شش متهم «غائله فارس» به اعدام محکوم شدند!/تصادف نخست‌وزیر و وزیر دارایی!/ایران گوشت منجمد می‌خرد/رئیس زندان‌ها برای آموزش به آمریکا می‌رود!/رئیس پستی که از پاکت مردم پول بر می‌داشت!
17 مرداد 1343
شش متهم «غائله فارس» به اعدام محکوم شدند!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: دادگاه زمان جنگ شیراز که مشغول محاکمه متهمین ایجاد «غائله فارس» بود، روز پنجشنه پس از ده ساعت شور شش نفر از متهمین را به اعدام و پنج نفر را به زندان محکوم نمود.
بر اساس حکم دادگاه ناصر طاهری، حبیب شهبازی، ولی کیانی، جعفرقلی رستم، حسینقلی رستم و فتح‌الله حیات داودی به اعدام محکوم شدند.
ده نفر از محکومین به رأی صادره اعتراض کردند که ظرف 48 ساعت قابل تجدید نظر می‌باشد.
بر اساس این گزارش پرونده درباره ایرج پشوتن، کارمند وزارت دارایی، و سایر متهمین مفتوح است و ضمنا رأی دادگاه حضوری به اصحاب دعوی ابلاغ گردید که در ظرف 48 ساعت قابل تجدید نظر می‌باشد و از متهمین به غیر از طاهری بقیه به رأی صادره اعتراض کرده‌اند. ضمنا پس از قرائت رأی دادگاه، رئیس دادگاه اظهار داشت: برای ناصر طاهری از طرف تیپ نامه‌ای به پیشگاه ملوکانه نوشته خواهد شد تا در صورتی که اجازه فرمایند تخفیفی در مجازات وی داده شود.1
 
تصادف نخست‌وزیر و وزیر دارایی!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: عصر روز پنجشنبه حسنعلی منصور، نخست‌وزیر، در یک حادثه اتومبیل در نوشهر صدمه مختصری دید و وزیر دارایی که همراه ایشان بود از ناحیه دست و پا دچار شکستگی استخوان گردید.
خانمِ آقای نخست‌وزیر و فرزند وی نیز در این سفر همراه منصور بودند که در تصادف مذکور صدمه‌ای ندیدند.
به قرار اطلاع وزیر دارایی مدت ده روز در بیمارستان تحت معالجه خواهد بود و سپس برای طی دوره نقاهت و بهبود کامل به منزل منتقل خواهد گردید. متصدیان بیمارستان پارس اظهار می‌دارند که شکستگی‌های استخوان مچ دست و زانوی امیرعباس هویدا، وزیر دارایی، به طور کامل بهبود خواهد یافت.
 
ایران گوشت منجمد می‌خرد
برای خرید گوشت منجمد ایران از کشورهای مختلف من‌جمله ترکیه استعلام بها کرد.
برای آنکه در پاییز و زمستان امسال زمینه گوشت در تهران و شهرستان‌ها کافی باشد این نرخ‌ها از خارج خواسته شده تا چنانچه مناسب باشد اقدام به خرید گوشت یخ‌زده گردد.
گوشت‌های مزبور در سردخانه‌ها حفظ و به‌تدریج در مواقع لزوم از آن استفاده خواهد شد.
استرالیا و ترکیه و بعضی دیگر از کشورهای صادرکننده گوشت یخ‌زده هستند. ایران توسط شرکت معاملات خارجی از کشوری که شرایط مناسب‌تری داشته باشد اقدام به خرید خواهد کرد.
 
رئیس زندان‌ها برای آموزش به آمریکا می‌رود!
سرکار سرهنگ پریور، رئیس اداره زندان‌ها، و سرکار سرهنگ دوم نعمتی، معاون آن اداره، به مدت 22 هفته برای طی دوره‌های جرم‌شناسی و مدیریت زندان و امنیت عمومی روز چهارشنبه 5 صبح به آمریکا عزیمت کردند.
در غیاب سرهنگ پریور، سرهنگ مهدوی مسئول امور زندان‌ها می‌باشد.
 
رئیس پستی که از پاکت مردم پول بر می‌داشت!
امروز وزارت پست و تلگراف و تلفن اعلام کرد که مدیر دفتر پست میدان اعدام به دستور وزیر از کار برکنار شد و تحت تعقیب قرار گرفت.
وی که شخصی به نام عزیزالله ذوالفقاری بود، از داخل پاکت مردم پول درآورده بود و به این دلیل تحویل مقامات دادگستری گردید.2
 
روزنامه اطلاعات، 17 مرداد 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdca6wn6.49nym15kk4.html
iichs.ir/vdca6wn6.49nym15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما