طیب درخواست تجدید نظر داد/وزیر راه: برنامه کار وزارتخانه نباید متکی به وزیر باشد/وزیر فرهنگ: جوانان باید به کشاورزی علاقمند شوند/صندوق بین‌المللی پول: هرچند در ایران رکود وجود دارد، ولی وضعتان خوب است!/معرفی زنان کاندیدا در تهران/کارمندان شهرداری: به علل مختلف ما را تهدید به اخراج می‌کنند!/«خط مشی شوروی در ایران همکاری و همزیستی مسالمت‌آمیز است»!
3 شهریور 1342
طیب درخواست تجدید نظر داد متهمین محکوم‌شده در دادگاه مأمور رسیدگی به واقعه 15 خردادماه همگی از رأی صادره دادگاه تقاضای تجدید نظر کردند و دادستان دادگاه نیز نسبت به رأی صادره درباره متهمین محکوم‌شده به زندان و تبرئه‌شده تقاضای تجدید نظر نمود.
 
وزیر راه: برنامه کار وزارتخانه نباید متکی به وزیر باشد معینیان، وزیر راه و سرپرست اداره کل انتشارات و رادیو، جلسه کنفرانس رؤسای راه استان‌های مختلف کشور را دیروز افتتاح کرد.
وزیر راه در این جلسه گفت: سال گذشته هنگامی که به فرمان شاهنشاه تصدی وزارت راه را به عهده گرفتم در اولین برخورد با مأموران وزارت راه به این نکته مهم اشاره کردم که باید ترتیبی داده شود تا وزارتخانه قائم به وجود وزیر یا افراد دیگر نباشد، بلکه به برنامه کار منظم و مجموعه قدرت تشکیلاتی خود متکی باشد.
 
وزیر فرهنگ: جوانان باید به کشاورزی علاقمند شوند دیروز وزیر فرهنگ در مرکز آموزش کشاورزی مامازن ورامین حضور یافت و در مراسم پایان کلاس کار آموزی ماشین‌آلات کشاورزی شرکت کرد.
وزیر فرهنگ بعد از این بازدید گفت: 75 درصد از هم‌میهنان ما در دهات و روستاها زندگی می‌کنند و کار کشاورزی دارند؛ از این نظر یگانه راه پیشرفت کشور این است که جوانان را به کشاورزی و زندگی در ده علاقه‌مند کنیم و در این راه باید کوشش کنیم که آموزشگاه‌های کشاورزی کوتاه‌مدت و عملی تشکیل دهیم تا کودکان روستاها پس از طی دوره تحصیلات ابتدایی هنر استفاده از زمین و  طبیعت را بیاموزند. 
وی افزود: برای اینکه بتوانیم آموزشگاه کشاورزی تأسیس کنیم باید در درجه اول کمبود آدم متخصص را حل کنیم و در این فکر باشیم که معلمانی برای این آموزشگاه‌ها تربیت کنیم.1
  صندوق بین‌المللی پول: هرچند در ایران رکود وجود دارد، ولی وضعتان خوب است! بعدازظهر دیروز جان گانتر، معاون اداره خاورمیانه صندوق بین‌المللی پول، در دهمین سخنرانی ماهانه بانک مرکزی ایران تحت عنوان «صندوق بین‌المللی پول و تثبیت اوضاع مالی کشورهای در حال توسعه» درباره نقش صندوق بین‌المللی پول در اوضاع اقتصاد کشورهای عضو و طرق تأمین منابع مالی تازه برای سرمایه‌گذاری و لزوم تنظیم برنامه‌های تثبیت اقتصادی و علل کسر قابل ملاحظه بودجه کشورهای در حال توسعه مطالبی بیان داشت.
وی گفت: در هر برنامه تثبیت اقتصادی مشکلاتی به‌وجود می‌آید؛ در برنامه تثبیت اقتصادی ایران نیز این مشکلات به چشم می‌خورد، اما وضع فعلی را می‌توان رکود نام گذاشت.
وی افزود: گرچه معتقدم که ایران امکانات زیادی برای پیشرفت و تسریع اقتصادی دارد؛ زیرا وضع ارزی شما خوب است و توسعه سریع‌تری را ایجاد می‌کند بدون اینکه تورمی به‌وجود آید، اما این حالت در مورد ایران یک حالت استثنایی است.
  معرفی زنان کاندیدا در تهران روزنامه «کیهان» نوشت: جمعیت‌های مختلف بانوان ایران مرکب از 21 جمعیت شب گذشته 14 نفر از بانوان عضو این جمعیت‌ها را به عنوان کاندیداهای زنان تهران برای انتخابات مجلسین سنا و شورای ملی برگزیدند.
برای مجلس سنا از طرف جمعیت‌های زنان ایران فقط دکتر مهرانگیز منوچهریان، نایب‌رئیس جمعیت جهانی زنان حقوقدان، به عنوان کاندیدا معرفی شد.
13 نفر کاندیداهای زنان تهران برای نمایندگی مجلس شورای ملی عبارت‌اند از: هاجر تربیت، بدرالملوک بامداد، شوکت‌الملک جهانبانی، فرخ‌رو پارسا، اعظم سپهر خادم، نیره سعیدی، مهرانگیز دولتشاهی، مهروش صفی‌نیا، ظفردخت اردلان، مریم کیا، عفت سمیعیان، پروین صوفی، صدوقی.
علاوه بر کاندیداهای نامبرده، عده‌ای از خانم‌ها نیز خود را به طور منفرد از تهران کاندیدا کرده‌اند؛ از جمله خانم دکتر شمس‌الملوک مصاحب و عفت نحوی دو کاندیدای منفرد تهران برای نمایندگی مجلس شورای ملی هستند و ممکن است تا شروع انتخابات عده دیگری از بانوان نیز کاندیدای نمایندگی شوند.
  کارمندان شهرداری: به علل مختلف ما را تهدید به اخراج می‌کنند! تعدادی از کارمندان شهرداری اصفهان به نمایندگی از کارمندان تحصیل‌کرده و روزمزد شهرداری اصفهان طی نامه‌ای نوشتند: بالغ بر هیجده ماه است که با صداقت و درستی در پست‌های حساس شهرداری اصفهان مشغول انجام وظیفه می‌باشیم؛ چون وضع ما ثابت نیست هرچند وقت یک بار به علل مختلف ما را تهدید به اخراج می‌کنند و طبق گزارش‌های خلاف واقع دستور اخراج ما را صادر می‌نمایند.
 
«خط مشی شوروی در ایران همکاری و همزیستی مسالمت‌آمیز است»! سفیر کبیر جدید شوروی امروز در ساعت 9:30 صبح با قطار راه آهن به اتفاق همسر خود از مسکو وارد تهران شد.
در ایستگاه راه آهن، دکتر جهانبانی، رئیس تشریفات وزارت امور خارجه، و فهیمی، معاون تشریفات آن وزارتخانه، و سفرای کشورهای اروپای شرقی و کاردار و اعضای سفارت کبرای شوروی با بانوان خود از زایتسف استقبال کردند.
سفیر کبیر شوروی در ایستگاه راه آهن به خبرنگاران گفت که او حامل پیام دوستانه و سلام گرم صدر هیئت رئیسه شورای عالی جماهیر شوروی برای شاهنشاه است.
وی ادامه داد: همچنان که رئیس دولت شوروی خاطرنشان ساخت، خط مشی شوروی همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری بین کشورهای مختلف است که دارای نظامات متفاوت اجتماعی می‌باشند، بنابراین روشن است که من با چه دستورالعمل و برنامه‌ای به کشور دوست و همجوار شوروی آمده‌ام. من با هدف‌ها و تمایلات نیک وارد ایران شدم. این هدف‌ها و تمایلات استقرار و تثبیت صلح دائمی بین دو کشور است.2
 

https://iichs.ir/vdci.qavct1aupbc2t.html
iichs.ir/vdci.qavct1aupbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما