بازدید وزیر اقتصاد از کارخانجات آزمایش/خرید 38 هزار تن شکر دیگر از شوروی/«تلاش می‌کنیم قوانین کشور را با اعلامیه حقوق بشر منطبق کنیم»!/وزیر اقتصاد: مرکزیت تهران مانع پیشرفت شهرستان‌هاست/بازار نامناسب برنج صادراتی ایران در لبنان/اعلامیه دربار شاهنشاهی درباره سفر رسمی رئیس‌جمهوری آلمان به ایران/دف‌زن و شمشیرزن!/«همه‌ساله در سالگرد 28 مرداد مطالبی نوشتم که دیگران از خواندنش وحشت می کردند»!/«عیب‌ها در فرهنگ است»!/اگر مردم در انتخابات سنا دخیل باشند، عنکبوت‌های سالخورده مجال خودنمایی نخواهند داشت!/اگر مردم در انتخابات سنا دخیل باشند، عنکبوت‌های سالخورده مجال خودنمایی نخواهند داشت!/سرسپردگان فراماسون خود را برای سنا کاندیدا می‌کنند!
2 شهریور 1342
بازدید وزیر اقتصاد از کارخانجات آزمایش دکتر عالیخانی، وزیر اقتصاد، به اتفاق دکتر شیبانی، معاون صنعتی آن وزارتخانه، از محل جدید کارخانجات صنعتی «آزمایش» و ساختمان‌های نوین آن بازدید کرد.
در این بازدید، آقایان مرتضی سرمد، عضو اتاق صنایع و معادن و دبیر سندیکاهای فلزی و شیمیایی، و محسن آزمایش، مدیر کارخانجات آزمایش، حضور داشتند.
رئیس کارخانه آزمایش در این بازدید گفت: امیدواری ما این است که با پشتیبانی دولت بتوانیم هدف خود را که خدمت به صنعت کشور است، تعقیب نموده و کار خود را گسترش بدهیم. ما در آینده اجاق گاز، یخچال، کولر و پنکه خواهیم ساخت و از هم‌اکنون اطمینان می‌دهم که کلیه مصنوعات ما از هر جهت با مصنوعات مشابه خارجی رقابت خواهد کرد.
 
خرید 38 هزار تن شکر دیگر از شوروی امروز اهری، مدیر کل قند و شکر، به نمایندگی از طرف وزارت دارایی، قرارداد خرید 38 هزار تن شکر را از دولت شوروی امضا کرد و با رئیس اداره بازرگانی شوروی در ایران مبادله نمود.
شکرها حداکثر تا مدت دو ماه تحویل خواهند شد و قرارداد به صورت تهاتری منعقد گردید.
مدیر کل قند و شکر گفت: شکرها را به نازل‌ترین قیمت بین‌المللی خریداری کرده‌ایم و با ورود آن ذخایر انبارهای قند و شکر تقویت خواهد شد.
اداره کل قند و شکر همچنان مترصد است که در بهترین فرصت‌ها احتیاجات قند و شکر ماه‌های آخر سال و حتی اوایل سال آینده را از قبل تهیه نماید.1
  «تلاش می‌کنیم قوانین کشور را با اعلامیه حقوق بشر منطبق کنیم»! از ساعت 10 صبح امروز اتحادیه زنان حقوقدان ایران در یک جلسه مصاحبه مطبوعاتی برنامه کار اتحادیه و اسامی کاندیداهای بانوان را اعلام داشت.
در این جلسه، دکتر مهرانگیز منوچهریان، رئیس اتحادیه زنان حقوقدان، گفت: در درجه اول هدف ما انطباق قوانین کشور بر اعلامیه حقوق بشر است؛ چون با این اعلامیه کلیه محرومیت‌های زنان از بین خواهد رفت. به عقیده اعضای اتحادیه باید قوانین فعلی را کنار گذاشت و قوانین مردم‌پسندی را به جای آن گذاشت.
وی افزود: نکته دیگر موضوع مزد مساوی با مردان در برابر کار مساوی است و هر خانمی که به مجلس برود باید این کار را بکند.
 
وزیر اقتصاد: مرکزیت تهران مانع پیشرفت شهرستان‌هاست ساعت 8 صبح امروز اولین جلسه کنفرانس هماهنگی اقتصاد استان‌ها با شرکت دکتر عالیخانی، وزیر اقتصاد، معاونین و مدیران کل و یازده تن از رؤسای ادارات اقتصاد استان‌ها در دفتر وزیر اقتصاد شروع به کار کرد.
عالیخانی اظهار داشت: از چهل سال پیش که تمرکز اداری پیش آمد و ادارات هر کدام برای خودشان شروع به کار کردند این تمایل نیز به‌وجود آمد که هر کاری در تهران انجام شود و در نتیجه ادارات مرکز ناچار مأمورینی برای انجام کارهای جاری به شهرستان‌ها می‌فرستادند و این موضوع مانع کار، پیشرفت و ترقی استان‌ها شده بود؛ زیرا با داشتن کوه‌های مرتفع، دشت‌های وسیع، راه‌های طولانی و نبودن وسایل ارتباطی کامل کار پیشرفت بعضی از استان‌ها عقب مانده، درحالی‌که استان‌های دیگر خوب ترقی کرده‌اند.
 
بازار نامناسب برنج صادراتی ایران در لبنان روزنامه «کیهان» نوشت: دکتر محمد جواد نژاد از بیروت طی ارسال نامه‌ای، ضمن فرستادن نمونه برنج برزیل که به لبنان صادر می‌شود، نوشته است: برنج برزیل بسیار شفاف و بلند و کشیده و بدون خرده و یکدست و خالص است، ولی هیچ یک از خواص انواع برنج صدری ایران را ندارد؛ مع‌هذا مردم لبنان این نوع برنج را از برزیل وارد می‌کنند و قیمت خرده‌فروشی آن در بیروت حدود کیلویی سی ریال است.
نام‌برده افزوده است: لبنان برای برنج ایران بازار بسیار مناسبی است، ولی تا به حال روی این بازار فعالیت صادراتی مؤثری صورت نگرفته است، درحالی‌که برای برنج ایران در این بازار خریداران فراوانی وجود دارد و باید از هم‌اکنون که صدور برنج ایران آزاد گردیده است فعالیت‌های صادراتی وسیعی در بازارهای لبنان، مخصوصا بیروت، از طرف تجار و مقامات وزارت اقتصاد صورت گیرد.
  اعلامیه دربار شاهنشاهی درباره سفر رسمی رئیس‌جمهوری آلمان به ایران امروز این اعلامیه از طرف دربار شاهنشاهی انتشار یافت:
نظر به عوالم مودت فیمابین کشور شاهنشاهی ایران و جمهوری فدرال آلمان، اعلیحضرت همایون شاهنشاه و علیاحضرت شهبانوی ایران از حضرت دکتر هانریش لوبکه، رئیس‌جمهوری فدرال آلمان، و بانو برای مسافرت رسمی به ایران دعوت فرموده‌اند.
حضرت رئیس‌جمهوری و بانو این دعوت را پذیرفته و از تاریخ 1 تا 5 آبان‌ماه 1342 برابر با 23 تا 27 اکتبر 1963 به ایران مسافرت خواهند فرمود.2
  دف‌زن و شمشیرزن! علی‌اصغر امیرانی در ستون «بدون روتوش» شماره امروز مجله «خواندنی‌ها» نوشته است: من درباره هر کس و هر چیز وقتی باید بنویسم که دیگران نخواهند و یا نتوانند بنویسند. من آن روزی درباره ۲۸ مرداد چیز نوشتم که کسی را یارای نوشتن و حتی خواندن آن نبود و اصولا کسی به کسی نبود، و آن خود روز ۲۷ مرداد سال ۱۳۳۲ بود!
شاه در مملکت نبود، هیچ کس، به هیچ چیز و هیچ کس، حتی خودش امیدوار نبود، عاقل‌ترین و واردترین افراد از سرنوشت یک ساعت دیگر مملکت و مردمش اطلاعی نداشتند و به هیچ چیز، حتی عقل و فهم خودشان هم اطمینان نمی‌توانستند داشته باشند.
صفحات روزنامه‌ها و مجلات، همین روزنامه‌ها و مجلاتی که امروز مدیران و سردبیرانشان داعیه رفتن به مجلس دارند و با عکس و تفصیلات از ۲۸ مرداد و برنامه شش‌ماده‌ای شاهنشاه یاد می‌کنند، خجالت می‌کشم بگویم پر از چه بود!
خوشبختانه پرونده هر روزنامه‌نویسی دوره‌های روزنامه یا مجله اوست.
بردارید ببینید اینها آن روزها کجا بودند و چه می‌گفتند و حالا چه می‌گویند و کجا می‌خواهند بروند؟
  «همه‌ساله در سالگرد 28 مرداد مطالبی نوشتم که دیگران از خواندنش وحشت می کردند»! اینها را ما آن روز نوشتیم، و از آن پس هر سال، به استثنای امسال به مناسبت این روز، باز به شهادت دوره‌های مجله مطالبی نوشتم که دیگران از خواندن آن وحشت می‌کردند تا چه رسد به نوشتن.
بردارید، ببینید این ستایشگران امروز امروزی‌ها و نیایشگران دیروز دیروزی‌ها، آن روز و حتی یک هفته قبل از آن در روزنامه‌ها و مجلات خودشان که هم‌اکنون در برابر من است چه نوشته‌اند و چگونه با نویسندگان شعارهای دیواری مسابقه داده بودند. اگر یک بار یک چنین قضاوت مستندی را ملاک عمل قرار دهیم هرگز، شمیشرزن را با دف‌زن در یک ردیف نمی‌آوریم تا چه رسد به اینکه به مجلس بفرستیم!
  «عیب‌ها در فرهنگ است»! «خواندنی‌ها» به نقل از «پیغام امروز» نوشت: اگر نیمی از جمعیت کشور را کودکان و نوجوانان به‌شمار آوریم کمترین تعداد این جمعیت که به مدرسه و تربیت محتاج است سر به پنج تا شش‌میلیون نفر می‌زند و تصور نمی‌کنیم در حال حاضر بیش از دومیلیون نفر از این جمعیت عظیم به مدارس راه داشته باشند.
دنیایی که ما به سوی آن پیش می‌رویم دنیای دانش است و میان ملل جهان بر سر افزودن بر حجم کارشناسان و متخصصان و دانشمندان علوم، مسابقه است دائم، نظیر میدان دو، که هر حرکت رقیبان قهرمان دو، اندازه‌گیری می‌شود.
در میدان تعلیم و تربیت، شماره مهندسان، دانشمندان ریاضی، پزشکان، کاشفان و مخترعان را نگاه می‌دارند و دانه دانه، این افزایش را به عنوان پیروزی به حساب می‌آورند.
اما در دنیایی که چنان می‌رود، ما چه می‌کنیم؟ فرهنگ ما به نام کمبود بودجه از تعداد دبیرستان‌ها کم می‌کند، مقرراتی که هیچ اثر در جبران بودجه ندارد، به کار می‌‎بندد تا حتی‌المقدور از تعداد مشتاقان تحصیل بکاهد.
 
اگر مردم در انتخابات سنا دخیل باشند، عنکبوت‌های سالخورده مجال خودنمایی نخواهند داشت! روزنامه «پیغام امروز» اهمیت انتخابات سنا را مورد بحث قرار داده و می‌نویسد: حالا که قرار است انتخابات سنا هم انجام بشود، و سنا ترمزی در برابر شورا باشد و هر چه در شورا می‌گذرد عینا در سنا تکرار شود تا سرانجام قانونی از تصویب قوه مقننه بگذرد، دلیل ندارد درباره سنا، اهل بحث سکوت کنند. حالا که قرار است مجلس سنا باشد، باید سنا هم متناسب با شورا، عرصه نمایش اراده مردم باشد و اگر مردم رشته انتخابات سنا را به دست بگیرند، آشکار است که این مهره‌های فرسوده که به عنکبوت‌های سالخورده شبیه هستند، دیگر مجال خودنمایی به‌دست نمی‌آورند.
 
سرسپردگان فراماسون خود را برای سنا کاندیدا می‌کنند! مگر در طول پنجاه و چند سال مشروطه، ملت ایران سترون بوده، و نسل‌هایی که آمده‌اند هیچ کدام شایسته نبوده‌اند که هنوز هم باید یکه‌تاز انقلاب مشروطه مرد گریزپا و سلامت‌طلب دوران استبداد صغیر و باند اعوان و انصارش مدار سنا باشند یا فراماسون در کار پیدا کردن جولانگاه برآید و سرسپردگان فراماسون، که رشته اغلب خرابی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها در کشور ما، به آنها و اعمال آنها می‌کشد خود را برای سنا کاندیدا کنند.
حالا که قرار است سنا باشد، چرا نباید آنجا را از وضع خفاش‌پسند بیرون آوریم تا هوس سناتوری از سر خیلی از این سرجنبانان داوطلب سنا بیرون بیاید؟3
 

https://iichs.ir/vdcd.k0j2yt0zna26y.html
iichs.ir/vdcd.k0j2yt0zna26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما