پیشنهاد کرده است برای اجرای قسمتی از برنامه سوم ایران کنسرسیومی تشکیل شود. در این کنسرسیوم بیشتر از همه دولت هلند سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
این پیشنهاد هم‌اکنون توسط مقامات اقتصادی کشور تحت مطالعه است و گفته می‌شود این طرح یکی از پروژه‌های عمرانی جالبی است که طی سالیان اخیر در مورد ایران تنظیم شده است.
  سیل ارمنی‌های ایران به شوروی روان است! «تهران‌مصور» نوشت: سیل مهاجرین ارمنی به سوی شوروی روان است. ظرف چهار سال هفتادهزار نفر ارمنی ایرانی پرسشنامه پر کرده و از این عده تاکنون 3600 نفر به شوروی رفته‌اند.1
 
https://iichs.ir/vdch.qn6t23niwftd2.html
iichs.ir/vdch.qn6t23niwftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما