انتصاب 28 سناتور از سوی شاه/اسدالله علم: سازمان‌های اداری باید با انقلاب جدید هماهنگ شوند!/آرای تهران را آتش زدند!/برخورد با تبلیغات گمراه‌کننده در مورد مواد غذایی و آرایشی!/اسدالله علم: بیکاری به صفر رسیده است!
9 مهر 1342
انتصاب 28 سناتور از سوی شاه روزنامه «کیهان» نوشت: امروز شاهنشاه در اجرای اصل 45 قانون اساسی فرمان سناتورهای انتصابی چهارمین دوره مجلس سنا را صادر فرمودند. نام بانوان و آقایان سناتورهای انتصابی به این شرح است: حسین علاء، سیدحسن تقی‌زاده، دکتر احمد متین دفتری، علی دشتی، سیدجلال‌الدین تهرانی، تیمسار سپهبد احمد امیراحمدی، تیمسار سپهبد مرتضی یزدان‌پناه، محمد جم، محمد ساعد مراغه‌ای، سپهبد امان‌‍‌الله جهانبانی، سرلشکر ایرج مطبوعی، مصطفی قلی رام، دکتر غلامعلی رعدی، جهانشاه صمصام، پرفسور جمشید اعلم، حسن اکبر، عمادالدین سزاور، دکتر جواد آشتیانی، دکتر رضازاده شفق، بانو دکتر شمس‌الملوک مصاحب، بانو دکتر مهرانگیز منوچهریان، دکتر باقر شاهرودی، دکتر علی امیر حکمت، دکتر حسن حجازی، امیرحسین خزیمه علم، رستم گیو، محمد عباسی، سرتیپ علی‌اکبر سیف افشار.1
  اسدالله علم: سازمان‌های اداری باید با انقلاب جدید هماهنگ شوند! صبح امروز اولین جلسه سمینار رؤسای کشاورزی استان‌های کشور در سالن وزارت کشاورزی تشکیل شد.
اسدالله علم، نخست‌وزیر، در این سمینار گفت: اصولا تشکیلات دولت باید منطبق بشود با اصول انقلاب بزرگی که شاهنشاه به ثمر رسانده‌اند و تمام مملکت باید خود را منطبق بکند با این انقلاب عظیم. در دولت هم یک اقداماتی صورت گرفته و یا می‌گیرد و آن عبارت از تجدید نظر در تشکیلات و به ثمر رساندن قانون استخدام است که خیلی معایب را رفع خواهد کرد.
  آرای تهران را آتش زدند! روزنامه «اطلاعات» نوشت: از امروز مراسم آتش زدن آرای انتخابات سنا و شورا در محل فرمانداری تهران به عمل آمد و مأمورین فرمانداری در حضور اعضای هیئت‌های مرکزی نظارت بر انتخابات دو مجلس شروع به آتش زدن آرای انتخابات سنا و شورا در تهران کردند و به این ترتیب آخرین وظیفه انجمن‌های نظارت انتخابات و فرمانداری تهران به پایان رسید.
بر اساس این گزارش تا ظهر امروز نیز 28 اعتبارنامه جدید تسلیم دفتر مجلس شورای ملی شد و به این ترتیب تعداد اعتبارنامه‌های تسلیم‌شده به دفتر مجلس به 130 اعتبارنامه رسید.
  برخورد با تبلیغات گمراه‌کننده در مورد مواد غذایی و آرایشی! وزارت بهداری در مورد تبلیغات گمراه‌کننده در مورد کالاهای غذایی و دارویی و آرایشی اطلاعیه‌ای صادر کرد.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: وزارت بهداری بنا به وظیفه و مسئولیتی که در حفظ بهداشت همگانی دارد به کلیه صاحبان کالاهای دارویی و غذایی و آرایشی که مستقیما با بهداشت مردم سروکار دارد اخطار می‌کند که آگهی‌های تبلیغاتی خلاف واقع در این زمینه طبق ماده 5 قانون مقررات امور غذایی و دارویی تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.2
  اسدالله علم: بیکاری به صفر رسیده است! اسدالله علم، نخست‌وزیر، طی مصاحبه‌‎ای با «کیهان اینترنشنال» گفت: لایحه قانون جدید تجارت در جلسه آینده هیئت دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
علم افزود: قانون جدید استخدام به‌زودی به تصویب نهایی هیئت دولت می‌رسد.
علم که از سفر چهارروزه خود به جنوب و نقاط مرکزی کشور دو روز قبل به تهران مراجعت کرده است گفت: در این سفر دیدم که مردم از وضع خود راضی هستند و بیکاری تقریبا به صفر رسیده است و مشکل اساسی آنها نداشتن راه به اندازه کافی است که البته قسمتی از آن در گذشته ایجاد شده و دستور دادم که برای ایجاد بقیه راه‌ها سریعا اقدام گردد؛ همچنین برای تأمین رفاه حال مردم بعضی از مالیات‌های مزاحم و غیرضروری به زودی حذف می‌گردد.
 نخست‌وزیر نوع این مالیات‌ها را معین نکرد.3
 
روزنامه اطلاعات، 9 مهر 1342، صفحه 1
https://iichs.ir/vdca.onak49n665k14.html
iichs.ir/vdca.onak49n665k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما